"Jos et ole somessa, olet kuollut"
Onko se todella niin, että ihmiset luulee näin? Kuulen tätä jatkuvasti, että jos ei ole facesssa tai instassa niin kaikki luulee että olet kuollut.
Itse en ole vieläkään koskaan tehnyt sometilejä näihin faceihin sun muihin, vanhat koulukaverit ym varmaan todella luulee että olen kuollut kun en näy siellä.
Onko joku luullut sinua kuolleeksi somettomuuden takia?
Kenties nähneet 10v jälkeen sinut oikeassa maailmassa ja ihmetelleet, että olet olemassa?! Ihmetellen "Miksi et ole somessa?"
Kommentit (60)
Saattaa olla, mutta ei kaikilla. Mä olen fb:ssa mutta en missään muualla ja nyt en ole 4 kuukauteen käynyt siellä. Mies ja parhaista kavereista 2/4 eivät ole siellä, harrastusporukan kuulumiset kuulen whatsappin kautta.
On ihanan vapaata olla kuollut kun ei tarvitse tihrustaa jotain somea. En ole koskaan käyttänyt, enkä tule käyttämään. Kuljen omia teitäni kuplan ulkopuolella ja halveksin, sekä säälin teitä. Pthui!
Vierailija kirjoitti:
Jossain kuulin sellaisen järkeilyn, että ellet ole somessa niin sinun identiteettisi on helpompi varastaa koska joku voi silloin tehdä sinuna profiilin esim. Faceen ja perseillä siellä sielunsa kyllyydestä. Mutta jos sinulla on jo oma profiili siellä, niin hieman vaikeampi enää toisen feikata.
Muuten ihan jees, mutta niitä someja on kuule kymmenia tuhansia ympäri ämpäri nettejä. Siitä vain tekemään tunnukset kaikkiin ja omat numerot ja luottokorttitiedon sinne vain laittamaan. Onnea matkaan.
Tämä on taas tätä massahysterian ja kontrollin luontia. Milloinkahan se muuttuu sellaiseksi, että jos et ole somessa, olet meitä vastaan? Sairasata jos sellaiseksi menee. Mutta kyllähän minä oikeasti olen teitä vastaan. Vihaan ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
On ihanan vapaata olla kuollut kun ei tarvitse tihrustaa jotain somea. En ole koskaan käyttänyt, enkä tule käyttämään. Kuljen omia teitäni kuplan ulkopuolella ja halveksin, sekä säälin teitä. Pthui!
Tässä tulee myös mieleen se ajansäästö, kun ei päivittäin tuhlaa aikaansa turhanpäiväiseen politiikasta jauhamiseen ja jo viidettä vuotta vaikkapa sotesta puhumiseen/lukemiseen tai tätä kolmen vuoden vaahtoamista kuinka Trump on KBG-agentti (ja vihdoin sekin kolmen vuoden tutkimus tuli päätökseen ja oli täysi feikkiuutinen) jne.
Säästää aikaa paljon, kun ei edes ole näkemässä näitä suurimmaksi osin turhia ajantuhlaus jaarituksia plus feikkiuutisia jotka ovat klikkien perään.
Minä ainakin elän hyvin vahvasti.
Miten joku keksii minun nimissä tehdä jotain profiileja?
Vierailija kirjoitti:
No en mä nyt tiedä kuollut, mutta kyllä varmaan äkkiä voi tulla joku mt-diagnoosi leima. Eihän kukaan voi olla olematta somessa runsaiden kuvien kera.
Niih, ja eihän kukaan voi olla laittamatta kuvia jatkuvasti lapsista, ei vaan mitenkään voi, eihän niitä lapsia ole edes olemassa kun ei ole facessa kuvat pullollaan nimitunnisteiden kera. Nimimerkki. Sosiaalinen äityli.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen huomannut, että some on monille sosiaalisen kontrollin väline ja siksi sieltä pois olevia paheksutaan. Kaikista eniten minua ovat sinne painostaneet sellaiset ihmiset, joiden kanssa en ole ikinä edes ollut mikään kaveri, korkeintaan hyvänpäiväntuttu, mutta jotka ovat olleet varsin päsmäröiviä ja halunneet "saada otteen" ihmisistä. Ovat yrittäneet manipuloida aika räikeästikin, esimerkiksi eräs väitti, että minun kanssani ei sitten kukaan halua enää ystävystyä, jos en mene Facebookiin/Instaan/jne. Ihan aikuisia naisia kaikki, eli kyseessä ei edes ollut mikään myöhäisteini-iän ryhmäpaine.
Pelottavaa. Onneksi en tunne tuollaisia. Sen tiedän, että joskus joku vanha koulukaveri oli etsinyt mua facebookista, mutta eipä löytänyt, kun en siellä ole..
Kieltämättä ärsyttää, kun tuntuu että nykyään on puolitutuillekin niin tilivelvollinen itsestään. Minä en jaksa olla somessa kovin aktiivinen ja ihmiset sitten kyselevät perään, että mitä minulle on sattunut kun en päivittele someen joka päivä. Eräs kaveri jopa suuttui minulle siitä, että tyhjensin kokonaan Facebook-profiilini henkilökohtaisista syistä. Hän oli siitä sitä mieltä, että minä en välitä hänestä kun kehtaan poistaa yhteiset muistot seinältäni. Mitä helv--?!??!
Jos joku tekisi minusta jonnekin palstalle feikkiprofiilin, niin siitä vaan. Sehän antaa ihanasti väärän kuvan. Parempi vain, etteivät tiedä millainen oikeasti olen. Ihminen on luoto kanssakäymiseen kasvotusten ja fyysisesti. Virtuaalitodellisuus vääristää ja turruttaa.
Vierailija kirjoitti:
Jossain kuulin sellaisen järkeilyn, että ellet ole somessa niin sinun identiteettisi on helpompi varastaa koska joku voi silloin tehdä sinuna profiilin esim. Faceen ja perseillä siellä sielunsa kyllyydestä. Mutta jos sinulla on jo oma profiili siellä, niin hieman vaikeampi enää toisen feikata.
Onneksi minulla on oma profiili niin voin itse perseillä siellä omalla nimelläni ja naamallani niin paljon kuin sielu sietää.
Minä en näe somessa mitään muuta hyödyllistä kuin sen että niissä voi trollata sydämen kyllyydestä tai jos kus jopa puhua asiaa, jos sille päälle sattuu. Tinderit ja facet ovat s aatanan luomuksia, vaikken s aatanaan uskokaan.
Jos on somessa niin että vain kaverit näkee omat jutut ja kaverit valitsee huolellisesti eli vain luotettavat eikä mitään hyvänpäivän naapuri tuttuja, onko silloin somessa? Ei varmaan sillä tavalla, miten moni toivoisi olevan eli mahdollisimman paljon tietoa mahdollisimman monelle.
Vierailija kirjoitti:
Jos on somessa niin että vain kaverit näkee omat jutut ja kaverit valitsee huolellisesti eli vain luotettavat eikä mitään hyvänpäivän naapuri tuttuja, onko silloin somessa? Ei varmaan sillä tavalla, miten moni toivoisi olevan eli mahdollisimman paljon tietoa mahdollisimman monelle.
Niin, miksi elämästään pitäisi tehdä julkista omaisuutta?
Ilmankos sitä jotkut kattoo kun olisi aaveen nähneet. Mutta tosiaan onhan se vähän outoa tehdä pitkälle meneviä diagnooseja somen perusteella tai siis siitä että siellä ei ole, tai siitä että ei ole kaikkien nähtävillä, vaikka on sometili. Ja naurettavaa että pitäisi olla aktiivinen somessa, jotta kukaan ei voi feikata sua, koska esiintyminen toisena on rikos se pitäisi selvittää ja käsitellä poliisi asiana. Näin mä ainakin tekisin, jos tulisi ilmi tällaista. Nämähän voidaan selvittää myös jälkeenpäin, vaikka feikkiprofiili olisi poistettu. Vai luuleeko feikkaaja, että näin voi pakottaa jonkun laittamaan kaiken levälleen someen, todistaakseen siis mitä? Sitä että ei ole se feikki profiilin henkilö?
Kaikkia nyt ei vain kiinnost esitellä itseään somessa. On sellaisiakin someja, joissa ei tarvitse esittää ja esitellä mitää, kuten vaikkapa battlenet.
Fb lähdin vuosia sitten, instagramista pari päivää sitten. Mä en jaksa sitä ihmisten pinnallisuutta ja valehtelua. Annetaan Sosiaalisessamediassa niin ruusuisa kuva elämästä vaikka monet tietää ettei asioiden laita niin ole.
Vierailija kirjoitti:
Minä en näe somessa mitään muuta hyödyllistä kuin sen että niissä voi trollata sydämen kyllyydestä tai jos kus jopa puhua asiaa, jos sille päälle sattuu. Tinderit ja facet ovat s aatanan luomuksia, vaikken s aatanaan uskokaan.
Tinder ei ehkä sinänsä ole "some", mutta toit sen varmaan esiin sen takia että siihen tarvitsisi facea.
Ei tarvitse enää, tinderin voi tehdä nykyisin ILMAN facea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tinder ei ehkä sinänsä ole "some", mutta toit sen varmaan esiin sen takia että siihen tarvitsisi facea.
Ei tarvitse enää, tinderin voi tehdä nykyisin ILMAN facea.
Toin sen esille siksi, koska halveksin ihmisiö, jotka sellaista käyttää. Sinne taas laitellaan yksityisiä tietoja, jotka menee ties minne ja sillä tiedolla joku tuntematon taho tekee rahaa. Mutta käyttäkää toki, en minä paheksu, mutta halveksin ja nauran kyllä ihan sydämeni kyllyydestä. Bää bää bää!
Minulle normaali kanssakäyminen on sitä, että jutellaan kasvotusten tai soitellaan.