Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tekisit jos koirasi purisi sinua?

Vierailija
08.04.2013 |

Siskolla tilanne, jossa heidän koiransa oli purrut siskoa käteen. Nyt sisko on varovainen koiran kanssa, mutta ei kuitenkaan haluaisi antaa koiraa pois/laittaa piikille...

Mulla rakki lähtisi tuossa tilanteessa heti piikille, pureva koira on mielenvikainen ja se puree toistekin.

Kommentit (124)

Vierailija
41/124 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu onko vahingossa vai tahallaan koira niin tehny.

Jos ensimmäinen niin annan anteeksi tietenkin.

Jos jälkimmäinen niin hulk-smashii tatamii vasten vaan.

Vierailija
42/124 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purihan se pentuna päivittäin. Puolivuotiaana ei enää purrut. Nykyään joskus leikkiessä saattaa sormi jäädä lelun väliin tms. vahinkoa mutta en tee asialle enää mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/124 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Purihan se pentuna päivittäin. Puolivuotiaana ei enää purrut. Nykyään joskus leikkiessä saattaa sormi jäädä lelun väliin tms. vahinkoa mutta en tee asialle enää mitään.

Kyllähän se koira häpee samantien jos käy vahinko, selkeä ero vihaiseen koiraan.

Sille ei toki sitten mitään voi, jos omistaja itse ei osaa yhtään tulkita koiran elkeitä, sit ei kaiketi auta ku kysyä mammafoorumilta että mitä tapahtuu ja mitä tehdä.

Vierailija
44/124 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain selätysyrityksillä opetettua koiralleni, että vähän rajummalla leikkipuremisella pääsee painimaan mun kanssa oikein kunnolla. Eli päin peetä meni se, mutta tajusin sentään ihan parin yrityksen jälkeen, mitä olin oikeesti tekemässä ja lopetin. Koira oli silloin vasta tulossa teini-ikään ja kokeili rajojaan, mutta se painiminen oli niin mahtava palkka, että vielä seitsemänvuotiaana satunnaisesti yritti saada houkuteltua painimaan repimällä hihasta. Muu koulutus onnistui onneksi huomattavasti paremmin, ja se sujui tehtävän ja tilanteen mukaan palkkaamalla herkuilla tai leluilla, ei pakolla ja alistamisella.

Vierailija
45/124 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän että miten puree. Näykkäiseekö vain, vaiko hyökkääkö täysillä`?

Jos joku rakki hyökkää täysillä kimppuun, niin totta kai tapan sen rakin jos vain kykenen.

Jos omistaja tulisi sen jälkeen siihen huutamaan, niin saa saman käsittelyn.

Vierailija
46/124 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

300 win mag sujahtaisi koiran päänläpi jos varoittamatta purisi. Mutta sitä se ei kyllä tee.

Vierailija
47/124 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taas huomaa suomalaisten sairaan luonteen. Ovat näyttämisenhaluisia koiralle :D Voiko tyhmempiä ja lapsellisempia enää olla?

Vierailija
48/124 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aka monella sivun 3 vastaajista ei ole mitään tietämystä koirista. Ihan parasta kun ette ota koiraa lainkaan.

Vierailija
49/124 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirien takia olisi hyvä kantaa nykyään mukana teräasetta.

Jos koira hyökkäisi, niin menen tappajamoodiin.

Jompi kumpi kuolee, ja sen en ole minä, jos se on minusta kiinni.

Vierailija
50/124 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koira puree ilman mitään selitettävää syytä niin kyllä se olisi silloin lopetettava kun lapsiakin perheessä on.

Vierailija
51/124 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purisin takaisin.

Vierailija
52/124 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä taas huomaa suomalaisten sairaan luonteen. Ovat näyttämisenhaluisia koiralle :D Voiko tyhmempiä ja lapsellisempia enää olla?

Ei minulla mitään näyttämisenhalua ole, revin sinun pääsi irti, tai koirasi, jos hyökkäät.

Ei siinä ole mitään näyttämisenhalua.

Huomasimme mielenterveysongelmasi jo edellisestä viestistäsi. Hoitokotiin, mars!

Vierailija
53/124 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan turhaa hätäilyä tuommoinen heti piikille -touhu. Tuolla asenteella ei ikinä kannata ottaa koiraa.

Nyt ensinnäkin mietitään missä tilanteessa se koira on purrut käteen? Todennäköisesti siihen on joku syy eikä se ole vain pelkkä sekopää joka pureksii ihmisiä ihan vaan koska se on niin kivaa. Olen minä itsekin saantu omilta koirilta hammasta joissain tilanteissa, esim. erottaessani tappelua, tehdessäni vähän kipeää tekevää hoitotoimenpidettä tms. Ei se maailmaa kaada. 

Ja jos koira puree esim. tilanteessa tyyliin ihminen menee liian läheltä sen puruluuta tai menee sohvalle vaikka koira murisee, niin tämä käytös on opittua, ja on myös opetettavissa pois palkitsemisen avulla. Ei mitään syytä mihinkään piikille viemiseen. Sen kun totutetaan palkkioiden avulla, että ihmisen koskeminen koiran ruokiin on ok asia, tai istuminen juuri missä huvittaa.

Ed. oli asiaa! Meillä oma koira on yrittänyt purra nuorena, juurikin puolustaakseen omia herkkujaan, mutta ei sen jälkeen. Hyvin, positiivisesti koulutettu. Paitsi viimeisellä eläinlääkärikäynnillään näykkäsi, kun pitelin sitä rtg-pöydällä. Koira ehkä tajusi käynnin lopputuloksen?

Vierailija
54/124 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koirien takia olisi hyvä kantaa nykyään mukana teräasetta.

