Milloin tiesit, montako lasta haluat?
Moni tuntuu ilmoittavan jo lapsettomana, että minä haluan 3 lasta, minä ainakin neljä! Itse odotan nyt ensimmäistä lasta, enkä tiedä jääkö ainoaksi, vai tuleeko lapsia olemaan 4. Hieman sillä kannalla, että katsotaan miten ensimmäisen kanssa pärjätään, riittäisikö voimia ja toimeentuloa sitten toiseen ym.
Tiesittekö itse "aina", montako lasta haluatte, vai vaihtuiko haluttu lapsiluku elämäntilanteen mukaan? Hankitteko niin monta lasta, kun haaveilitte?
En osaa esimerkiksi ajatella, että oltaisiin miehen kanssa puhuttu aiemmin lapsista tyyliin "meille tulee sitten 2 lasta", kun ei vielä tiedä, millaista on edes yhden kanssa.
Kommentit (26)
[quote author="Vierailija" time="10.04.2013 klo 13:07"]
Kyllä ymmärrän, että ihmisillä on unelmia, mutta sitä en, että on pakko väkisin täyttää se oma ihanne vaikkapa 3.sta lapsesta vaikka ollaan aivan puhki ja väsyneitä, mikä näkyy sitten omassa hyvinvoinnissa ja sen seurauksena lasten.
[/quote]
Tietenkin voi muuttaa mieltään. Silti voi olla hyvinkin varhain tienyt mitä elämältään haluaa.
No minä olen aina tiennyt, että haluan ison perheen. Vähintään 3 lasta. Varauduin jopa siihen, että jos en saa biologisia, niin sitten adoptoin. Jokatapauksessa iso perhe! Minulla on nyt kolme lasta ja neljäs tulossa. Tämä on hyvä määrä. Jos joku takaisi, että viides olisi tyttö, niin teksin vielä viidennenkin. Mutta näitä poikia alkaa jo olemaan ihan tarpeeksi :)
t. 4 pojan mama
En ole tiennyt "aina". Ekan jälkeen tiesin että tehdään toinenkin, toisen jälkeen tiesin että haluan ehdottomasti kolmannenkin ja kolmannen synnyttyä tiesin "varmasti" että se oli nyt tässä.
Vaikka, luulen että meillä olisi nyt iltatähtikin jos olisi vaan mahdollista... (sterilointi) mieli voi muuttua!
Olen "aina" halunnut 2 lasta ja vielä tytön ja pojan ;)
Minulla on 2 lasta...tyttö ja poika.
Enempää lapsia en halua ja alan olla jo liian vanhakin.
Lapsenlapsia odotellessa....
Mä olen pienestä pitäen halunnut kaksi lasta. Kun olin saanut kaksi, päätettiin, että kolmas saa tulla, kun tulee. No sehän tuli heti ja kuvittelin lapsiluvun olevan täysi. Nyt vanhin jo 11 v. ja mä 37 v. ja harmittaa niin vietävästi, kun en aikoinaan tehnyt neljättäkin lasta. Moni tekee mun ikäisenä vasta ensimmäisen lapsen, mutta musta tuntuu, että mä olen liian vanha uusille vauvoille ja elättelen toivoa, että saan paljon lapsenlapsia. Eli mä en ainakaan ole koskaan ollut oikein varma lapsiluvusta ja veikkaan, että ne muuttuvat monilla sen mukaan kuinka hyvin lapsia saa ja miten heidän kanssaan sujuu, tuleeko eroa ja uutta parisuhdetta jne.
Piti saada seitsemän lasta, siis suunnittelin niin yhden tädin kanssa joskus parikymppisenä. Lopulta sain kaksi lasta ja puuttumaan jäi viisi. Toiveissa on, että ne puuttuvat viisi saan sitten lastenlasten muodossa;)