Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vertaillaan kahta "samaa" elintarviketta, mitä eroja tuotemerkeissä?

Vierailija
24.03.2019 |

Kinkkuhan on aina kinkkua ja tumma suklaa tummaa suklaata. No, ei tietenkään ole! Ainakin ketsuppien osalta sen tietää jokainen. :-) Vertaillaan eri tuotemerkkien tuotteita, jotta kaikkien ei tarvitse kokeilla joka merkkiä havaitakseen eroja.

Mielellään muutakin, kuin että merkki x on parempi kuin y. Esimerkiksi en itse tajunnut, miten vetistä ja oranssinpunaista tavallinen tomaattimurska oli, ennen kuin ostin ekan kerran luomua (taisivat olla molemmat samaa Pirkkaa). Se oli IHAN eri makuista ja jopa väristä, sellaista syvän tummanpunaista. Siitä maistaa ja näkee, että ne tomaatit on poimittu kypsempinä ja että tuote on vähintään hintansa verran parempaa, vaikkei luomuasioista olisikaan kiinnostunut. Arvatkaa kumpaa nykyään pelkästään ostan?

Muita?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutti-ketsuppi on ainoa oikea, muut ovat pelkkiä tekovikoja!

Olin tulossa kirjoittamaan samaa. Vaikka Mutti lasipullo on hieman hankalampi annostella, valitsen sen ekologisuuden lisäksi myös siksi, että maku on ihanan tomaattinen ja jotenkin luonnollinen verrattuna esim Felixiin tms.

Vierailija
22/35 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Beluga-vodka hakkaa perusvodkat mennen tullen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oluet. Kun olen tottunut hyviin laatuoluisiin, tavallinen Koff, Karhu tai Lapin kulta ei vaan valitettavasti ole hyvää. Vähän niin kuin ravintolan pizza vs. pakastepizza. Toki tilanteen mukaan syön ja juon kaikkia mainittuja.

Vierailija
24/35 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlin Baresa Hummus hakkaa muut.

Vierailija
25/35 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihastuin Truben kanelikierrepitkoon, ja kirosin k-supermarketia, kun siellä oli vain Pirkan kanelikierrepitkoa ja Trubelta voikierrepitko. No sitten tajusin lukea siitä Pirkka-pitkosta valmistajan, joka olikin Trube. No innoissani ostin sitä, mutta ei lähimainkaan samaa ollut, koostumuskin oli melko erilainen, ja Truben versio on moninkertaisesti maukkaampi, kävelen siis ennemmin s-marketiin aidon perässä :)

Vierailija
26/35 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlin kilon ketsuppi on ihan hyvä ja hinta 0,65 e,joku Heinz maksaa 2,95e

Vierailija
27/35 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpismerkkien kermavaniljajäätelöt on 100 x parempia kuin kalliimmat Valiot ja Ingmannit! Tosin sitten ne niitäkin kalliimmat on hyviä.

Vierailija
28/35 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä Apaja -merkin Savukalasalaatti on paljon parempaa, kuin Huhtahyvät -merkin Savulohisalaatti. Kyseessä on siis tahnamainen tuote esim. leivän tai uuniperunan päälle. Ensimmäisessä on kalaa/katkarapua ym. noin 40 %, jälkimmäisessä savulohta on 23 %.  

Hyvä Apaja -tuote maistuu juuri sille, kuin odottaisikin. Maut ovat tasapainossa ja tahna on valmisversioksi hyvä. Huhtahyvät -tuotteessa taas maistuvat lähinnä porkkananpalat, vihannekset ja muut edulliset täyteaineet, joilla tuotantokustannuksia on yritetty alentaa. En edes muista, onko hinnassa eroa, mutta maussa on niin paljon, ettei tarvitse miettiä, kumpaa itse ostan.  

Vierailija
29/35 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkin yksinkertainen asia kuin jauheliha. S-marketin halpisjauheliha lilluu rasvassa ja nesteessä paistettaessa, kun taas Atrian/Jalostajan jauhelihasta irtoaa hädintuskin mitään.

Samaten kotimaista-kasvisjuurekset ovat lähinnä porkkanaa, kun Apetitin vastaavissa on suhteet kohdillaan.

Sensijaan kotimaista-sipuliperunasekoituksesta tulee kiinteämpi lopputulos, kun muiden firmojen vastaavat jäävät irtonaisiksi ja raa'an oloisiksi.

Vanishin oxi actionin ja esimerkiksi Tokmannin vastaavan halpamerkin välillä ei ole eroja, kun kumpikin on aivan samaa kemikaalia, hinta vain on eri.

Vierailija
30/35 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinkin yksinkertainen asia kuin jauheliha. S-marketin halpisjauheliha lilluu rasvassa ja nesteessä paistettaessa, kun taas Atrian/Jalostajan jauhelihasta irtoaa hädintuskin mitään.

Samaten kotimaista-kasvisjuurekset ovat lähinnä porkkanaa, kun Apetitin vastaavissa on suhteet kohdillaan.

Sensijaan kotimaista-sipuliperunasekoituksesta tulee kiinteämpi lopputulos, kun muiden firmojen vastaavat jäävät irtonaisiksi ja raa'an oloisiksi.

Vanishin oxi actionin ja esimerkiksi Tokmannin vastaavan halpamerkin välillä ei ole eroja, kun kumpikin on aivan samaa kemikaalia, hinta vain on eri.

Itse en enää saata ostaa edes atrian jauhelihaa. Meille ostetaan nykyään vaan snelmannin jauhelihaa sillä muut on ihan vetisiä tai nopeasti harmaantuvia. Olen kokeillut s-marketin jauhelihaa ja k-kaupan jauhelihaa ja ei enää.. Muutoin kyllä olen tarkka ruuan hinnan suhteen näin pienituloisena mutta tuossa en tingi. Mutta itse olen sitä mieltä että paljon hyviä k-kaupan omia tuotteita on. Esim tonnikala, pavut tomaattikastikkeessa, uudet luomu tuote sarjan salaatit, maustetut tomaattimurskat (yrtti ja valkosipuli kestosuosikit meillä) , pastat jne. Salaattijuustokin on mielestämme parempaa kuin kalliimmat. Pirkan siideriä ostan mutta taas pirkan olutta ei saata juoda. 

Vierailija
31/35 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Embo WC-paperin voittanutta ei ole

Mutti tomaattimurska va.s-ryhmän halpa— mutti voittaa 100-0

Paljon ostan halvempia tuotteita, mutta nuo yllämainitut aina merkkituotteita!!

Vierailija
32/35 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en enää saata ostaa edes atrian jauhelihaa. Meille ostetaan nykyään vaan snelmannin jauhelihaa sillä muut on ihan vetisiä tai nopeasti harmaantuvia. Olen kokeillut s-marketin jauhelihaa ja k-kaupan jauhelihaa ja ei enää.. Muutoin kyllä olen tarkka ruuan hinnan suhteen näin pienituloisena mutta tuossa en tingi. Mutta itse olen sitä mieltä että paljon hyviä k-kaupan omia tuotteita on. Esim tonnikala, pavut tomaattikastikkeessa, uudet luomu tuote sarjan salaatit, maustetut tomaattimurskat (yrtti ja valkosipuli kestosuosikit meillä) , pastat jne. Salaattijuustokin on mielestämme parempaa kuin kalliimmat. Pirkan siideriä ostan mutta taas pirkan olutta ei saata juoda. 

Olen tuon viestin kirjoittaja, johon vastasit. Snellmannia minäkin tarkoitin, mutta iski oikosulku päähän. Juurikin se paketti, missä on vihreällä pohjalla iloinen setä. En osta enää muuta, vaikka en ole isotuloinen. Samaten en osta enää kuin Muttin tomaattipurkkeja, sillä muut ovat ankean harmaita ja mauttomia.

Vierailija
33/35 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Embo WC-paperin voittanutta ei ole

Mutti tomaattimurska va.s-ryhmän halpa— mutti voittaa 100-0

Paljon ostan halvempia tuotteita, mutta nuo yllämainitut aina merkkituotteita!!

Serlan kierrätyspaperi on kuin hiekkapaperia, josta menee sormi läpi ja pylly verille. Otan matkustaessani mukaan rullan emboa, sillä varsinkin aasiassa päin paperi on aika "mielenkiintoista".

Vierailija
34/35 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruna-keittovihannekset, Apetitin pussi on vaan paljon parempi kuin esim. Lidlin vastaava. Lidlin pussin sisältö on tosi aneeminen.

Vierailija
35/35 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pakko kaivaa tämä vanha ketju, kun tuli vastaan niin epäonnistunut valmisruoka kuin olla ja voi!

Ostan välillä Kokkikartanon lohikiusausta, ja vaikka se on omatekoiseen verrattuna vähän mössömäinen (perunat on mielestäni pilkottu liian pieniksi paistoaikaan nähden), siinä on kuitenkin maut kohdallaan ja sen on oikein hyvä kiireisen päivän pelastaja vihersalaatin kylkeen. Nyt pienessä lähikaupassamme oli tarjolla myös toista lohilaatikkoa minulle uudelta valmistajalta ja ajattelin kokeilla sitä. Kyseessä oli siis Savuhovin lohikiusaus savukalasta: https://www.k-ruoka.fi/kauppa/tuote/savuhovi-priima-lohikiusaus-600g-64…;

Perunasuikaleiden koko oli mielestäni aavistuksen Kokkikartanon laatikkoa parempi, mutta siihen jäivät positiiviset seikat. Ruoka oli aivan JÄRKYTTÄVÄN suolaista, ja minä vielä pidän melko suolaisesta ruoasta! En muista syöneeni mitään yhtä suolaista sen jälkeen, kun lapseni mittasi kerran pienenä ruokaan suolaa 1 tl sijasta yhden desin. Suolan määrä oli niin käsittämätön, että kävi myös mielessä, onko tuohon erään tullut joku virhe. Onko joku muu ostanut ko. ruokaa? Oliko samoja kokemuksia? Uskaltaako tuota vielä joskus ostaa? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yksi