Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin työskennellä kotoa käsin, mutta toivottomalta tuntuu

Vierailija
08.04.2013 |

Minulle sopisi parhaiten työ, jota voisin tehdä oman aikataulun mukaan pääasiassa kotona. Vaikka keskellä yötä jos siltä tuntuu, välillä pidempiä päiviä ja välillä lyhyempiä. En vaan keksi miten tämä onnistuisi, ei minusta taida olla oikein minkään alan yrittäjäksi, enkä taida päästä mihinkään sellaiseen työpaikkaankaan missä suurimman osan töistä voisi tehdä etänä. Kestäisin vielä satunnaiset palaverit tai työpaikalla käynnit, mutta en jokapäiväisiä.

Oma yritys olisi ihana, mutta kun rahaakin pitäisi saada edes sen verran että laskut tulee maksetuksi ja jääkaappi täyteen, niin tuskin siinä onnistuisin.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole muita samasta haaveilevia, tai yrityksen perustaneita?

ap

Vierailija
2/3 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm ... 

Et kerro mitään koulutuksestasi tai työkokemuksestasi, et myöskään siitä miten kova itsekuri sinulla on, eli miten hyvä olisit tekemään töitä kotona. Onko sinulla koti, jossa saisit työrauhan? Onko mitään yrttäjäkoulutusta tai -valmennusta?

Taiteilijat, joilla yleensä on kova itsekuri ja motivaatio, tekevät usein töitä kotona. Vaatii tietysti monivuotista opiskelua ja muutakin ponnistelua. Ja sopeutumista epäsäännöllisiin ja pieniin tuloihin. 

Avauksesi kuulostaa pilvilinnalta. Kerro jotakin konkreettista - aiotko tehdä lääketieteen käännöstöitä vai huovuttaa pipoja? 

Taiteilija, jolla firma. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se itsekuri minua huolettaakin. Silloin kun innostun, voin painaa hommia vaikka kuinka, mutta jos työ on vastenmielistä tai laiskottaa, niin sitten laiskottelenkin vähän liikaa.

Työrauha löytyisi kotoa, olisi ihan oma huone työskentelyä varten. Yrittäjäkoulutusta ei ole, vanhempani olivat yrittäjiä joten sitä kautta olen hieman päässyt yrittäjän arkea seuraamaan.

Sehän siinä onkin kun en oikein osaa muotoilla järkevää liikeideaa, ei ole nimittäin tuo kääntäminenkään minulle mitenkään mahdoton idea, olen kieliä yliopistossa opiskellut vaikkakaan en kääntäjäksi. Mutta käsityöt on kuitenkin se vahvin ala, joten voisin niitä pipojakin huovuttaa. Tai no en oikeastaan koska ne eivät kiinnosta. Käsityöyrittäjiäkin on niin paljon, että pitäisi olla todella hyvä ja omaperäinen idea että pärjäisi, sillä pelkäksi korjausompelijaksi en halua.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yhdeksän