Olen huomannut, että suuri osa saleilla kyykkäävistä ei laskeudu edes 90 asteen syvyyteen
Tekevät ns. varttikyykkyä. Takakyykky on kieltämättä monen ihmisen liikkuvuudelle haastava liike ja sitä voi olla itse vaikea arvioida, että koska reidet on vaakatasossa, mutta kannattaa sitten vaikka ottaa tasapenkki avuksi. Kun takapuoli hipaisee penkkiä, niin tietää, että liike on ala-asennossa riittävän alhaalla.
Jos oma liikkuvuus ei riitä takakyykkyyn, niin liike kannattaa silloin vaihtaa etukyykkyyn.
Kommentit (28)
Mitä ihmettä sinä siellä muiden suorituksia kyyläät? Keskity omiisi!
Mulla ei riitä liikkuvuus tekemään kunnollista kyykkyä, lantio lähtee kippaamaan alle. Kyykkäilen silti pienillä painoilla sen verran mitä kykenen.
Olen huomannut että jotkut kusipäät kyttää toisten tekemisiä vaikka se ei kuulu niille pätkääkään.
Miksi kaikki alkaa heti perustella tähän sitä, mitä ne tekee ja puolustella itseään? Tää on jännä ilmiö. Joku trolli heittää provon "kukaan nainen ei jaksa nostaa maitotölkkiä" ja sitten 1000 naista ilmoittautuu rivissä, että kyllä mä pystyn tai joo, en pysty ku on reuma. Olette te kyllä hölmöjä. Mahtaa teidän elämä oikeesti olla vaikeeta kun kaikille ja kaikkeen koetaan pakko selittää omia tekemisiä.
Aika moni salilla käyvä luulee olevansa lääkäri sen jälkeen kun on katsellut muutamat juutube videot ja lukenut pakkotoistolta ammattilaisten ohjeita.
Antakaa ihmisten olla raihassa ja keskittykää omaan treeniinne. Jos joku rikkoo itsensä niin se on heidän oma ongelmansa. Te ette ole mitään experttejä treenaamisessa.
Saman huomaa myös esim pump-tunneilla. Mammat lataa tankoon 20 kg ja sitten vähän niiata niksautetaan vaikka pitäis mennä ysikymppiin asti alas. Kannattais ensin tehdä homma oikein sellaisilla painoilla että pystyy tekemään kyykyn ysikymppiin ja vasta sitten laittaa lisää rautaa tankoon kun kunto oikeasti kestää vetää ykkösiä ysikymppiin saakka 20kg ja yli painoilla. Nolompaa se on niiailla kuin laittaa omaa kuntoa vastaavat pienet painot ja tehdä liike oikein/ tehokkaasti.
Smithillä pääsee vaikka slaavikyykkyyn. Mitään järkeä vapailla painoilla itseään loukata. Muutenkin ihan turhaa touhua koko kyykkäys.
Kannattaa varmaan alkaa personal raineriksi jos tekee tuollaisia elämää häiritseviä havaintoja koko ajan.