Jos koira hyökkäisi, niin menen tappajamoodiin.

Jompi kumpi kuolee, ja sen en ole minä, jos se on minusta kiinni.

Varaahan aika lääkeannoksesi tarkistamiseen. Ei ole kohdallaan.

Vierailija
55/124 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, jos koira purisi minua, pyrkisin saamaan tilanteen hallintaan ja varmistamaan, että saan tarvittavan lääketieteellisen hoidon. Jos kyseessä olisi vakava puraisu, menisin heti lääkärille tai sairaalaan.

Jos koirani purisi minua, ensimmäinen reaktioni olisi luultavasti yllätys ja hämmennys. Sen jälkeen yrittäisin rauhoittaa koiraa ja selvittää, mikä sai sen puraisemaan. Olisi myös tärkeää varmistaa, että koirani on rokotettu ja terve, jotta välttäisin mahdolliset tartunnat.

Jos tilanne toistuisi usein tai jos koirani purisi muita ihmisiä tai eläimiä, harkitsisin vakavasti koulutusta ja käyttäytymisterapiaa koiran kanssa. Jos koulutus ei auttaisi, joutuisin ehkä harkitsemaan koiran luovuttamista sellaiselle omistajalle, joka voisi tarjota sille sopivan ympäristön ja koulutuksen. Lopullinen päätös riippuisi tilanteen vakavuudesta ja koirani hyvinvoinnista.

Vierailija
56/124 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan turhaa hätäilyä tuommoinen heti piikille -touhu. Tuolla asenteella ei ikinä kannata ottaa koiraa.

Nyt ensinnäkin mietitään missä tilanteessa se koira on purrut käteen? Todennäköisesti siihen on joku syy eikä se ole vain pelkkä sekopää joka pureksii ihmisiä ihan vaan koska se on niin kivaa. Olen minä itsekin saantu omilta koirilta hammasta joissain tilanteissa, esim. erottaessani tappelua, tehdessäni vähän kipeää tekevää hoitotoimenpidettä tms. Ei se maailmaa kaada. 

Ja jos koira puree esim. tilanteessa tyyliin ihminen menee liian läheltä sen puruluuta tai menee sohvalle vaikka koira murisee, niin tämä käytös on opittua, ja on myös opetettavissa pois palkitsemisen avulla. Ei mitään syytä mihinkään piikille viemiseen. Sen kun totutetaan palkkioiden avulla, että ihmisen koskeminen koiran ruokiin on ok asia, tai istuminen juuri missä huvittaa.

Ed. oli asiaa! Meillä oma koira on yrittänyt purra nuorena, juurikin puolustaakseen omia herkkujaan, mutta ei sen jälkeen. Hyvin, positiivisesti koulutettu. Paitsi viimeisellä eläinlääkärikäynnillään näykkäsi, kun pitelin sitä rtg-pöydällä. Koira ehkä tajusi käynnin lopputuloksen?

rtg-tarvetta jos on ollut, niin sillä on voinut olla kipuja. Voi muutenkin tulla tarve suojella itseään niin oudolla laitteella. Koiran ainoa tapa puolustautua jännityksen ja pelon alla on hampaat.

Vierailija
57/124 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisia ne koirat on. Petoja! Ihmiset on niin tyhmiä että ne luulee että koirat haluaisi miellyttää ihmisiä. Koirat on myös itsekkäitä. Me kaikki olemme itsekkäitä.

Vierailija
58/124 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tappaisin koiran välittömästi lyömällä sitä kirveellä.

Se on lain vastaista.

Vierailija
59/124 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilanteesta riippuen siskosi olisi kannattanut samassa hetkessä näyttää koiralle kaapin paikka, ottaa niskasta kiinni ja kellistää nurin ja päästää ylös vasta koiran antauduttua.

Kun taito loppuu, alkaa väkivalta! Sun kaltaiset urpot ei muuta osaa kokeillakaan kuin väkivaltaista alistamista. Voi sitä koiraparkaa jolla on tuollainen sadisti omistajana.

Jos koira yhtäkkiä puree ns ilman syytä, on kyse melkein 100 prosentin varmuudella kivusta. Kova kipu tekee hermostuneeksi ja vihaiseksi kenet tahansa, myös koiran. Ja silloin koira ei siedä että siihen kosketaan, sitä käsketään liikkumaan yms. Vie siis pureva koira eläinlääkäriin asap! Jos resurssit ei riitä muuhun niin silloin se lopetuskin on parempi vaihtoehto kuin kärsivän koiran ns koulutus. Kuvittelepa itse millaista olisi jos joku tulisi riehumaan, käskyttämään ja PAHOINPITELEMÄÄN silloin kun olet hirveän kivun kourissa.

Kivun syyt voivat sitten tietysti olla moninaiset: vakavien sairauksien ja kasvainten lisäksi syynä voi olla vaikka hammaskipu (onko koiran hampaat tarkastettu ja hoidettu säännöllisesti?) tai nivelkipu tai vaikka silmänpaine. Koiralla ei ole keinoja kertoa sanoin kivustaan. Jos omistaja on niin välinpitämätön ettei tarkkaile ja tulkitse koiraansa pienemmistä merkeistä niin tilanne pääsee pahenemaan ja silloin koira on jo huonossa kunnossa.

Vierailija
60/124 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nöyryyttäisin koiraa niin, että huomaisi varmasti olevansa alemmassa arvossa.

Oot sairas kpää. Rääkkäisit vielä kipeää ja pelokasta koiraa.

Sun hoidossa olevasta koirasta ei tarviskaan miettiä miksi se puree. Tee vaan itsellesi se mitä haluat tehdä alisteisessa asemassa oleville. Säälittävä pska. Tai kokeile uskaltaa vttuilla isommille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kahdeksan