Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkikseen pääsystä muutama asia..

Aloittaja
25.03.2019 |

Te jotka olette päässeet sisään, oletteko olleet aina poikkeuksellisen älykkäitä juuri matikka/ kemia/ fysiikka alueilla?
Onkohan kovalla harjoittelulla ja sinnikkyydellä mahdollisuutta läpäistä pääsykokeita, jos on näissä aineissa keskitasoa tai jopa alle? Mietin tässä lukioon menoa vielä.
Haaveeni on ollut aina olla psykiatri.
Ylä-aste meni penkin alle vaikeiden koti-olojen vuoksi ja en koskaan hakenut lukioon.
Olen valmistunut AMK ja työskentelen markkinointi-alalla.
Tämä ala on aina tuntunut liian kaupalliselta ja turhalta vaikka olen loistava työssäni.
Täytin juuri 33v ja mietin onko enää järkeä missään vai onko elämä ohi😫 tunnen itseni epäonnistuneeksi ja koen että kaikki on liian myöhäistä. Tästä kestäisi pelkästään 2vuotta saada Ylioppilastodistus, että voisin hakea edes sinne.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppis

Vierailija
2/10 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Tunnen useamman kouluaikojen keskinkertaisuuden, jotka on nyt lääkäreitä. Yksi haki valehtelematta 10 kertaa lääkikseen, erittäin huono koulupohja. Yksi sukulainen oli seiskan oppilas, lukiossa kovalla työllä sai b:n paperit, siis lukemalla monta tuntia illassa. Pääsi lääkikseen kolmannella hakemisella, kun lopulta oli koko vuoden kestävällä, todella kalliilla valmennuskurssilla. Näiden lisäksi tulee useampi mieleen, jotka ei tosiaan olleet mitään priimuksia. Toki sitten tunnen niitäkin, joilla on ollut aina todistus täynnä kymppejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tarvitsisit ylioppilastodistusta? Olet käynyt amk:n, joten ilmeisesti sinulla jo on toisen asteen tutkinto.

Vierailija
4/10 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut ihan ok matikassa, mutta fysiikassa ja kemiassa keskitasoa. Taisin saada näistä numeroksi 7 yläasteen päättötodistukseen. Kirjoitukset menivät täysin penkin alle...

Haluaisin kuitenkin sanoa että sinnikkyydillä pääsee todella pitkälle. Itselläni oli palava halu päästä sisälle ja lopulta pääsinkin heittämällä sisään. Taisin saada meidän kurssin huonoimmat alkupisteet, mutta loistin pääsykokeissa ja paikka lääkikseen irtosi.

Vierailija
5/10 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtaisin sen lukion ja alkaisin suoraan panostaa lääkiksen pääsykokeisiin lukemiseen niin paljon, että pääsisin sisään koepistekiintiössä jossain vaiheessa.

Ootko siis käynyt ammattikoulun ja ammattikorkeakoulun vai?

Vierailija
6/10 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sinulla toivoa, mutta sisäänpääsy voi vaatia isoja uhrauksia. Omassa tuttavapiirissä yksi jäänyt töissään osa-aikaiseksi 9 kk ajaksi, jotta voi käydä lääkiksen valmennuskurssilla. Jos ei päivätöissä ole mahdollista joustaa, on se lukuaika sitten pois mahdolliselta perheeltäsi.

Vierailija
7/10 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tarvitsisit ylioppilastodistusta? Olet käynyt amk:n, joten ilmeisesti sinulla jo on toisen asteen tutkinto.

täytyy hallita fykebi joko itse opiskelemalla, iltalukiossa, kannattaa panostaa myös englannin kieleen koska kirjoja , e kirjoja enkuksi. 

Vierailija
8/10 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos asiallisista vastauksista. Siis kyllä, olen käynyt ammattikoulun ja AMK. Toki hakuoikeus on näilläkin, mutta nykyään nuo pääsykokeet perustuu juuri lukion oppiaineisiin eikä pääsykoekirjaan. Olisikin niin😏

Vierailija
9/10 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kirjoitti:

Kiitos asiallisista vastauksista. Siis kyllä, olen käynyt ammattikoulun ja AMK. Toki hakuoikeus on näilläkin, mutta nykyään nuo pääsykokeet perustuu juuri lukion oppiaineisiin eikä pääsykoekirjaan. Olisikin niin😏

Olisiko kuitenkin mahdollista opiskella noita lukion kurssien sisältöjä itsenäisesti ja esimerkiksi valmennuskurssien avulla? Säästäisit aikaa, kun se lukio ei muutoin ole tarpeellinen.

Vierailija
10/10 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi varmasti järkevintä juuri niin. Onneksi lapset on jo teinejä, arki on kohtuullisen helppoa.

Sinnehän voi tosiaan hakea joko yo todistuksella tai pelkällä valintakokeella.

Luulisin että pelkällä valintakokeella suuremmat mahdollisuudet, koska pääosin varmasti parhaat hakevat yo todistuksella jolloin heillä on etumatka jo lähtöpisteissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän