Miksi itsemurhaa ei saisi tehdä?
Oikeustoimikelpoisena ihmisenä saan muuten päättää omasta elämästä, mutta itsemurhaa en saisi tehdä. Miksi?
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Se on rumaa juo kaljaa vaan.
En käytä alkoholia.
ap
Ei siihen lupia kysellä. Kyllä minä ainakin mieluummin tekisin itsemurhan kuin kuolisin ns. luonnollisista syistä.
Vierailija kirjoitti:
Ei siihen lupia kysellä. Kyllä minä ainakin mieluummin tekisin itsemurhan kuin kuolisin ns. luonnollisista syistä.
Lähinnä mietityttää siis se, että miksi halu elää on ainoa oikea juttu. Halu lopettaa elämä on väärin.
ap
avustettua itsemurhaa ei saa tehdä. Kukaan voi estää itsaria noin muuten, tai ainakaan siitä ei saa tuomiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä mietityttää siis se, että miksi halu elää on ainoa oikea juttu. Halu lopettaa elämä on väärin.
ap
porukkaa pelottaa nähdä mitä on siellä toisella puolella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Koska lähes jokainen on joskus halunnut tappaa itsensä. Sosiaalinen paine pitää monia hengissä.
Ihmiset eivät kestä menetystä ja surua joten pakottavat kaikki elämään ettei heidän tarvitse kohdata vaikeita tunteita
Ei kai sua kukaan kiellä, kunhan vaan kannat tekojesi seuraukset.
Syö einespizzoja niin minä teen,kun tuntuu pahalta.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset eivät kestä menetystä ja surua joten pakottavat kaikki elämään ettei heidän tarvitse kohdata vaikeita tunteita
Niin, ton näkökannan kyllä ymmärrän. En mäkään halua tuottaa ainoille ihmislle mun elämässä (kahdelle läheiselle) surua ja siksi itsemurha on jäänyt vielä harkinnan asteelle. Elämä on kuulemma elämisen arvoista, entä jos ei yhtään tunnu siltä?
Vierailija kirjoitti:
Syö einespizzoja niin minä teen,kun tuntuu pahalta.
Mä ahmin joka päivä karkkia ja suklaata, koska tuntuu pahalta. En vaan voi syödä koko päivää,.
ap
Ne pelkää et veronmaksajat teilaa itsensä.
Kai ainakin Suomessa tuossakin on jotain kristillisiä kaikuja. Melkein kaikki uskonnot tuomitsevat itsemurhan. Lisäksi sitä pidetään yleisesti luonnottomana, kun kuitenkin kaikilla elollisilla olennoilla on sisäsyntyisesti olemassa se halu elää. Ihmiset ja suuret merinisäkkäät, kuten miekkavalaat ja delfiinit, ovat ainoita lajeja joiden tietoisesti tiedetään tappaneen itsensä.
Vierailija kirjoitti:
Miten kuollut voi kantaa tekonsa seuraukset?
Masennus on hölmö syy itsemurhaan koska negatiiviset tunteet vääristävät ajattelua.
Lue tämä.
Olo tuntuu helvetin pahalta; tuntuu että kukaan ei välitä ja kukaan ei auta ja kaikki on huonosti. Saattaa olla, mutta jos et ole ihan satavuotias niin sulla on elämää jäljellä niin paljon, että sä voit ihan varmasti tavata vielä sen maailman mahtavimman ihmisen, rakastua ja olla onnellinen. Ei se ole helppoa aina, mutta koska meillä on yksi elämä niin kannattaa katsoa mitä se tuo tullessaan. Päivä päivältä vaan miten jaksaa, mutta jotain se sattuu kuitenkin. Saa tehdä, mutta älä jooko tee. Kiität myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Ne pelkää et veronmaksajat teilaa itsensä.
No vähemmän niitä veronvarojen kuluttajiakin sitten olis.
ap
Koska se on todella itsekästä. Harvapa meistä on täällä täysin yksin ja aina jää ihmisiä suremaan ja miettimään miksi tai olisko voinut jotenkin auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kuollut voi kantaa tekonsa seuraukset?
Liittyy jotenkin Jesseen ja isäänsä, oletan.
ap
Se on rumaa juo kaljaa vaan.