Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Helppoja synnytyksiä" - onko niitä muillakin?

Vierailija
09.04.2013 |

Aina saa kuulla ja lukea kauhukertoumuksia synnytyksistä.

Minulla takana kaksi synnytystä ja voin kyllä suoraan sanoa, että helppoja olivat molemmat. Polikliinisesti synnytin, synnytyksestä seuraavana päivänä vauvan kanssa kotiin.

Ystävieni puheiden perusteella olin varautunut mitä karmeimpiin kohtaloihin, jotka eivät sitten toteutuneetkaan.

No, olinhan tietty kipeä, mutta kun vaan kävelin synnytyssalissa ympyrää, kävin lenkillä myös käytävällä, hetkuttelin vartaloa pedin päällä ja poikittain siinä myös, tanssin, niin helpotti.

Synnytysten kestot 10 ja 8 t. Peditiini, ei epiduraalia. Ensimmäisellä kerralla välilihan leikkaus, toisella repeytymiä, jotka tietty korjattiin saman tien. Olenko minä oikeasti päässyt vähällä?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoa oli, mukava synnytys :) Avauduin puoleenväliin kotona. Sitten synnytyssalissa pötköttelin epiduraalilla varustettuna kunnes sai alkaa ponnistaa. Ja ihan omasta tahdostani makoilin kyllä sen lopun avautumisvaiheen ja itselle se selällään olo oli siinä vaiheessa maailman luonnollisinta  :D ihanaa kun sai vihdoin lepäillä kivuttomana. Jälkeisvaihe oi kivuliain kun se jotenkin kirveli, ne haavat varmaankin mitä tuli, pari tikkiä laitettiin. Niin ja tietty uupumus oli siinä vaiheessa  kovin. Mutta niin, hyvin meni, ei jäänyt traumoja.

Vierailija
22/23 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut kaksi omasta mielestäni tosi helppoa ja nopeaa synnytystä. Ekasta supistukset alkoivat ilman ennakkovaroitusta vähän kolmen jälkeen aamuyöllä, sairaalassa oltiin vähän ennen neljää, saliin päästiin puoli kuudelta, menin suihkuun ja kätilö sanoi laittavansa varmuuden vuoksi epiduraalivehkeet valmiiksi, tulin puolen tunnin jälkeen suihkusta, jolloin kätilö totesi, että olet auki 8 senttiä, joten se siitä puudutuksesta :) Ilokaasulla siis mentiin ja poika syntyi klo 7.05. Ponnistusvaihe muistaakseni 10 minsaa, ja synnytyksen kokonaiskesto n. 4,5 tuntia.

Toinen lapsi syntyi vieläkin nopeammin: eka supistus aamulla klo 8.10 ja tyttö oli sylissä klo 11.33. Toisella kerralla ilmoitin, etten edes halua puudutteita, jos homma menee yhtä sutjakasti kuin ekalla kerralla.

Ekasta tuli vähän repeämiä, kun pojalla oli käsi korvalla, ja istuin viikon verran renkaalla. Toisesta tehtiin yksi kosmeettinen tikki, ja pystyin istumaan heti niin kuin en olisi synnyttänytkään. Kipeäähän se teki, varsinkin toisen kohdalla, kun pään ympärys oli pari senttiä esikoista isompi, mutta mieluummin nopea ja kipeä kuin pitkittynyt ja lisäksi kipeä.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla myos helppo. Eka synnytys, kesto 3h55min, ponnistus 11min :) valiliha leikattiin, ei muuta (repeilyja siis).