Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vertaillaan kahta "samaa" elintarviketta, mitä eroja tuotemerkeissä?

Vierailija
24.03.2019 |

Kinkkuhan on aina kinkkua ja tumma suklaa tummaa suklaata. No, ei tietenkään ole! Ainakin ketsuppien osalta sen tietää jokainen. :-) Vertaillaan eri tuotemerkkien tuotteita, jotta kaikkien ei tarvitse kokeilla joka merkkiä havaitakseen eroja.

Mielellään muutakin, kuin että merkki x on parempi kuin y. Esimerkiksi en itse tajunnut, miten vetistä ja oranssinpunaista tavallinen tomaattimurska oli, ennen kuin ostin ekan kerran luomua (taisivat olla molemmat samaa Pirkkaa). Se oli IHAN eri makuista ja jopa väristä, sellaista syvän tummanpunaista. Siitä maistaa ja näkee, että ne tomaatit on poimittu kypsempinä ja että tuote on vähintään hintansa verran parempaa, vaikkei luomuasioista olisikaan kiinnostunut. Arvatkaa kumpaa nykyään pelkästään ostan?

Muita?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen kaupan valmiit kolmioleivät. S-ryhmän kolmioleivät ovat niin paljon parempia, kuin K-ryhmän vastaavat. Niissä on enemmän makua, täyte parempaa. Onneksi nykyään lähikauppa on Sale K-marketin sijasta, jos tarvitsee nopean välipalan niin usein valitsen kolmioleivän. 

Vierailija
2/35 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut kauppojen omien merkkien karkit on ihan hirveitä! Sellaisia esanssipalleroita, jotka eivät edes yritä maistua miltään. En nyt muista merkkiä, mutta joku irtokarkkisekoitus. Joku TV MIX Choco oli sen jälkeen ihan gourmet herkkua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvi, olen aina ollut nirso sen suhteen mitä kahvia juon. Jopa opiskeluaikoina säästin muusta ruoasta, jotta sain kotona tehtyä hyvää kahvia. Yleensä be halvimmat merkit on todella kitkeriä

Vierailija
4/35 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä meneekö ihan tähän kategoriaan, mutta silloin harvoin kun tulee pikaruokaloissa käytyä, valitsen Hesen Mäkkärin sijaan. Mäkkärin hampparit ovat kuivia, Hesen vastaavissa on hyvät kastikkeet ja maistuvatkin sentään joltain - siis niin paljon kuin pikaruokaloiden hampparit voivat maistua. :D 

Vierailija
5/35 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

La Molisana-pasta vs Pirkka-makaroni

Vierailija
6/35 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahvi, olen aina ollut nirso sen suhteen mitä kahvia juon. Jopa opiskeluaikoina säästin muusta ruoasta, jotta sain kotona tehtyä hyvää kahvia. Yleensä be halvimmat merkit on todella kitkeriä

Mitä kahvia sitten suosit? 

Vierailija
7/35 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luota muiden tekemiin havaintoihin. Monelle se merkki vaikuttaa, vaikka tuote olis oikeasti sama.

Olen elintarviketehtaassa nähnyt kun merkkituote muuttuu halpatuotteeksi, kun pakkausmateriaali loppuu ja vaihdetaan uusi pakkaus. Tuotehan oli siis koko ajan ihan samaa

Vierailija
8/35 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rainbown cola light tölkissä on aivan järkyttävän makuista, niin epäonnistunutta, ettei sitä saa juotua.

K-menun cola light tölkissä taas on parempaa kuin osa brändijuomista. 

Vierailija
9/35 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arlan keso-raejuusto ja valion vastaava mössö. Valion versio ihan kauheeta hapanta muhjua.

Vierailija
10/35 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut selkeät tuotekopiot. Esim. feikki-Dominokeksit (pirkka?) tai feikki-Risifrutti. Eivät ole yhtä hyviä kuin alkuperäinen, sääli. 

Vierailija
11/35 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

K-menu ja Euroshopper- halppis kalapuikot on parempia kuin muut vastaavat, ovat tummankeltaisia ja tulevat virolaiselta tehtaalta

Vierailija
12/35 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse käytän pikakahvia ja "Mestarin Sekoitus" on yksi halvimmista ja parhaista.

Vierailija
13/35 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En luota muiden tekemiin havaintoihin. Monelle se merkki vaikuttaa, vaikka tuote olis oikeasti sama.

Olen elintarviketehtaassa nähnyt kun merkkituote muuttuu halpatuotteeksi, kun pakkausmateriaali loppuu ja vaihdetaan uusi pakkaus. Tuotehan oli siis koko ajan ihan samaa

Joissain tuotteissa on näin, mutta nykyään kokoajan vähenemään päin. Vaikka maksalaatikko, sitä tehdään tehtaassa omalla nrändillä, pirkalle ja rainbowille. Kaikissa oma resepti. Tai maksamakkarat, ihan sama homma.

Vierailija
14/35 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ihan eri asia, ja tätä tehdään hyvin paljon. Itse en ole "merkkiuskovainen", vaan käytän tosi mielelläni edullisempia merkkejä, kunhan laatu on kohdallaan. Kyllä normaali ihminen näkee tuntee erot tuotteen värissä, maussa, koostumuksessa ja purutuntumassa. Eivät esim. ne Lidlin halvat ja pari vuotta säilyvät "belgialaiset" suklaat Neuhausin tai Godivan suklaiksi muutu, vaikka kuinka laittaisi silmät kiinni.  

Vierailija
15/35 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkopesuaine pyykille:

PIRKKA Sensitive White on paljon parempaa kuin mikään vastaava pesuaine.

Vierailija
16/35 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Creme Bonjour ruohosipuli. Ei ole voittanutta. Toiset koittaa kopioida mut ei yllä edes liki.

Vierailija
17/35 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mitään hyvää valmista salaatinkastiketta? Plussaa, jos on hieman terveellisempi, mutta pitäisi olla itsetehdyn makuinen, eikä teollinen aromivahvennepommi. 

Vierailija
18/35 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään nimenomaan niistä halvimmista ketsupeista! Enemmän sokeria, tiedän.

Vierailija
19/35 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritätkö siis väittää, että esimerkiksi Suomessa myydään yhtä maksamakkaraa, colaa, makaronilaatikkoa tai muuta elintarviketta, jotka on kaikki valmistettu Oy Tehdas Ab:ssa, jossa eri eriin vaihdetaan vain pakkaukset? Herää jo unestasi. Tuo koskettaa pientä murto-osaa suurten valmistajien tuotteista. Lähinnä siten, että iso valmistaja tekee omien tuotteidensa ohessa kaupan omille merkeille eriä. Mutta eivät nämä pirkat ja muut ole suinkaan kaikki suomalaisia tuotteita, vaan ainoastaan pieni osa tulee Suomesta. Pirkka-etiketti vaan päälle ja esim. puolalaiset tuotteet hyllyyn.

Edes Suomessa ei enää onneksi olla pelkän Atrian, Valion ja kumppaneiden varassa, vaan pieniä ja keskisuuria tuottajia tulee markkinoille koko ajan - ja sitä kautta uusia tuotemerkkejä. Eli kyllä täällä aidosti on valinnanvaraa, ei todellakaan vaan yhtä tuotetta kutakin lajia. 

Vierailija
20/35 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutti-ketsuppi on ainoa oikea, muut ovat pelkkiä tekovikoja!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä