Haluan, että mies tietää, montako maata kuuluu EU:in
Sanoo ensi viikon jaksossa sinkkulaivalle osallistuva nainen. What! Kaikenlaisia kriteerejä sitä ihmisillä onkin...
Tietäisittekö te? (Katsomatta Googlesta)
Kommentit (24)
[quote author="Vierailija" time="08.04.2013 klo 01:41"]
Tietenkin tietäisin :) Ehkä tuo EU-maiden määrän tietäminen oli vain esimerkki siitä, että nainen vaatii mieheltään edes perustason yleissivistystä. Niin vaadin tosin itsekin, en koskaan voisi olla ihmisen kanssa, joka ei tiedä EU-maiden määrää, Suomen itsenäistymisen ajankohtaa ja siihen johtaneita syitä, Shakespearen tunnetuimpia teoksia tai sitä, mistä ukkosilma johtuu.
[/quote]
Hmm.. meillä kaikilla on tosin omat kiinnostuksenkohteemme.
Onkos EU-maita 27 tätä nykyä?
Shakespearen teoksista tunnetuimpia en kyllä osaa luetella, noista ei koulussakaan puhuttu juuri mitään, enemmänhän opetellaan kotimaisen kirjallisuuden klassikoista. IB:ssä Shakespearen tunteminen sen sijaan on jopa fanaattisuuden asteelle menevää (okei, vähän liioitellen).
Mun mielestä yleissivistykseen kuuluu osata selittää osmoosi ja kapillaari-ilmiö sekä ihmisen kehon toiminta:ruoansulatus, verenkierto (iso ja pieni), hermojärjestelmä jne pääpiirteissään , milloin nainen ovuloi, mitä ovat sauva- ja tappisolut. Myös se pitäisi tietää, miten EU vaikuttaa valtion talousarvion laadintaan.
Ei näitäkään moni tiedä, vaikka ne mun mielestä on itsestäänselvyyksiä. Historia taas on ollut mulle melko vastenmielistä, enkä ole siitä siksi paljon oppinutkaan.
Mutta toki on jotain aivan yleisiä juttuja, mitkä jokaisen tulisi tietää, tai hänen yleissivityksen tasoa voi todellakin pitää melko heikkona. Näihin tietoihin kuuluu mielestäni ainakin tuo Suomen itsenäisyyspäivä.
Arvasin 28, mutta se onkin vasta kesästä... Kuka näitä muistaa, kun jäseniä tulee koko ajan lisää ;-D
terveisin nimimerkki "Afganistan ja Iran EU:n jäseniksi, saadaan kunnon rauhanprojekti aikaiseksi
Nauroin kans samaa! Pitää kai katsoo tuokin, on kyllä ollut viihdyttävä ohjelma.