Gallup: Maksaako työnantajasi lounaasi?
Niin, eli onko teillä joko ruokala työpaikalla, tai saatteko lounassetelin jolla syödä lounas ilman maksua?
Kommentit (14)
Vierailija kirjoitti:
Miten tuo otsikko liittyy mitenkään tuohon sekavaan löpinään?
Onko sinulla aivovamma? Lääkäriin.
Lienee harvemmassa suomalaiset, kenelle työnantaja maksaa lounaan täysmääräisenä.
Välillisesti joo eli työsuhde-etuna on lounassetelit. Mutta kyllä se asiakas on, joka ne viime kädessä maksaa ;)
Ei maksa, joudun ostamaan lounasseteleitä palkallani, jotta voin syödä niillä.
Vierailija kirjoitti:
Onko lounassetelillä syöminen halvempaa vai mikä idea niissä on?
Sekava aloitus.
Meillä on töissä ruokala josta henkilökunta saa lounaan alennettuun hintaan, mutta maksaa sen silti itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, joko työnantaja kustantaa osan tai sitten saa neuvoteltua muuten lounasravintolan kanssa edullisemman sopimuksen.
Ravintola saa vakioasiakkaita.
Vierailija kirjoitti:
Sekava aloitus.
Meillä on töissä ruokala josta henkilökunta saa lounaan alennettuun hintaan, mutta maksaa sen silti itse.
Paljon maksatte?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtio antaa alvin pois, kun ottaa lounarin, mitä järkeä niitä muuten olisi ottaa??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekava aloitus.
Paljon maksatte?
En tiedä tarkkaan, koska itse maksan opiskelijahintaa (2,60 e). Kuuden euron paikkeilla on henkilökuntahinta, ja muiden lounas maksaa reilu 7 e.
Kyllä ja ei, eli maksaa osan lounaastani. Itse maksan verotusarvon 6,60 €, työnantaja maksaa sopimushintaisesta lounaasta loput eli 3 €.
Jos työnantaja maksaa työntekijän lounaan, syntyy siitä työntekijälle luontaisetu. Työntekijä maksaa lounastaan ateriaedusta perittävän veron verran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama idea kuin työpaikkaruokalassa. Työntekijä makssa 6,5 euroa per ruokailu, mutta saa lounaan minkä arvoksi laskettu 9,90. Summat voi vaihdella paikoittain, mutta idea sama.
Miten tuo otsikko liittyy mitenkään tuohon sekavaan löpinään?