Miten tullaan alkoholistiksi?
Kommentit (18)
Menemällä AA:han - sieltä saat alkoholistin leiman otsaasi, eikä se lähde enää millään pois! MOT
Alat juoda enenevässä määrin. Ehdotan kuitenkin että alat vaikka harrastaa jotain mukavaa tai vaikka opiskelemaan mieluummin.
Alkoholin juominen on avainasemassa.
Jos ihan ei aamusta maistu, niin yritä kuitenkin mahdollisimman aikaisin aloittaa.
Siinä vaiheessa, kun korkki avautuu töiden jälkeen AINA heti, niin olet saavuttanut tavoitteesi.
Mikäli olet työtön, kriteerit ovat vähän kovemmat eli alkuiltapäivää pitäisin rajana. Ammattilaisuuteen liittyy Alkon oven edessä notkuminen yhdeksältä.
Vierailija kirjoitti:
Menemällä AA:han - sieltä saat alkoholistin leiman otsaasi, eikä se lähde enää millään pois! MOT
Kuka muu muka menee AA:han kuin alkoholisti? Ja käsittääkseni alkoholisti ei voi ikinä ”parantua” vaikka raitistuisikin.
Viinaa pitäisi juoda. Useamman kerran viikossa kunnolla tai sitten päivittäin silleen sopivasti. Kyllä se siitä.
Ei ole muuta keinoa kuin juoda sitkeästi. Se vaatii uhrauksia. Rahaa ei sitten jää juuri muuhun, siihen pitää varautua. Lisäksi vaatii kovaa kanttia jaksaa jatkuvaa känniä ja krapulaa ja niistä seuraavaa häpeää. Useimmilla meistä ei ole sopivia geenejä ja alkoholisoituminen jää siksi vain haaveeksi.
Vierailija kirjoitti:
Viinaa pitäisi juoda. Useamman kerran viikossa kunnolla tai sitten päivittäin silleen sopivasti. Kyllä se siitä.
Okei, eli miedoilla ei tulla ammattilaiseksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei, eli miedoilla ei tulla ammattilaiseksi?
Ammattilaiset pärjää miedoillakin mutta se edellyttää, että maksa ja haima on juotu jo aikaisemmin paskaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka muu muka menee AA:han kuin alkoholisti? Ja käsittääkseni alkoholisti ei voi ikinä ”parantua” vaikka raitistuisikin.
Eihän siellä erikseen kysytä sinun juomistottumuksiasi - riittää kun sanot, että suhteesi alkoholiin on muodostunut sellaiseksi, että et selviydy ilman ryhmän tukea....
Alkoholistiksi tulo ei oo tahdonalainen asia.
Huomasin jo teininä ensikokeiluista, että en ollut kuin muut.
Minulle tuli käsittämättömän hyvä olo alkoholista. Olisin voinut jatkaa juomista nukkumatta vuorokausitolkulla.
Mikään viina ei ollut niin pahaa, etteikö sitä olisi voinut juoda.
Tajusin nopeasti itsekin, että olen alkoholisti. Ja päätin valita raittiuden.
Olen siis raitis alkoholisti. En käytä alkoholia. En kulje AA-kerhoissa.
Meidän suvussa on paljon juoppoja. On pari raitistunutta alkoholistiskin, joten minun oli helppo tunnistaa tämä.
Juovan alkkiksen elämä on rankkaa ja useimmiten johtaa ennenaikaiseen kuolemaan. Vahingoittaa vakavasti kaikkia läheisiä.
Useinhan alkoholisti voi viettää suht tavallisen näköistä elämää. Jopa 20 vuotta. Perustaa perheen, hankkii omaisuutta. Tämän kaiken myös menettää jossain vaiheessa.
En suosittele. Päinvastoin, jos huomaat itsessäsi moisia merkkejä, lopeta käyttö kokonaan. Alkoholisti ei kykene kohtuukäyttöön, vaikka moni alkoholisti haluaa niin kuvitella parin onnistuneen saunaoluen jälkeen.
Lue Martin Pagen kirja Kuinka tulisin tyhmäksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et juo ikinä ei ongelmaa alkoholin kanssa ole. Ongelma johtuu alkoholin käyttämisestä.
En ole rakentanut identiteettiäni tämän asian ympärille vaan ratkaisin ongelman kognitiivisella prosessilla. Se vei aikaa ja siihen kuului myös epäonnistumisia.
