Rv 14 ja jo 4kg painoa tullut.
Nyt alkaa jo kypsyttää. Syön pahoinvointiin koko ajan, se on ainoa mikä pitää jaloillaan. Siksipä painokin lähti nousuun saman tien eikä loppua näy.
Onko teillä paino pudonnut sitten kun olette pahoinvoinnin jälkeen päässeet liikkumaan? Laihduttaahan ei saa, mutta koska nyt läskistyn vyötäröltä hurjaa vauhtia, ajattelin että voihan nämä rasvat tästä vielä pikkuhiljaa sulata kun selviän taas lenkkeilemään.
Hirvittää vain, jos paino nousee reilusti yli 10kg.
Kommentit (4)
Mikä siinä hirvittää??!! :O Itselläni nousi paino 24kg ja nyt 10kk synnytyksestä painan vähemmän mitä ennen raskautta
1:lle..
Kirjoititpas hieman ilkeästi :O
Mulla pahoinvointi siis sellaista, että välillä vain tuntuu huonovointiselta. Silloin pystyn liikkua, tehdä arkiaskareita, mutta paha olo kuitenkin on päällä ja muistuttaa itsestään koko ajan. Silloin napostelu auttaa. Mitä tiheämmin napostelen tai imeskelen salmiakkia, sitä vähemmän pahoinvointi pahenee.
Mutta osan päivästä paha olo on niin totaalista, etten pysy pystyssä. Voin vain maata ja nieleskellä suuhun tulevaa "vettä" ja hetken päästä ryntään oksentamaan. Tässäkin tilanteessa MINUN kohdallani auttaa se, että syön jotain. Vaikka oksentaisinkin muutaman kerran päivässä, koko päivän aikana syödyt ruoat kyllä ehtii suurimmaksi osaksi imeytyä. Oksentamisen jälkeenkin jotkin ruoat maistuu, sillä olo on heikko ja tekee mieli ruokaa. Uudelleen en sitten heti oksenna.
Minulla siis tilanne tällainen. Tiedän myös ihmisiä, jotka eivät pahan olon vuoksi SAATA syödä tai oksentavat heti kaiken mitä nielevät. Mulla se ei kuitenkaan mene näin. Siksipä toivoinkin kokemuksia niiltä, joilla pahan olon jälkeen liikuntaharrastus on taas käynnistynyt. Onko se kuukausien tauon jälkeen yhtä nautinnollista vai tekeekö sittenkin mieli vain maata?
2:lle. Ei se toki älyttömästi hirvitä, mutta tuntuisi oudolta koska olen aina ollut hoikka.
ap
Mulla kävi samoin. Painon nousu ei hidastunut missään vaiheessa, tosin loppupuolella olisin voinut kiinnittää huomiota syömisiin enemmän. Painoa tuli yli 20kg, mutta vointini oli hyvä ja vauvan syntymäpaino 3,2kg. Eli kaikki meni hienosti, itse aloin dietille kun vauva oli muutaman kuukauden ikäinen. Hyvin laski paino takaisin normaaliksi.
Siis mihin pahoinvointiin syöt?? Mulla oli ekat 4kk koko ajan niin paha olo etten todella pystynyt syömään kuin väkisin jotain ja juomaan paljon greippimehua. Paino laski kilonm, mutta tuon 4kk jälkeen alkoi nousta niin että sain raskauskiloja 9. Turhaa liene mainita, että 4vkoa synntyksestä paino oli taas en 51kg minkä ennen raskauttakin. Toisen lapasen kohdalla lähes sama tilanne. Että en kyllä ymmärrä tuota miten voit syödä itsellesi lisää painoa jos on oikeasti huono olo!