Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri perui tapaamisen "kipeänä" - somessa juhlimassa muiden kanssa

Vierailija
25.03.2019 |

Piti nähdä toiselle paikkakunnalle muuttanutta kaveria perjantai-iltana, joka oli käymässä täällä. Olisimme nähneet pienellä ystäväporukalla (hän, minä ja kaksi muuta yhteistä ystäväämme). Laittoi samana päivänä viestiä, että on kovin kipeänä ja joutuu perumaan tapaamisemme. Seuraava päivänä on kuitenkin julkaissut somessa kuvia kaupungilla kahvittelusta ja lauantai-illan bileistä. Joko hän on ihmeparantunut päivässä tai sitten seurani/seuramme ei kiinnostanut perjantaina muttei voinut suoraan sanoa ettei huvitakaan nähdä.... Tuntuu tökeröltä ja oudolta , että mikäli halusi valehdella niin miksi julkaisi avoimesti nuo kuvat lauantain menoistaan...
Asia ärsyttää sen verran, että tekisi mieli hieman näpäyttää kaveria. Mitä itse tekisit tilanteessani? Onko kokemuksia vastaavasta?
Ja ihan hyviä kavereita, jopa ystäviä olemme mielestäni. Tällä kaverilla on muutenkin tapana toisinaan päästään valkoisia valheita, tiedän ettei tarkoita pahaa, mutta olisi voinut vaan suoraan sanoa ettei jaksa nähdä.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en minä nyt ymmärrä mikä tässä oikein on... Olisiko hänen pitänyt kohteliaisuuden vuoksi perua lauantainkin meno, ettei vaan tule kenelläkään paha mieli, että juuri heidän meno on peruttu? Vai onko näissä perumisissa joku sääntö, että kolmeen päivään ei saa tehdä mitään, ettei vaan tartuta ketään?

Vierailija
22/29 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihmisiä, jotka käsittävät pienet valkoiset valheet osaksi normaalia ja hyväksyttävää sosiaalista kanssakäymistä. Minulla on yksi tällainen ystävä. Hän on todella hurmaava, mutta jossain määrin hieman epäluotettava. Saattaa juurikin sanoa olevansa kipeä, kun ei vaan jaksa nähdä. Hänen mielestään se on kohteliaampi tapa hoitaa asiat kuin sanoa ettei jaksa nyt vaan nähdä toista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverilla oli kerran niin pahat peräpukamat, ettei halunnut lähteä. Muille sanoi kyllä syyksi jotakin muuta.

Itse olen sanonut, että olen väsynyt/kipeä, kun olisi suoraa abortin jälkeen pitänyt lähteä sosialisoimaan vanhojen perhetuttujen kanssa.

Vierailija
24/29 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä. Tarkennan hieman alkuperäistä viestiäni. Kaverini siis sanoi olevansa kovin kipeä ja selitti olevansa kovassa flunssassa. Tästä syystä siis epäilen hänen tarinaansa. Itse en koskaan parane kovasta flunssasta alle vuorokaudessa niin, että pystyisin esim. shoppailemaan kaupungilla ja bilettämään illalla, mutta ehkä meitä on tosiaan todella erilaisia sairastajia, kuten joku kirjoitti.

Ja tarkoitukseni ei ole kyräillä, varmaan sanonkin kaverille asiasta jotakin, kun seuraavan kerran tapaamme. Ihan rehellisesti, että tuli vähän jännä olo asiasta. Ensireaktioni vaan oli hieman lapsellinen tarve näpäyttää, joka kyllä nyt suli pois, kun sain purkaa ärsytystä täällä.

En edelleenkään oikein usko, että kaveri oli ainakaan niin kipeä oikeasti kuin antoi ymmärtää, mutta ehkä hän vain liioitteli oireitaan, jottei vaikuttaisi feidaajalta. Ymmärrän ettei puolikuntoisena jaksa nähdä, mutta en voi sille mitään, että ensireaktioni oli kyllä melkoinen ärsyynnys.

