Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi itsemurhaa ei saisi tehdä?

Vierailija
25.03.2019 |

Oikeustoimikelpoisena ihmisenä saan muuten päättää omasta elämästä, mutta itsemurhaa en saisi tehdä. Miksi?

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saa tehdä. Ei ole Suomen lakien vastaista.

Vierailija
22/69 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska se on todella itsekästä. Harvapa meistä on täällä täysin yksin ja aina jää ihmisiä suremaan ja miettimään miksi tai olisko voinut jotenkin auttaa.

Mielestäni yhtä lailla itsekkäitä ovat ne, jotka haluavat läheisensä jatkavan elämää, joka ei ole elämisen avoinen vain siksi etteivät he itse joutuisi suremaan.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Masennus on hölmö syy itsemurhaan koska negatiiviset tunteet vääristävät ajattelua.

Entä jos vaan näkee maailman pahana paikkana vaikka ei ole masentunut?

ap

Vierailija
24/69 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lue tämä.

Olo tuntuu helvetin pahalta; tuntuu että kukaan ei välitä ja kukaan ei auta ja kaikki on huonosti. Saattaa olla, mutta jos et ole ihan satavuotias niin sulla on elämää jäljellä niin paljon, että sä voit ihan varmasti tavata vielä sen maailman mahtavimman ihmisen, rakastua ja olla onnellinen. Ei se ole helppoa aina, mutta koska meillä on yksi elämä niin kannattaa katsoa mitä se tuo tullessaan. Päivä päivältä vaan miten jaksaa, mutta jotain se sattuu kuitenkin. Saa tehdä, mutta älä jooko tee. Kiität myöhemmin.

Mä menin rikki 16-vuotiaana ja nousin hetkeksi 19-vuotiaana pudotakseni taas 22-vuotiaana. Nyt olen odottanut sitä parempaa kymmenen vuotta. Eiköhän se olisi jo tullut, jos olis tullakseen?  Entä jos tää on tätä siihen luonnolliseen kuolemana asti? Entä jos löydänkin onnen ja sairastun samantien vakavasti ja kuolen? Oon ollut yksinäinen yli 10 vuotta. Mitä kannattaa enää toivoa?

Vierailija
25/69 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai sua kukaan kiellä, kunhan vaan kannat tekojesi seuraukset.

Miten kuollut voi kantaa tekonsa seuraukset?

Ei kuollut voikaan. Mutta se toinen kuolema tulee vasta siella toisella puolella. Ei valetta voi sailyttaa olemassaolossa.

Totuus jaa jaljelle.

Vierailija
26/69 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liittyy jotenkin Jesseen ja isäänsä, oletan.

ap

väärin, Jesse & co ovat vääriä profeettoja.

Valkyyriat eivät vie itsemurhan tehneitä Valhallaan.

Vierailija
27/69 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosisadat on itsemurhan tehneet haudattu hautausmaan ulkopuolelle.

On ajateltu, että menevät helvettiin, mutta on mahdollista, että Jumala myöskin armahtaa.

Vierailija
28/69 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

jmn kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kuollut voikaan. Mutta se toinen kuolema tulee vasta siella toisella puolella. Ei valetta voi sailyttaa olemassaolossa.

Totuus jaa jaljelle.

Ja tama ei ollut kristilllinen tai juutalainen kommentti, eika edes itamainen....

https://www.vauva.fi/keskustelu/3423739/hukassa-ollut-ja-piilotettu

Tosi rakkautta.

Vierailija
29/69 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lue tämä.

Olo tuntuu helvetin pahalta; tuntuu että kukaan ei välitä ja kukaan ei auta ja kaikki on huonosti. Saattaa olla, mutta jos et ole ihan satavuotias niin sulla on elämää jäljellä niin paljon, että sä voit ihan varmasti tavata vielä sen maailman mahtavimman ihmisen, rakastua ja olla onnellinen. Ei se ole helppoa aina, mutta koska meillä on yksi elämä niin kannattaa katsoa mitä se tuo tullessaan. Päivä päivältä vaan miten jaksaa, mutta jotain se sattuu kuitenkin. Saa tehdä, mutta älä jooko tee. Kiität myöhemmin.

