Paljonko saa ottaa alkoholia iltaisin kun on lapsen kanssa kahden?
Kommentit (22)
Varmaan tolkuissaan pitäisi pysyä, määrät on tietenkin yksilöllisiä. Joku on kaatokännissä jo muutamasta kaljasta, toinen voi juoda useammankin ja pysyä toimintakunnossa.
Sen verran voi ottaa että pysyy arviointikyky normaalina ja pystyy autonrattiin. Jos vaikka pitää lapsi viedä sairaalaan tms.
Ei ole lakia asiasta. Ja kaikkien ei tarvitse pystyä autonrattiin, jos ei vaikka ole autoa :)
No riippuu lapsen iästä. Lauantaina juotiin pari pulloa punaviintä 19 vuotiaan tyttären kanssa kahdestaan.
Jos kyse on pienestä lapsesta niin periiaate on ollu meillä se että kotona on aina vähintään yksi aikuinen joka voi ajaa autoa.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2013 klo 21:13"]
Sen verran voi ottaa että pysyy arviointikyky normaalina ja pystyy autonrattiin. Jos vaikka pitää lapsi viedä sairaalaan tms.
[/quote]
On olemassa myös taksit ja ambulanssi hätätilanteita varten.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2013 klo 21:15"]
Ei ole lakia asiasta. Ja kaikkien ei tarvitse pystyä autonrattiin, jos ei vaikka ole autoa :)
[/quote]
olen kuullut tarinan, jossa äiti lähti taksilla päissään viemään teini-ikäistä lasta terveyskeskukseen - sossuille lähti ilmoitus ja käynti kotiin.
Mä ajattelen niin, että jos pitäis lähteä taksilla sairaalaan niin en voisi olla sillä tavalla humalassa että siellä kiinnitettäisiin mitään huomiota. Eli max 2 annosta.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2013 klo 21:20"]
[/quote]
Joka ei johtanut sen pidemmälle.
olen kuullut tarinan, jossa äiti lähti taksilla päissään viemään teini-ikäistä lasta terveyskeskukseen - sossuille lähti ilmoitus ja käynti kotiin.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Surkeeta toimintaa. Sitten kaikki hädässä olevat oikeasti kuolevat ja tälläiset ei huolestuttavat tapaukset joutuvat silmätikuiksi.
Hirveää jeesustelua tuon alkoholin kanssa. Vielä pahempaa on jos vanhemmat pössyttelee kannabis huumetta.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2013 klo 21:24"]
[/quote]
Joka ei johtanut sen pidemmälle.
[/quote]
[/quote]
no ei johtanut, niin tarina kertoo myös.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2013 klo 21:18"]
No riippuu lapsen iästä. Lauantaina juotiin pari pulloa punaviintä 19 vuotiaan tyttären kanssa kahdestaan.
Jos kyse on pienestä lapsesta niin periiaate on ollu meillä se että kotona on aina vähintään yksi aikuinen joka voi ajaa autoa.
[/quote]
Eikö tosta mene humalaan? Ei aikuisen lapsenkaan kanssa ryyppääminen kovin fixulta kuulosta.
Miks sun pitää ottaa alkoholia kun oot kaksin lapsen kanssa, ei kai se nyt niin tärkeetä ole o.O
Sen verran ettei ole humalassa. Itse voisin juoda 2-3 siideriä ja olen sen jälkeen ihan toimintakykyinen. Taksikyyti olisi edessä joka tapauksessa, en omista ajokorttia.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2013 klo 21:19"]
[quote author="Vierailija" time="07.04.2013 klo 21:13"]
[/quote]
On olemassa myös taksit ja ambulanssi hätätilanteita varten.
[/quote]
Häpeäisin silmätkin päästäni jos joutuisin viemään lapsen ensiapuun taksilla alkoholilta haisevana. Jos henkilökunta huomaisi sen niin siitä lähtisi lastensuojeluilmoitus, vaikka vahinko ei alkoholista johtuisikaan. Toisekseen jos sattuisi jotain vakavampaa, kun olisi itse hieman humaltunut, niin sitä miettisi lopun ikänsä että oliko alkoholilla osuutta vahinkoon.
Ehtii sitä tissutella sittenkin kun lapsen on isoja tai lapset on jonku muun aikuisen valvonnassa.
Tietysti jos on juoppo, niin riskejä on pakko ottaa...
[/quote]
Tietysti siitä tehdään lastensuojeluilmoitus.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="07.04.2013 klo 21:27"]
[quote author="Vierailija" time="07.04.2013 klo 21:18"]
[/quote]
Eikö tosta mene humalaan? Ei aikuisen lapsenkaan kanssa ryyppääminen kovin fixulta kuulosta.
[/quote]
Jos pitkän illan aikana juo pullon viiniä, niin ei siinä nyt ihan tolkuttomassa kännissä sentään ole.
Juominen ei ole koskaan fiksua, jos määrä ylittää pari annosta.
Ei yhtään, tämä on minun mielipiteeni.
Niin, ettei tule humalaan? Itse voisin ottaa sen yhden siiderin tai viinilasillisen, ei missään nimessä enempää.