Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yllättivätkö alatiesynnytyksen vaivat sinut? (mielipidesivu Hesarissa tänään)

Vierailija
21.07.2008 |

Tuon oli vain yksittäistapaus ja yleisesti ottaen alatiesynnytys on kuitenkin turvallisempi kuin sektio.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
21.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt lietsottu?

Vierailija
2/47 |
21.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä yllätyin monestakin asiasta, joista ei ollut puhuttu mitään synnytysvalmennuksessa tai muuallakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
21.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei tietoa synnytyksen aiheuttamista vaivoista saa mistään.

Siinä sitten kärvistelee yksin vaivoineen ja kaikki energia menee siihen.

Vierailija
4/47 |
21.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sinut ap yllätti?

Vierailija
5/47 |
21.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla kyllä ollut myöskään mitään Hesarissa kuvattuja vaivoja. Kaksi pienikokoista lasta olen synnyttänyt eikä ole tullut kuin yksi kolmen tikin pintarepeämä ekassa synnytyksessä. Sekin parani alle viikossa.

Vierailija
6/47 |
21.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en pysty synnytyksen jälkeen enää koskaan pidättämään kunnolla ulostetta, pieruista puhumattakaan :``(

Vierailija
7/47 |
21.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi kuitenki alateisynnytys harvemmin johtaa vaivoihin. Yksittäistapauksia on.

Vierailija
8/47 |
21.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin 3kk kestänyt inkontinenssi sekä paineentunne alapäässä vauvaa nostellessa.

Toipumiseen meni kuukausia.

Vierailija
9/47 |
21.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivuin ekastani henkisesti kuukausia, kipu ilman lääkitystä imukuppisynnytyksessä vei melkein tajun, ja osan muistia. Kammottava kokemus.

Vierailija
10/47 |
21.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivuin ekastani henkisesti kuukausia, kipu ilman lääkitystä imukuppisynnytyksessä vei melkein tajun, ja osan muistia. Kammottava kokemus.

Vierailija
11/47 |
21.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en mä mitään vaivoja ole huomannut. Tietysti tikit ja jälkivuoto on olleet ikäviä, mutta ei ne ole koskaan mitenkään invalidisoineet.

Vierailija
12/47 |
21.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä ei missään ollut mainittu esim. peräpukamista? Paljon olen jälkikäteen kuullut vanhemmiltakin naisilta kipeistä pukamista jotka on jouduttu leikkaamaan. Kiva se on kun paskaaminan sattuu, on sattunut synnyttämisestä lähtien...

Vierailija
13/47 |
21.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kun kolarin jäljiltä. Aivan romuna sekä henkisesti että ruumiillisesti. En ollut kuullutkaan, että synnytyksen jälkeen voi olla TOSI kipeä : (

Vierailija
14/47 |
21.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä varmasti olisit selvinnyt hienosti.

Minä olen neljä kertaa synnyttänyt, kolme normaalia helppoa synnytystä ilman mitään puudutuksia, ja tuon yhden, joka kesti puolitoista vuorokautta, ja lapsi oli jumissa synnytyskanavassa pari tuntia. Olin siis ilman mitään kipulääkitystä, omasta valinnastani kyllä, mutta olin saanut neuvolasta valistusta, jonka mukaan mikään ei mene pieleen kunhan on vain itse aktiivinen jne.

Mutta sellaista, minä jouduin toipumaan rankasta synnytyksestä ja siihen myöhemmin parasta terapiaa todellakin olivat ne normaalit synnytykset, kun huomasin, että en ollut valittanut turhasta, ja pärjään helposti synnyksessä, kun kaikki sujuu niinkuin kuuluu.

Vierailija
15/47 |
21.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on tullut ihan puun takaa?

Vierailija
16/47 |
21.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsenne tekemättä?

Mitä se tieto asiaa muuttaa?

Vierailija
17/47 |
21.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisin nro 4

Vierailija
18/47 |
21.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajunnut, että voi revetä, niin pitkälle, että haava menee häntäluun yli alaselkään. Häntäluu repi jatkuvasti haavan auki ja tuskat oli aikamoiset.

Vierailija
19/47 |
21.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miksi naiset eivät vaadi korjausleikkauksia, jos jää pahoja vaivoja synnytyksen jälkeen. Sentään olisi tarkoitus, että voi virtsata, ulostaa ja harrastaa seksiä normaalisti jossain vaiheessa synnytyksen jälkeen. Itsekin sain yksinkertaisesti vaatimalla kosmeettisia korjausleikkauksia onnettomuuden jälkeen.

Vierailija
20/47 |
21.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajunnut, että voi revetä, niin pitkälle, että haava menee häntäluun yli alaselkään. Häntäluu repi jatkuvasti haavan auki ja tuskat oli aikamoiset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan neljä