Mä menin rikki 16-vuotiaana ja nousin hetkeksi 19-vuotiaana pudotakseni taas 22-vuotiaana. Nyt olen odottanut sitä parempaa kymmenen vuotta. Eiköhän se olisi jo tullut, jos olis tullakseen?  Entä jos tää on tätä siihen luonnolliseen kuolemana asti? Entä jos löydänkin onnen ja sairastun samantien vakavasti ja kuolen? Oon ollut yksinäinen yli 10 vuotta. Mitä kannattaa enää toivoa?

Ei se parempi odottamala tule, vaan elämällä. Sitä paitsi; Lopeta tuo pelkääminen. Et voita sillä mitään.

Vierailija
30/69 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näemmä viestiin tulleiden peukutusten perusteella vain kaksi ymmärsi sen vitsiksi. Ja vitsin selitys tyhmemmille: itsemurhan seuraus on oma kuolema.

Vierailija
31/69 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saat tehdä, itsemurha poistettiin Suomen rikoslaista jo yli 100 v sitten.

Moraalista kantaa ottavat lähinnä eri uskontokunnat, joista joidenkin mielestä se on väärin, mutta uskonnot nyt voi jättää omaan arvoonsa muutenkin.

Eli jos haluat vetää itsesi jojoksi, niin siitä vaan. (Ja ihan selvyyden vuoksi, en tässä mitenkään halua yllyttää moiseen, kunhan sanon että AP:lla on siihen oikeus niin halutessaan.)

Vierailija
32/69 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Englannin laeissa oli aikoinaan sekä itsemurha että sen yritys kiellettyä. Rangaistuksena oli kuolema.

Vierailija
33/69 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en näe itsemurhaa vääränä jos henkiö on oikesti varma siitä että ei halua elää. En olisi halunnut syntyä, mutta olen toistaiseksi liian pelkuri päättämään päiväni. Tietyllä tavalla se ajatus siitä että se on mahdollisuus kuolla auttaa jaksamaan. Aina voi onneksi tappaa itsensä.

Vierailija
34/69 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko niin varma että kuoltuamme kaikki loppuu siihen? 

Vierailija
35/69 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syö einespizzoja niin minä teen,kun tuntuu pahalta.

Paska neuvo. Kaks vedin viikonloppuna, ei auttanu. Vai eikö kinkku toimi tähän tarkotukseen?

Vierailija
36/69 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syö einespizzoja niin minä teen,kun tuntuu pahalta.

Paska neuvo. Kaks vedin viikonloppuna, ei auttanu. Vai eikö kinkku toimi tähän tarkotukseen?

ei missään nimessä kinkkua, mikä sivistymätön moukka, ihmispeto, oikein olet?

Vierailija
37/69 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lue tämä.

Ei se parempi odottamala tule, vaan elämällä. Sitä paitsi; Lopeta tuo pelkääminen. Et voita sillä mitään.

Miten eletään? En osaa. Istun yksin himassa ja ihmisjoukossa välttelen kontaktia muihin.

Vierailija
38/69 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Englannin laeissa oli aikoinaan sekä itsemurha että sen yritys kiellettyä. Rangaistuksena oli kuolema.

"Egyptilaisesta" laista en ole loytanyt aiheesta erillista mainintaa

https://www.vauva.fi/keskustelu/3423739/hukassa-ollut-ja-piilotettu?pag…

Peukutuksista paatellen (ylapuolisen linkin...) ihmiset kokevat ainakin ensi silmayksella jonkinlaista vastemielsyytta kaantya hyvan puoleen. Tosin linkin edetessa alapeukut vahenevat. Liekko yksikaan sitten pysahtynyt ajattelemaan lopulta pidemmalle. Ehka kuitenkin jokunen. 

Ylapuolella olevan linkin vastaus maailman pahuuteen on enemman kuin pelkastaan vastaus ap n kysymykseen. Linkki kylla vastaa siihen ap:n kysymykseeenkin lopulta. Oli vitsi tai ei......!

Vierailija
39/69 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tossa ei paljon rangaistus haittaa. :D

ap

Vierailija
40/69 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tossa ei paljon rangaistus haittaa. :D

ap

Tässä tapauksessa rangaistus taisikin olla palkinto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi