Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielipiteitä Tyks:in synnytysosastosta

Vierailija
09.04.2013 |

Olen menossa synnyttämään tyksiin, aiemmat lapseni syntyneet muualla (pienessä synnytys yksikössä). Molempien kohdalla mm. oma huone. Montako äitiä samassa huoneessa Tyks:issä? Vauvat vierihoidossa?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkin menen sinne tässä kk sisällä mulla toinen kerta mutta siellä on nyt jotain remontteja ja ovat siirtäneet synnytysosastoa ym. Eli ei mitään tietoa miten siellä nyt on kaikki järjestetään

Vierailija
22/28 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytin Tyksissä 2011. Minun huoneessa oli vain yksi toinen äiti, useimmissa huoneissa taitaa olla kolme äitiä kerralla. Riippuu tietysti että synnyttääkö "ruuhka-aikaan" vai ei, veljen vaimo synnytti joulukuussa ja sai olla yksin kolmen hegen huoneessa =)

Vauvat on vierihoidossa.

Ja mielipiteitä.. No, esim unohtivat antibioottini.. toisena päivänä rupesin illalla miettimään että hetkinen, kävin niitä kysymässä ja ne totesivat että oho, heidän moka että on jäänyt päivän antibiootit saamatta, mutta täsä nyt ilta-annos ja aamuannos niin se ei unohdu. Seuraavana päivänä sai taas itse muistuttaa hoitajia siitä että minulla on se antibioottikuuri kohtutulehduksen takia.

Lapsi oli sokeriseurannassa koska minulla oli ollut radi, hoitaja yritti saada verinäytteen kantapäästä mutta ei onnistunut millään ja lapsi huusi kuin syötävä kun pistettiin toistuvasti, hoitsu sit totesi että voi antaa rintaa, koitetaan sitten parin tunnin kuluttua uusiksi. No, imetin, lapsi nukahti, heräsi kahden tunnin päästä ja hälytin hoitajaa paikalle joka vänkää ettei viel voi ottaa kun pitää olla 2h väli siitä kun se oli syönyt. Sanoin moneen otteeseen että niin, siitähän on pari tuntia kun viimeeksi kävit, lapsi on syönyt ja nukkunut tässä välissä ja silloin hoitaja havahtuu että ai niin hän sekoitti meidät toiseen perheeseen. 

Puhumattakaan siitä hoitajasta joka ekana yönä oli päättänyt että mun maito ei riitä lapselle, herätti lapsen joka nukkui tyytyväisenä kun oli hetki sitten saanut rintaa, otti tissistäni kiinni ja yritti tunkea nännini lapsen suuhun, lapsi itkee eikä tajua mistään mitään joloin hoitaja päättää että tarvitaan lisämaitoa koska en osaa imettää, ottaa lapseni syliinsä ja tyrkyttää sille maitoa pullosta ja ihmettelee kun lapsi ei osaa siitäkään kunnola imeä. (Juu, imuote oli ihan jees, imetyksessä ei ongelmaa missään vaiheessa, täysimetin 6kk.)

Synnytyssalin hoitaja/kätilöt sen sijaan olivat mahtavia, suuri kiitos heille =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan muuten synnytänyt tämänhetkisellä väliaikaisella synnytysosastolla? Kiinnostaisi tietää onko siellä ilokaasua saatavilla. Jossain vaiheessa oli epävarmaa kuulemma saavatko ilokaasun siirrettyä sinnekin. 

Vierailija
24/28 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, huh ei kyllä toi viimeisin viesti paljon luottamusta osastoon tuo. Onneksi on jo kolmas tämä vauva, niin tietää jo jotain itsekin.

Vierailija
25/28 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako siellä olla omissa vaatteissa osastolla? Millainen väliaikainen synnytysosasto? Siitä en ollut kuullutkaan. Onko siellä jotain yleisiä tutustumiskierroksia, meidän nlassa ei tiedetä ainakaan, tulen eri kunnasta/kaupungista ei Turku.

Vierailija
26/28 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.vsshp.fi/fi/tiedotteet2013/58985/

Ilmeisesti tuo väliaikainen synnytysosasto tulee käyttöön ensi kuuhun mennessä. 

Vierailija
27/28 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vissii omia vaatteita pidetä eikä ole tutustumiskäyntejä

Vierailija
28/28 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omia vaatteita saa pitä, itselläni oli imetystoppi omana vaatteena (ole kesä ja ihanaa kun olin ostanut topin eikä liivit, ne kenellä oli imetysliivit kärvisteli sitten Tyksin pitkähiahisissa sairaalavaatteissa =D ).

Tyksin lökäpöksyjä tosin ihan mielellään käyttääkin, sukat voi olla kivat kun on omat ja tohveleitakin sai mielestäni omia viedä. 

Pikkareita ei voi ainakaan ihan heti ekana päivänä käyttää, mutta kunhan ei tartte enää megasiteitä käyttää on ihan kivaa käyttää omia pikkareita =) 

Tutustumiskäyntejä ei ollut ainakaan pari vuotta sitten,eikä ole sellaisista ollut nytkään neuvolassa mitään puhetta vielä (rv37+)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän