Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kontula vai Itäkeskus?

Vierailija
07.04.2013 |

Olemme muuttamassa muualta Suomesta pk-seudulle. Budjetti näyttää riittävän lähinnä noihin kahteen. Kumpi parempi lapsiperheelle? Vai ovatko niin mahdottomia, että ennemmin kannattaa sulloutua liian pieneen asuntoon jollekin paremmalle alueelle? Kaipaisimme kyllä tilaa... Emme haluaisi olla ennakkoluuloisia. Mietityttää vain, että onko suuri virhe muuttaa Kontulaan/Itikseen?

Kommentit (94)

Vierailija
21/94 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kyllä suosittelisin reilusti muuttoa Espooseen. Muutimme itse pari vuotta sitten juurikin itä-helsingistä ja täällä on niin paljon mukavampaa asua.

Ja tosiaan ennen matka keskustaan kesti 40min-1h 20min riippuen ruuhkasta, nyt keskustaan pääsee länsiväylää pitkin 20 minuutissa! ja kohta on täälläkin se metro (avataan 2015).

Kannattaa katsoa siis myös Espoon tarjonta. Ainut alue, jonne en espoossa muuttaisi on Suvela.

Vierailija
22/94 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2013 klo 19:56"]

Minäkin kyllä suosittelisin reilusti muuttoa Espooseen. Muutimme itse pari vuotta sitten juurikin itä-helsingistä ja täällä on niin paljon mukavampaa asua.

Ja tosiaan ennen matka keskustaan kesti 40min-1h 20min riippuen ruuhkasta, nyt keskustaan pääsee länsiväylää pitkin 20 minuutissa! ja kohta on täälläkin se metro (avataan 2015).

Kannattaa katsoa siis myös Espoon tarjonta. Ainut alue, jonne en espoossa muuttaisi on Suvela.

[/quote]Mistä päin Itä-Helsinkiä kestää stadiin yli tunnin??? Jollaksestakin, joka on vihoviimeisiä pussinperiä, pääsee puolessa tunnissa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/94 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista kahdesta valitsisin Itäkeskuksen. 

Vierailija
24/94 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä kahdesta valitsisin Itiksen. Minulla ei ole yleisesti idästä mitenkään huono kuva. Olen asunut itse Rastilassa ja Vuosaaressa ilman valittamista. Jos mahdollista koittaisin teinä katsoa asuntoa juuri Vuosaaresta päin, sen ulkoilu- ja lapsiperhejuttujen takia.

Helsingin kaikista kamalin ja pelottavin asuinalue on Malminkartano, myös Kannelmäki on hurja. Muuttaisin milloin tahansa ennemmin Kontulaan tai Itikseen. Tämä siis vinkkinä, ap:lle että älkää laajentako hakua sinne ainakaan.

Vierailija
25/94 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2013 klo 19:56"]

[/quote]Huhuu trolli. Taikamatollako kuljit sieltä "idän" mielikuvitusmaasta keskustaan?

Vierailija
26/94 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kontula mieluummin, koska vähemmän maahanmuuton ongelmia ja koska ulkoilualueita enemmän, kontulantien eteläinen puoli mieluiten.

Vierailija
27/94 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä hemmetin ongelma tuntuu olevan itää kohtaan?

Olen asunut aikoinani kontulassa vielä äidin luona, pikkusisarukseni myös. Mukava koulu ja päiväkoti oli molemmilla. Aina itse teininä sain rauhassa kulkea.

Ei tarvinnut koskaan pelätä. Ei nuo juopot yms tule tekemään tuttavuutta, ovat omissaoloissaa. Ja on niitä muuallakin kuin idässä!

Sitten asuin omille muutettuani itäkeskuksessa, 500m keskukselta. KOSKAAN ei mitään ongelmia sielläkään ollut. Loistavat kulkuyhteidet julkisilla, vuorotyökin onnistui loistavasti kiitos yöbussiliikenteen.

Nyt taas asumme kontulassa, vieläpä lähellä ostaria (500m), oma lapseni lopetti eskarin ja käy keinutien koulussa. Kummastakaan ei mitään pahaa sanottavaa. Monikulttuurista tietenkin on, mutta ketä se haittaa?

Hyvät ruokakaupat (k-kauppa, S-market ja Lidl aivan lähellä, plus apteekit, kioskit ja muut pikkuiset mitä ostarilta löytyy.

Vaikka siinä baareja onkin, en ole ongelmiin koskaan törmännyt.Ok pari kertaa vartijat antanut myymälävarkaan poliiseille. Tätäkin tapahtuu joka paikassa.

Ei meidän teinikään tuolla pelkää kulkea, saati meidän tarvitse murehtia missä menee. Hänellä kun on järki päässä ja kotiintuloajat.

En jaksa aina ymmärtää miksi kaikilla on itää vastaan jotain! Toki jos haluaa voi asua missä vaan ja jos on varaa. Kaikilla ei ole ja aivan normaaleja me ollaan ketkä täällä asutaan!

Vierailija
28/94 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen lisää: ainoa mihin täällä en muuttaisi on ostarin takana ostostiellä sijaitsevat kerrostalot!

Kaveri asuu niissä ja taloyhtiön huolto ei toimi ja pihalle on muutama narkkari pesiytynyt ja jättää neuloja pihaan.

Asutaan itse toisella puolella ostaria isossa kerrostalossa ja mitään ongelmia ei ole ollut.

Vierailija
29/94 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2013 klo 22:11"]

[quote author="Vierailija" time="07.04.2013 klo 17:59"]

Haluamme alle 40 min matkan Helsingin ydinkeskustaan (julkisilla). Tarvitsemme 100 neliötä kohtuulliseen elämiseen - sen verran meillä on nyt, enempi olisi parempi. Kerrostalo on ykkösvaihtoehto. Rahaa ei ole halua/mahdollisuutta laittaa yli 300 tuhatta. T. Ap

[/quote]

Noilla ehdoilla teidän ei kannata muuttaa Helsinkiin, tai sitten on tyydyttävä niihin kaikkein kamalimpiin ja levottomimpiin kaupunginosiin, joissa tuntuu, että joka toinen vastaantulija on aineissa. Eerika kuoli aivan Itäkeskuksen kupeessa, viereisessä kaupunginosassa.

[/quote]

Ei se Puotilassa asuminen Eerikaa tappanut vaan törkeät vanhemmat.

Vierailija
30/94 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herttoniemi?

Vierailija
31/94 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kontulassa asuessa oli 2/3 osaa maahanmuuttajia samassa rapussa, Itiksessä 2/3 osaa koko pihapiirissä. Nykyään asun Herttoniemessä eikä täälläkään sen paremmin ole.

Vierailija
32/94 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan nyt oikeesti HALUA missään itäkeskuksessa tai Kontulassa asua. Jos ei ole varaa asua kunnon asuinalueella Helsingissä niin älkää nyt väkisin tähän kaupunkiin muuttako.

Vierailija
33/94 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itäkeskus on tuleva Helsingin Tensta ja Kontula tuleva Rinkeby

Vierailija
34/94 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2013 klo 16:52"]

Näin espoolaisena ei tulisi mieleenkään muuttaa minnekään pääradan itäpuolelle. Itäkeskukselle ja Kontulalle ehdoton ei. En suosittele. Extreme-retkiä noihin ghettoihin voi tietenkin tehdä, jos haluaa hieman jännitystä elämäänsä.

[/quote]

Vai ihan extreme-retkiä! Hah, sanon minä.
Kontula on oikein hyvä paikka asua. Täällä on paljon luontoa, harrastuspaikkoja vaikka millä mitalla (fudiskenttiä, skeittihalli, uimahalli, kirjasto, oikeaa metsää hihtää, kulkea ja kävellä jne). Talot ovat väljästi rakennetut, kauniita puistoalueita paljon. Palvelut ovat tosi hyvät, kulkuyhteydet muualle kaupunkiin ja jopa sinne ihanaan Espooseen sujuvat.

Kontulan mainetta mustaavat lähes järjestään ne jotka eivät täällä asu, ja aina peikkona mainitaan se kamala ostari, mutta harvapa tulee ajatelleeksi, ettei ostarilla kukaan asu. Ostarilla on kieltämättä kapakoita vähän liikaa, mutta niihin ei ole pakko mennä. Ostarilla voi asioida ihan turvallisesti ihan kaiken ikäiset, vai näenkö ja kuulenko harhoja päivittäin? Ostarilla on myös vartijat vakituisesti ja poliisi aika usein jo ihan siitä syystä, että näiden viranomaisten läsnäolo viestii sitä, että Kontulasta välitetään.
Kas kummaa, kun täällä asuu hyvin paljon sellaisia, nyt jo iäkkäitä asukkaita, jotka ovat muuttaneet tänne silloin Kontulan rakentamisen aamussa (1960-luvulla) ja asuvat vieläkin, eivätkä pois muuttaisi vaikka olisi mahdollisuuskin.

Sitten vielä selainen juttu, mikä on nykypäivänä aika vierasta muualla eli yhteisöllisyys. Täällä Kontulassa välitetään kanssa-asujista. Autetaan vanhempia ihmisiä, ja jos näyttää siltä, että joku on joutumassa pahaan tilanteeseen (esim. ostarilla), siihen puututaan ja autetaan lähimmäistä, tuntematontakin. Yksi iso pointti, jota ei ikinä missään mainita on, että täällä Kontulassa ei parveile näitä tietyn kansan kerjääviä ja lehteä myyviä varkaita, koska heille on tehty jo heti alussa selväksi, että tänne ei ole tulemista, tämä on meidän kontulaisten oma alue, eikä täällä hyväksytä esim. vanhusten ryöstäjiä jne. Täällä Kontulassa myös maahanmuuttajat kuuluvat joukkoon eli kunhan me kaikki käyttäydytään toisiamme kohtaan hyvin, säännöt koskevat kaikkia, riippumatta taustasta etc.

Tulipas pitkä avautuminen, mutta omaa kotiseutua on puolustettava, koska tämä Kontula on oikeasti hyvä paikka elää.

Vierailija
35/94 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 09:22"]

Ei kai kukaan nyt oikeesti HALUA missään itäkeskuksessa tai Kontulassa asua. Jos ei ole varaa asua kunnon asuinalueella Helsingissä niin älkää nyt väkisin tähän kaupunkiin muuttako.

[/quote]

No voi halvattu, kyllä haluaa!!!!

Vierailija
36/94 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 18:09"]

[quote author="Vierailija" time="07.04.2013 klo 16:52"]

Ostarilla on myös vartijat vakituisesti ja poliisi aika usein jo ihan siitä syystä, että näiden viranomaisten läsnäolo viestii sitä, että Kontulasta välitetään.

[/quote]

Luuletko tosissasi että Poliisilla on aikaa notkua siellä ostarilla huvin vuoksi? Ne on siellä ihan sen takia jatkuvasti, koska Kontulan ostoskeskuksessa ja ympäristössä sattuu vähän väliä rikoksia. Ei se Kontula sattumalta roiku Suomen lähiöiden vertailussa rikostilastojen kärkipaikalla. Se vain sattuu olemaan fakta, että Kontulaan ja Itä-helsinkiin on majoitettu niin paljon ongelmatapauksia, alkoholi- ja huumeriippuvaisia, sekakäyttäjiä, mielenterveysongelmaisia ja muita huonompiosaisia, että ilman sitä Poliisin läsnäoloa koko alue leviäisi käsiin kun Elanto. Eikä ihmiset uskaltaisi enää tulla ostarille tai saisivat jatkuvasti pelätä tulevansa ryöstetyksi.

Vierailija
37/94 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut vain Kontulassa, joten Itiksestä en osaa asuinpaikkana sanoa. Kontulan suhteen mut oli niin hyvin peloteltu, että pidin puukkoa yöpöydällä ja heräsin jokaiseen rasahdukseen, olin ihan varma että joku narkki rahapulassa murtautuu meille...

Ajan kanssa opin ymmärtämään, että pahat jutut Kontulasta oli täysillä ylilyötyjä. Onhan totta, että Kontula ei ehkä ole hienoin ja puhtoisin lähiö, vaan mainettaan parempi paikka, jossa asuu kaikenlaista porukkaa. Itse ainakin tykkäsin asua.

Vierailija
38/94 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 16:47"]

Siis mitä haette, tämä on Helsinki Itis on tyypillinen helsinkiläinen lähiö, ei mitään vähemmän tai enemmän, jos ei varaa Länsi-Pakiloihin ja muihin minne rikkaat kerääntyvät, ei sekään mikään ihanne ole suoraan sanottuna ja kokemuksen äänellä. Itse pidän paljon Kontulasta, mutta onhan se biletyskeskus ym.vilkas paikka, mutta paljon parempi kuin vaikka Malmi tai Maunula lännessä, joissa on minusta aika kurja meno. Ihan hyviä paikkoja kummatkin mitä katotte. Kontulasta kait enemmän neliöitä.

[/quote]

Maunulassa tai Pakilassa tuskin jaetaan ruiskuja ja Subutexiä narkomaaneille, puhumattakaan siitä että alueen läpi kulkisi 200.000 ihmistä päivässä, kuten Itiksessä.

Vierailija
39/94 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 15:22"]

Olen asunut vain Kontulassa, joten Itiksestä en osaa asuinpaikkana sanoa. Kontulan suhteen mut oli niin hyvin peloteltu, että pidin puukkoa yöpöydällä ja heräsin jokaiseen rasahdukseen, olin ihan varma että joku narkki rahapulassa murtautuu meille... Ajan kanssa opin ymmärtämään, että pahat jutut Kontulasta oli täysillä ylilyötyjä. Onhan totta, että Kontula ei ehkä ole hienoin ja puhtoisin lähiö, vaan mainettaan parempi paikka, jossa asuu kaikenlaista porukkaa. Itse ainakin tykkäsin asua.

[/quote]

Itse luotan tilastoihin, en huhuihin. Kumman paljon varsinkin omaisuus-, väkivalta- ja huumerikoksia kirjataan juuri Kontulassa ja Itäkeskuksessa.

Vierailija
40/94 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkivaltainen nuorisojengi ryösti 16-vuotiaan teinipojan Itäkeskuksen Hansakujalla.

http://www.metro.fi/uutiset/a1387809536097

Liekö vanhemmilla järkeä ja nuorilla enää itsesuojeluvaistoa ollenkaan, kun liikkuvat Yksin tuolla Itäkeskuksessa. Samallaisia uutisia on jatkuvasti, niin eivätkö ihmiset ymmärrä vältellä aluetta?

Ketju on lukittu.