Hyvinpä alkoi aamu, kun esiteini kirkui huoneesaan että miten hän nyt menee pyörällä kouluun kun tullut lunta! Käyttäytyi, kuin minä tai isänsä määräisimme säätä
Harmittaahan se tietysti kun eilen paistoi aurinko ja saatiin pyörä pois varastosta. Mutta sitten iski tämä perinteinen takatalvi, ja nyt tuo meidän kuudesluokkalainen on poissa tolaltaan kun piti mennä parhaan kaverin kanssa tänään pyörillä kouluun, sovittiin, jo miksi piti sataa jotain vammasta lunta?!
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lumiko kieltää lasta menemästä pyörällä kouluun?
Oletko koskaan koittanut pyöräillä semmoisessa keväälle tyypillisessä säässä jossa se 5-10 sentin kova lumikerros pyörätiellä sulaa ja pehmenee niin että rengas vajoaakin sinne kohtalaisen kovaan lumeen sen sijaan että siinä voisi pyöräillä pinnalla. On melko raskasta puuhaa.
Tavattoman monet kerrat sillä pyöräilen 9 km työmatkani kesät talvet.
53-vuotiaana pyöräilin pari vuotta kesät talvet hoitamassa lapsenlastani. Jos oli yli 20 astetta pakkasta niin sitten menin muulla kyydillä.
Vierailija kirjoitti:
I feel you. Meillä esiteini sai raivokohtauksen aamulla kun herätin sen 06:56. Yleensä hänellä kello soi 6:45, joten ajattelin että on unohtanut laittaa kellon soimaan ja herätin neidin. Syy raivoon: hänellä oli poikkeuksellisesti kello soimassa tänään 07:00 ja herätin hänet 4 min LIIAN AIKAISIN.
Tuloksena koko aamu pilalla, minä olen paska ja mahakin on kipee.
Miksi annat tytön nimitellä itseäsi paskaksi? Nimittely ei vain ole rumaa vaan myös käytännössä romuttaa auktoriteettisi.
Meidän esivanhus kiukutteli myös kun rollaattori jäi sohjoon jumiin. Me esikieski-ikäiset emme siitä piitanneet. Oli niin kädet täynnä hoitaessa esitaaperoa ja masussakin on esivauva kypsymässä.
Minä syön joka aamu lautasellisen graham-puuroa kerman kera. Siitä tulee hyvä mieli. Koetapa tarjota esiteinille. Siihen loppuvat riidat.
I feel you. Meillä esiteini sai raivokohtauksen aamulla kun herätin sen 06:56. Yleensä hänellä kello soi 6:45, joten ajattelin että on unohtanut laittaa kellon soimaan ja herätin neidin. Syy raivoon: hänellä oli poikkeuksellisesti kello soimassa tänään 07:00 ja herätin hänet 4 min LIIAN AIKAISIN.
Tuloksena koko aamu pilalla, minä olen paska ja mahakin on kipee.