Alkoholi on minulle myrkkyä kuten pähkinä pähkinäallergikolle. En ymmärrä miksi minun pitäisi omistaa loppu elämäni sen asian vatvomiselle.
AA voi olla ja onkin ratkaisu monille ja lopputulos on tärkein. Kaikille, kuten minulle, se ei sitä ole.
Tärkeintä on olla käyttämättä alkoholia kun sille on "herkistynyt".
Raitisalkoholisti kirjoitti:
Alkoholistiksi tulo ei oo tahdonalainen asia.
Huomasin jo teininä ensikokeiluista, että en ollut kuin muut.
Minulle tuli käsittämättömän hyvä olo alkoholista. Olisin voinut jatkaa juomista nukkumatta vuorokausitolkulla.
Mikään viina ei ollut niin pahaa, etteikö sitä olisi voinut juoda.
Tajusin nopeasti itsekin, että olen alkoholisti. Ja päätin valita raittiuden.
Olen siis raitis alkoholisti. En käytä alkoholia. En kulje AA-kerhoissa.
Meidän suvussa on paljon juoppoja. On pari raitistunutta alkoholistiskin, joten minun oli helppo tunnistaa tämä.Juovan alkkiksen elämä on rankkaa ja useimmiten johtaa ennenaikaiseen kuolemaan. Vahingoittaa vakavasti kaikkia läheisiä.
Useinhan alkoholisti voi viettää suht tavallisen näköistä elämää. Jopa 20 vuotta. Perustaa perheen, hankkii omaisuutta. Tämän kaiken myös menettää jossain vaiheessa.En suosittele. Päinvastoin, jos huomaat itsessäsi moisia merkkejä, lopeta käyttö kokonaan. Alkoholisti ei kykene kohtuukäyttöön, vaikka moni alkoholisti haluaa niin kuvitella parin onnistuneen saunaoluen jälkeen.
Tätä ei moni käsitä. Juopoksi tullaan toki vain juomalla, mutta kaikilla ei ole sopivia geenejä siihen, että sitä jaksaisi.
On paljon ihmisiä, jotka eivät suuremmin nauti humalasta tai saavat pienestäkin määrästä kamalan krapulan. Heidän on todella vaikea alkoholisoitua. Sen sijaan joillakuilla kulkee suvussa geeniperimä, joka saa alkoholin maistumaan. Neurologisista syistä humala tuntuu upealta, ja se motivoi juomaan lisää.
Tommi Liimatainen, jolla myös on vahva sukurasitus alkoholismiin, kuvaili humalaa kuin sarjaksi orgasmeja. Hänkin lopetti juomisen kokonaan.
Toki itse kukin voi päättää, juoko vai eikö, mutta toisten on paljon vaikeampi kieltäytyä ihan aivokemian takia. Osalle kohtuukäyttö on mahdotonta. Varsinkin, jos elämässä tulee surua ja murhetta, kohtuukäyttö muuttuu patologiseksi.
Jos ei sopivaa geeniperimää ole, alkoholisoituminen jää tissuttelun asteelle. Tosin silläkin voi lopulta saada esim. maksan sököksi. Siihen vain menee kovin kauan, jos ei jaksa tosissaan juoda.
Vierailija kirjoitti:
Lue Martin Pagen kirja Kuinka tulisin tyhmäksi
Ei, kun Kuinka minusta tuli tyhmä. Muistaakseni henkilö yritti alkoholisoitua, mutta epäonnistui siinä.
Riittää että jäät työttömäksi. Olet moniongelmainen rappioalkoholisti, narkkari ja mt-potilas, pelkäät ihmisiä etkä ymmärrä mitä on henkilökohtainen hygienia. Tämä siis riippumatta siitä käytätkö huumaavia aineita vai et, tai onko sinulla seuraelämää ja mahdollisuus peseytymiseen/asunto missä elää. Eli kaikkein helpoin tie, voit tehdä mitä vaan, eikä sun tarvi pilata viinalla terveyttäs, silti media vaalii susta kuvaa Alkon kanta-asiakkaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä, kun se lyhennekin on sanoista anonyymit alkoholistit. Mut oikeesti alkoholi voi tuottaa ongelmia pitkäaikaisessa käytössä vaikka ei alkoholisti olisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Sinnikkäällä treenillä. Ei se mukavaa ole.
Mitä tähän treeniin kuuluu?
Sinnikkäällä treenillä. Ei se mukavaa ole.