Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hyvinpä alkoi aamu, kun esiteini kirkui huoneesaan että miten hän nyt menee pyörällä kouluun kun tullut lunta! Käyttäytyi, kuin minä tai isänsä määräisimme säätä

Vierailija
26.03.2019 |

Harmittaahan se tietysti kun eilen paistoi aurinko ja saatiin pyörä pois varastosta. Mutta sitten iski tämä perinteinen takatalvi, ja nyt tuo meidän kuudesluokkalainen on poissa tolaltaan kun piti mennä parhaan kaverin kanssa tänään pyörillä kouluun, sovittiin, jo miksi piti sataa jotain vammasta lunta?!

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se lumi estää? Itsekin pyöräilin tuossa iässä kesät talvet. Iltapäivällä jo sulanut pois.

Vierailija
2/26 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D Voi että, on ne rasittavia. En tajunnut ennen kuin hankin lapsia, että minusta lapset ovat kivoja, kunhan ne ovat jonkun muun. Onko sullakin niin, ap?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se lumi estää? Itsekin pyöräilin tuossa iässä kesät talvet. Iltapäivällä jo sulanut pois.

Varmaan vanhemmat kieltää. Joten purkaus ei ollut sääherraa vaan vanhempia vastaan.

Vierailija
4/26 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna hyvä ihminen mennä :D Täytyykö niiden lasten kanssa joka hiton asiasta vääntää kättä? Opettele valitsemaan sotasi.

Vierailija
5/26 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lumi sulattaa pyörän renkaat käyttökelvottomiksi. Yksikin lumihiutale ja se on heippa sille pyörälle.

Vierailija
6/26 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No koska se lumi ei pyöräilyä estä, niin ainoa vaihtoehto on vanhempien kielto eli oikeaan osoitteeseen menee palaute.

Vierailija
7/26 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumiko kieltää lasta menemästä pyörällä kouluun?

Vierailija
8/26 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parkkipaikka on ihan täynnä lumisohjoa ja liukas,  jalkakäytävät varmaan samassa kunnossa, kyllähän lapsi sen verran tajuaa että on tyhmää mennä pyörällä jos puolet matkasta taluttaa! 

Apå

Vierailija
9/26 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kaaduin juuri tälläisillä kevätalven keleillä pyörällä kun olin 15, koulupäivä vaihtui ambulanssikyytiin ja kipsaukseen. Joten omien lasten en anna ajaa, ennenkuin kadut on sulat! Se pyörä lähtee niin äkisti alta kun huonoon kohtaan osuu.

ei ap

Vierailija
10/26 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parkkipaikka on ihan täynnä lumisohjoa ja liukas,  jalkakäytävät varmaan samassa kunnossa, kyllähän lapsi sen verran tajuaa että on tyhmää mennä pyörällä jos puolet matkasta taluttaa! 

Apå

Ei lumisohjo ole liukasta. Varsinainen jää voi kyllä olla liukasta, mutta paljon herkemmin jäällä kaatuu kävellessä kuin pyöräillessä (vierimiskitka renkaiden alla on paljon isompi kuin liukukitka kenkien alla).

Lähinnä talvella pyöräillessä joutuu ottamaan varovaisesti jäisissä mutkissa ja röpelöisissä kohdissa, tosin siihenkin ongelmaan auttaa nastarenkaat. Jos pyörässä on nastarenkaat, niin sitten sillä voi ajaa vaikka piruettia luistinradalla.

Vierailija
11/26 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kaaduin juuri tälläisillä kevätalven keleillä pyörällä kun olin 15, koulupäivä vaihtui ambulanssikyytiin ja kipsaukseen. Joten omien lasten en anna ajaa, ennenkuin kadut on sulat! Se pyörä lähtee niin äkisti alta kun huonoon kohtaan osuu.

ei ap

Aika paljon useampi on kaatunut kevättalven keleillä kävellessä. Silti harva kieltää lapsiltaan ulkona kävelyä kevättalvella. Miksi?

Vierailija
12/26 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai... meillä on teini pyöräillyt koko kouluvuoden. Tällainen "takatalven lumisade" mitä siellä etelässä ilmeisesti on ollut on kuitenkin paljon helpompi pyöräilykeli kuin jään päälle satanut lumi tai pahimmillaan vesi jään päällä. Tai 15 cm puoliksi sulanutta loskaa.

Vierailija
13/26 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman nastarenkaita ei näillä keleillä ajella ainakaan täällä meilläpäin. Kyllä se esiteini voi odottaa kunnon kevättä. Jalka kipsissä ei ajella pyörällä pitkään aikaan.

Vierailija
14/26 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi nyt vaan on sellainen maa, ettei se kevät tule vielä maaliskuussa vaan talvi kestää n. puolet vuodesta. Ottakaa ne pyörät suosiolla esiin vasta myöhemmin.

Vierailija
15/26 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei ap

Minäkin olen kaatunut monta kertaa pyörällä nuorempana, vaikka en kyllä olekaan satuttanut itseäni pahasti. Silti meillä lapsi pyöräilee kouluun joka päivä. Talveksi vaihdetaan vaan nastarengas eturattaaseen. Sekin nimittäin riittää, ei tarvitse olla molemmissa renkaissa nastoja.

Vierailija
16/26 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei ap

Minä kaaduin juuri viime viikolla kävellessäni ja nyt olen käsi olkapäätä myöden kipsissä. Pitäisikö ap nyt kieltää lasta lähtemään kouluun kokonaan?

Vierailija
17/26 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko koskaan koittanut pyöräillä semmoisessa keväälle tyypillisessä säässä jossa se 5-10 sentin kova lumikerros pyörätiellä sulaa ja pehmenee niin että rengas vajoaakin sinne kohtalaisen kovaan lumeen sen sijaan että siinä voisi pyöräillä pinnalla. On melko raskasta puuhaa. 

Vierailija
18/26 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko koskaan koittanut pyöräillä semmoisessa keväälle tyypillisessä säässä jossa se 5-10 sentin kova lumikerros pyörätiellä sulaa ja pehmenee niin että rengas vajoaakin sinne kohtalaisen kovaan lumeen sen sijaan että siinä voisi pyöräillä pinnalla. On melko raskasta puuhaa. 

Pakkoko juuri niitä pehmeitä pyöräteitä pitkin on ajaa?

Sitä paitsi vaikka olisi joku upottava kohta, niin paljon nopeammin se matka silti sujuu kuin kävellessä.

Vierailija
19/26 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaisesta ei tainnut AP:n tapauksessa olla kyse, vaan uudesta lumesta, joka satoi jo sulaneelle pyörätielle.

Tuo talvella tamppautuneen ja keväällä loskaksi sulaneen lumen keskellä pyöräily on raskasta kyllä, mutta ainakin meillä teini tässä viime viikolla pyöräili reippaasti tuon yli 3 km koulumatkansa juuri tuollaisessa kelissä. Lunta oli vieläpä enemmän, ehkä 15 cm.

Vierailija
20/26 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette vain vaihda nastarenkaita?