Vierailija
25/29 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin kerran niin kipeä, etten päässyt liikkumaan kuin vessaan ja takaisin sänkyyn perjantaina. Lauantaina aamupäivästä olin jo messuilla ja ihan ok meni pienillä tauoilla. Illalla vointi oli jo normaali.

Jotain persoonallisuushäiriöön viittaavaa täytyy varmaan olla, jos alkaa heti automaattisesti epäilemään toisen valehtelevan ja alkaa hautoa jotain opettamisia sen sijaan, että ottaa aikuisen ihmisen tavoin asian puheeksi.

Vierailija
26/29 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, odotin nyt stooria, jossa Ap ois näpäyttänyt kaveriaan oikein kunnolla.

Vierailija
27/29 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No okei, jos flunssa on se syy, niin sitten en usko että on parantunut seuraava päivänä. Itselläni on nyt viikko 2 menossa lenssun kanssa, eikä loppua tunnu näkyvän.

Vierailija
28/29 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä. Tarkennan hieman alkuperäistä viestiäni. Kaverini siis sanoi olevansa kovin kipeä ja selitti olevansa kovassa flunssassa. Tästä syystä siis epäilen hänen tarinaansa. Itse en koskaan parane kovasta flunssasta alle vuorokaudessa niin, että pystyisin esim. shoppailemaan kaupungilla ja bilettämään illalla, mutta ehkä meitä on tosiaan todella erilaisia sairastajia, kuten joku kirjoitti.

Ja tarkoitukseni ei ole kyräillä, varmaan sanonkin kaverille asiasta jotakin, kun seuraavan kerran tapaamme. Ihan rehellisesti, että tuli vähän jännä olo asiasta. Ensireaktioni vaan oli hieman lapsellinen tarve näpäyttää, joka kyllä nyt suli pois, kun sain purkaa ärsytystä täällä.

En edelleenkään oikein usko, että kaveri oli ainakaan niin kipeä oikeasti kuin antoi ymmärtää, mutta ehkä hän vain liioitteli oireitaan, jottei vaikuttaisi feidaajalta. Ymmärrän ettei puolikuntoisena jaksa nähdä, mutta en voi sille mitään, että ensireaktioni oli kyllä melkoinen ärsyynnys.

Kyllä minä olen parantunut flunssasta alle vuorokaudessa. Kerran nukahdin kuumeessa, nukuin 12 tuntia putkeen ja aamulla olo oli kuin ei olisi flunssaa ollutkaan. Se flunssa kesti oikeasti alle vuorokauden.

Vierailija
29/29 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai sairastajia on monenlaisia ja itse jaksan yllättävän paljonkin kun olen edellisenä päivänä levännyt.

Ymmärrän kuitenkin Ap:ta hyvin, sillä mulla on tällanen kaveri, jolla on tapana feidata. Tämä kaveri feidaa 9/10 kerroista, joka on ärsyttävää sillä nähdään todella harvoin, koska asutaan eri paikkakunnilla. Se tapa, jolla tää feidaa on just sellanen , että ilmottaa paria tuntia ennen näkemistä, kuinka on vähän kipeänä tai jtn sen kaltaista. Siinä ei muuten vikaa, mutta jos on oikeasti sairaana, voisi kuvitella että kyllä siitä on tietoinen herätessään. Itsellä ei todellakaan olisi pokkaa antaa kaverin odotuttaa koko päivää vaan ilmottaakseni sitten vähän ennen tapaamista, että nyt ei pystykkään.

Ap:lle vinkiksi: en ensimmäisestä kerrasta sanoisi mitään, mutta jos alkaa toistumaan niin silloin sun täytyy tehdä selväksi, että sellanen käytös ei ole okei ja antaa itsestään epäluotettavan kuvan. Itsekin sanoin tästä kaverille, koska halusin hänen ymmärtävän, että on vaikea luottaa häneen kun aina peruu ja antaa odottaa, niin että oma päivä menee sitten odotellessa sitä voiko vai eikö voi nähdä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi