Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juhlamekko 40+ ikäiselle

Vierailija
09.04.2013 |

normaalikokoiselle naiselle? Lähinnä siis mitkä värit ovat asiallisia ja millainen malliltaan? Ja mitä ei ainakaan!

Mä juhlin niin harvoin, että on pikkusen vaikeaa...

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2013 klo 15:18"]

[quote author="Vierailija" time="09.04.2013 klo 14:58"]

[quote author="Vierailija" time="09.04.2013 klo 14:38"]

En laittaisi kukkakuvioita enkä röyhelöitä (en varsinkaan röyhelöitä). Miettisin tarkkaan myös pastellivärejä, ehkä toimisi yksivärisenä, mutta ei kuviollisena. En laittaisi mustaa, se on niin tylsä väri.

Pituus polveen, ei yli eikä ainakaan ali. Oikeaa kangasta, ei trikoota. Mieluummin kapea helma, ei liehuhelmaa. Leninki ja pieni jakku tai tyylikäs neuletakki (mielellään samaa väriä), ei jakkupuku.

Pahinta on varmaan laittaa joku tyttömäinen kukkauviopastelliliehuke, toinen jota en suosittele on joku säkkimäinen röijy. Mieluummin sellainen napakka leninki, ei liian kireä mutta istuva.

[/quote]

Miksi kukkakuvioita ja pastellia ei saa laittaa- iän vuoksi vai siksi että ei ole laiha?

Ja sama kysymys että miksi liehuhelmaa ei saa olla?

Apua- olen pitänyt ihan vääriä mekkoja- arvasin tämän ja nyt hävettää!!!!!

Mulla oli viime kesänä espritin tulppaanihelmainen mekko jossa kukkakuvioita ja toinen "vääränlainen" häissä, sellainen jackpotin kellohelmainen jossa pieniä sinisiä kukkia valkoisella pohjalla,sinisten korkkareiden kanssa. Varmaan ihmiset nauroivat mun selän takana kun oon jo tällainen nelivitonen mummeli :(. Arvasin ettei mun kannata ostaa mekkoja kun en osaa.

[/quote]

Jackpot? Esprit?

[/quote]

ÖÖ onko nämä jotenkin outoja tuotemerkkejä vai koetko niiden olevan out of season vai miksi kysymysmerkit oli perässä?

Pitää ottaa huomioon että kaikki ihmiset eivät asu Helsingissä ja siten kaikki tuotemerkit eivät ole mahdollisia. Ja huom,en osta vaatteita nettikaupasta sovittamatta- en ainakaan parempia tai kalliimpia.

Vierailija
2/16 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2013 klo 14:49"]

[quote author="Vierailija" time="09.04.2013 klo 14:46"]

Kävisikö hihaton yksivärinen mekko jotakin sifongin kaltaista kangasta jossa on tyköistuva yläosa ja leveähkö helma? Vai on liian tyttömäinen? ap kyselee

[/quote]

Kuulostaa tyttömäiseltä, mutta olen nähnyt hyvännäköisiäkin tuollaisia mekkoja.

Se on aina tyylistä kiinni, tyylitietoinen voi helpommin rikkoa rajoja näyttää hyvältä, mutta jos sitä tyylikkyyttä ei osaa, voi mennä ihan metsään sifonkihelmoissa.

Vähän niinkuin tämmönen.

[/quote] http://www.ellos.fi/esprit-collection/esprit-collection-mekko/406443?N=1z141poZ1z141sbZ1z141j7Z1z1418eZ1z141ngZ1z141o7&rcnt=100&Ns=RankValue5|1&Nao=28

[/quote]

Tuo Espritin mekko on ihana! Ja sopii mielestäni monen ikäiselle. Ja on muutenkin ajaton, eli voi käyttää useammankin vuoden ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2013 klo 16:21"]

Tykkäisitkö tästä?

https://stockmann.com/p/fi/Sand-Mekko/499156/11312/11312?itemId=499159

[/quote] Ihan nätti mekko mutta haluaisin enemmän heiluvaa helmaa. Katsoin kyllä noi stockan mekot mutta ne on tällä kertaa jotenkin kovin vanhahtavia.ap

Vierailija
4/16 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin unohdat kaikki ei saa ja saa-vastaukset.

Menet kauppaan ja kokeilet niin kauan eri asuja, kunnes tulee se vau-tunne. Lisäksi katsot, että vaate on oikean kokoinen.

Suurin ja yleisin virhe on se, että ei sitten kehdatakkaan ottaa sitä lempimekkoa, koska se oli sitä tai se oli tätä. Sitten valitset sen tosi maltillisen tavismekon, josta oikeastaan et niin paljon edes pitänyt, mutta koet sen olevan käytännöllisempi.

Kuvoita, sävyjä ja röyhelöitä ja kankaita on niin erilaisia, että mitään ei kannata suorin käsin tyrmätä. Muista myös, että 40+ ei tarkoita toinen jalka haudassa.

Ja se, kun kuule, että joku pukeutuu liian nuorekkaasti, tarkoittaa yleensä sitä, että on jäänyt jonkun ajan vangiksi, eikä pääse eteenpäin. Eli ei uskalla uudistua ja kieltää itseltään paljon.

Vierailija
5/16 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu kropasta, jos on sutjakat sääret eikä alleja polvipituinen kotelomekko toimii aina.

Vierailija
6/16 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2013 klo 16:33"]

Ensinnäkin unohdat kaikki ei saa ja saa-vastaukset.

Menet kauppaan ja kokeilet niin kauan eri asuja, kunnes tulee se vau-tunne. Lisäksi katsot, että vaate on oikean kokoinen.

Suurin ja yleisin virhe on se, että ei sitten kehdatakkaan ottaa sitä lempimekkoa, koska se oli sitä tai se oli tätä. Sitten valitset sen tosi maltillisen tavismekon, josta oikeastaan et niin paljon edes pitänyt, mutta koet sen olevan käytännöllisempi.

Kuvoita, sävyjä ja röyhelöitä ja kankaita on niin erilaisia, että mitään ei kannata suorin käsin tyrmätä. Muista myös, että 40+ ei tarkoita toinen jalka haudassa.

Ja se, kun kuule, että joku pukeutuu liian nuorekkaasti, tarkoittaa yleensä sitä, että on jäänyt jonkun ajan vangiksi, eikä pääse eteenpäin. Eli ei uskalla uudistua ja kieltää itseltään paljon.

[/quote] Kiitos kannustuksesta! Tulin ihan hyvälle mielelle. Pitää lähteä katselemaan avoimin mielin. :-) ap

Vierailija
7/16 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu hieman vuodenajasta ja millaiset juhlat on kyseessä? Juhlat ovat siis keväällä/kesällä?  Häät, hautajaiset, valmistujaiset? Ainakaan en lähtisi mihinkään tylsälle jakupuku linjalle enkä myöskään sortuisi pastelli/neon sävyihin mitä kaupat on pullollaan.

Häihin voi pukeutua juhlavasti. Ei siis mitään trikoomekkoa. Syntymäpäiville, valmistujaisiin voi laittaa arkisemmasta kankaasta olevan mekon. Asusteilla saa tylsäänkiin mekkoon ilmettä.

Vierailija
8/16 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotelomekko on aina tyylikäs ja sopii monelle, vaikka olisi vähän keskivartalossa ylimääräistäkin. Tumma kotelomekko paksusta kankaasta sopii talveen ja ohuempi, kirkasvärisempi kesään. Monesti niihin saa pieniä jakkuja samasta kankaasta.

Vierailija
9/16 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laittaisi kukkakuvioita enkä röyhelöitä (en varsinkaan röyhelöitä). Miettisin tarkkaan myös pastellivärejä, ehkä toimisi yksivärisenä, mutta ei kuviollisena. En laittaisi mustaa, se on niin tylsä väri.

Pituus polveen, ei yli eikä ainakaan ali. Oikeaa kangasta, ei trikoota. Mieluummin kapea helma, ei liehuhelmaa. Leninki ja pieni jakku tai tyylikäs neuletakki (mielellään samaa väriä), ei jakkupuku.

Pahinta on varmaan laittaa joku tyttömäinen kukkauviopastelliliehuke, toinen jota en suosittele on joku säkkimäinen röijy. Mieluummin sellainen napakka leninki, ei liian kireä mutta istuva.

Vierailija
10/16 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisikö hihaton yksivärinen mekko jotakin sifongin kaltaista kangasta jossa on tyköistuva yläosa ja leveähkö helma? Vai on liian tyttömäinen? ap kyselee

Vierailija
11/16 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Se on aina tyylistä kiinni, tyylitietoinen voi helpommin rikkoa rajoja näyttää hyvältä, mutta jos sitä tyylikkyyttä ei osaa, voi mennä ihan metsään sifonkihelmoissa.

Vierailija
12/16 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2013 klo 14:46"]

[/quote]

Vähän niinkuin tämmönen.

[/quote] http://www.ellos.fi/esprit-collection/esprit-collection-mekko/406443?N=1z141poZ1z141sbZ1z141j7Z1z1418eZ1z141ngZ1z141o7&rcnt=100&Ns=RankValue5|1&Nao=28

Vierailija
13/16 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Miksi kukkakuvioita ja pastellia ei saa laittaa- iän vuoksi vai siksi että ei ole laiha?

Mulla oli viime kesänä espritin tulppaanihelmainen mekko jossa kukkakuvioita ja toinen "vääränlainen" häissä, sellainen jackpotin kellohelmainen jossa pieniä sinisiä kukkia valkoisella pohjalla,sinisten korkkareiden kanssa. Varmaan ihmiset nauroivat mun selän takana kun oon jo tällainen nelivitonen mummeli :(. Arvasin ettei mun kannata ostaa mekkoja kun en osaa.

Vierailija
14/16 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
15/16 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
16/16 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2013 klo 14:58"]

[/quote]

[/quote]

Jackpot? Esprit?