Onko lapsi pakko luovuttaa kenellekään muulle kuin huoltajalle?
Siis ihan lain tai jonkun asetuksen mukaan? Eli vanhemmat eri osoitteissa. Onko lähin pakko luovuttaa lapsi kenellekään muulle kuin huoltajalle ellei asiasta ole erikseen kirjallisesti sovittu?
Kommentit (25)
Ja mä muuten olen aina säännöllisesti ehdottanut, että lapsen isä ottaisi useammin lapsen, ehdottanut, että kävisi viikollakin tekemässä lapsen kanssa jotain tai moikkaamassa (ajaa tästä ohi usein) tai edes soittaisi. Mies ei omien sanojensa mukaan halua. Nyt aion pitää kiinni selkeistä säännöistä. :)
ap
[quote author="Vierailija" time="11.04.2013 klo 06:32"]
Ja mä muuten olen aina säännöllisesti ehdottanut, että lapsen isä ottaisi useammin lapsen, ehdottanut, että kävisi viikollakin tekemässä lapsen kanssa jotain tai moikkaamassa (ajaa tästä ohi usein) tai edes soittaisi. Mies ei omien sanojensa mukaan halua. Nyt aion pitää kiinni selkeistä säännöistä. :)
ap
[/quote]
Missäpäin Suomea (siis Etelä-, Itä-, Länsi- vai Pohjois-Suomessa) tämä tapaus? Ihan mielenkiinnosta kyselen, kun meillä on vastaavaa toisinaan.... ;)
[quote author="Vierailija" time="10.04.2013 klo 22:37"]
En usko, että ap:n ongelmana on kiusanteko eksälle vaan ihan vain se, että hänen pitäisi luovuttaa lapsi hänelle täysin tuntemattoman henkilön mukaan tuosta noin vain, tietämättä yhtään, onko hänestä lapsesta huolehtimaan ollenkaan tai onko mitään kokemusta lapsista.
[/quote]
Silloin kun eroaa, menettää kontrollin siihen, miten isä hoitaa lasta. Jos haluaa sen kontrollin pitää, niin ei pidä erota. Eron jälkeen isä voi omalla hoitovuorollaan vaikka viettää kaiken ajan lapsen kanssa Linnanmäellä, eikä äidillä ole siihen nokan koputtamista. Kontrollin loppuminen pitää vain oppia hyväksymään.
Kuinka vähän voi äiti lapsestaan välittää? Et sinä teoillasi exää kiusaa mutta lastasi kyllä! Voi lapsiparkaa :(
Hui hai, aivan sama!
ap