Kumman kanssa seurustelisit mielummin, köyhän koulutetun tähtitieteilijän vai kouluttamattoman varakkaan paperimiehen?
Ja miksi? Tämähän on hyvin todennäköinen skenaario. Tähtitieteilijät ovat hyvin koulutettuja, mutta rahaa sillä alalla ei ansaitse. Kouluttamaton duunari taas voi tehdä hyvässä tehdas duunissa 70-80k€ tulot vuodessa kun painaa ylitöitä paljon.
Kommentit (41)
Kaikkein mieluiten koulutetun rikkaan tähtitieteilijän kanssa. Esimerkiksi Brian May kelpaisi mainiosti.
Nyt oli helppo. Tietysti tähtitieteilijän. Mieluiten vielä ihan Esko Valtaojan näköisen <3
Vierailija kirjoitti:
Pääseekö paperimieheksi ilman koulutusta?
On se mahdollista, mutta kai ne nykyään kouluttaa niitä työn ohessa.
Kun ottaa huomioon, sen että paperimies on päässyt heti tienaamaan ja mahdollisesti ostanut talon kun ne on ollut edullisia, on paperimiehenä työskentely ollut kannattavampaa kuin kouluttautuminen näin yleisesti. Koulunpenkillä on jääny paitsi tienesteistä ja velkaantunut. Nykyään koulutuskaan ei takaa korkeaa palkkaa.
T: Väärin valinnut insinööri.
Minulle kelpaa kuka tahansa, jos on hyväluonteinen, filosofinen pohdiskelija, kiinnostunut yhteiskunnallisista asioista, esim. eläinten oikeuksista. Miehen tulisi nauttia luonnossa liikkumisesta ja vaikkapa marjastamisesta. Urheiluhullu ei tarvitse olla. Eikä edes varakas. Minä kyllä elätän itseni, ja jos tarvii niin miehenkin siinä sivussa, mutta kotona tarvitsen miehestä hengen ravintoa ja lämmikettä.
Ennen tehtaisiin pääsi alkuun kestöihin ja sitten sai vakipaikan kun vanhemmat olivat siellä töissä. Nykyään vaaditaan alalta perustutkinto.
Sehän riippuu miehestä minkälainen on. En minä ainakaan ammatin tai koulutuksen kanssa pariudu vaan sen jota rakastan.
Noiden tietojen pohjalta voisin olla kummankin kanssa tai en kummankaan, ei nuo kerro ihmisestä tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Isotissisen blondin.
Eli siis olisi ihan sama, onko hän tähtitieteilijä vai paperiteollisuuden ammattilainen?
En kummankaan. Tähtitiede ei kiinnosta ja alan harrastajat ovat resuisia ja outoja. Kouluttamaton paperimies taas kuulostaa yksinkertaisesti vaan liian tyhmältä juntilta. Kummankaan kanssa ei ole mitään yhteistä kosketuspintaa ihmisenä.
Vierailija kirjoitti:
Isotissisen blondin.
Onko sukupuolella väliä? Riittääkö vain vaalea tukka ja isot buubsit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isotissisen blondin.
Eli siis olisi ihan sama, onko hän tähtitieteilijä vai paperiteollisuuden ammattilainen?
Jos on kunnon kannut ja pildeä ja suikkaria irtoaa niin aivan sama vaikka olisi siwan kassa.
Tähtitieteilijän, häneen ainakin uskoisin ihastuvani paremmin.
Olisi ihanaa olla myös oppilaanaan. <3
Luonnollisesti sen VARAKKAAN paperimiehen, tyhmä kysymyskin.
Terv. AV-mamma, 44 v.
Vierailija kirjoitti:
Sehän riippuu miehestä minkälainen on. En minä ainakaan ammatin tai koulutuksen kanssa pariudu vaan sen jota rakastan.
Minulla sama. Riippuu ihmisestä.
Kuitenkin gallupissa vaihtoehtoja oli vain kaksi, joten valitsin tähtitieteilijän.
Tietenkin sen kanssa, jonka kanssa viihtyisin paremmin ja jota rakastaisin. En valitse puolisoani ammatin tai varallisuuden perusteella.
Ilman muuta paperimiehen, jotta voi elättää minut ja minun elämäntyylini.