Syntyperäiset suomalaiset: Käsi pystyyn kuka ääntää englantia VIRHEETTÖMÄSTI kuin syntyperäinen?
Kommentit (49)
Kaikki syntyperäiset englantilaiset osaavat tietysti ääntää kieltään täydellisesti, aivan kuten suomalaiset osaavat suomea. Se että tuo täydellinen kieli voi olla joku murre, on eri asia.
Harvan korva pystyy edes erottamaan syntyperäisen (yleisimpien varianttien) puhujan myöhemmällä iällä ääntämisen erittäin hyvin oppineesta puhujasta, joten oikeita vastauksia ei ole liiemmin odotettavissa.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin kukaan, mutta miksi edes pitäisi?
Ei pidäkään, minun mielestäni. Mutta ilmeisesti joidenkin (tälläkin palstalla) mielestä pitäisi sitten.
-ap
Mä tuskin äännän suomeakaan täysin virheettömästi, jos joltain muunpaikkakuntalaiselta kysytään.
Englanti mulla on tosi vahva, mutta en mä kyllä natiivista varmaan mene. Tosin englantilainen kaveri sanoi juuri puhelimessa, että mun aksentti on muuttunut suomalaisesta hollantilaiseksi. Olen asunut Alankomaissa nyt viitisen vuotta.
Virheettömästi? Aika hemmetin monella tavalla syntyperäisetkin ääntää.
Ps. myönnetään että kysymyksenasettelussa on puutteita, mutta en osannut paremmin muotoilla.
-ap
o/
Osaan ääntää englantia virheettömästi kuin syntyperäinen suomalainen.
Vierailija kirjoitti:
Virheettömästi? Aika hemmetin monella tavalla syntyperäisetkin ääntää.
Mutta jos kyseessä on murre tai variantti, ne kaikki tavat ovat oikeita. Eri asia kuin ulkomaalaisen tekemä virhe. Englannissa on muuten suurempi määrä murteita kuin monessa muussa kielessä.
Tuskin kukaan, mutta miksi edes pitäisi?