Huoh, voitteko lukea tarkasti nuo huutonet kohteet, ennen kuin teette huudon. KIITOS.
Mulla on ilmoituksissa maininta, että ei noutoa eikä postiennakkoa. Ja kuitenkin harva se kerta tulee näitä ihania ostajia, jotka eivät osaa lukea noita " ehtojani" . Yksi ostaja alkoi tinkaamaan postiennakkoa ja kyse oli 5 euron tuotteesta (tuossa oli jo pk:t mukana). Kyseessä oli nolla palautteinen huutaja. Ja yleensä nuo postiennakon haluavat ovat nolla palautteisia.
Sitten yksi alkoi tinkaamaan noutoa. Kohde sulkeutui kaksi viikkoa sitten ja joka toinen päivä tulee viestiä, että koska saa noutaa.
Tuolle ei-noutoa on hyvät syyt:
Olemme miehen kanssa molemmat kolmevuorotöissä ja viikolla on melkein joka ilta menoa (siis silloin, kun emme ole töissä); joko mieheni ja minun yhteisiä harrastuksia (kolmena iltana viikossa tanssi harjoitukset) ja kahtena iltana viikossa lasten harrastuksia. Ja viikonloput halutaan olla rauhassa, silloin, kun molemmat sattuvat olemaan kotona.
Ja huutonetin alkuaikoina hyväksyin myös noudon, mutta kun 10 ostajaa teki oharit eikä koskaan hakenut tuotetta, niin tuo ei enää käy. Samoin postiennakko on sen takia pannassa, että tuolloin, kun aloittelin myyntiuraani, 5 ostajaa ei koskaan lunastanut pakettia.
Ja tuo ostaja, joka on tinkannut tuota noutoa, ei voinut kysyä siitä ennen huudon tekoa.
Kommentit (7)
Hoopoimmat laittavat kohteen kysymys osioon, että paljonko pk:t on, vaikka ne lukee selvästi ilmoituksessa.
Mä en koskaan laita hintavarausta tuotteilleni. Silti jatkuvasti, kun joku on huutanut tuotteen ja kohde sulkeutuu, voittaja laittaa mailia ja kysyy " onko tää pakko ostaa, kun en mä sitä nyt sitten oikeen tarviikaan" . Grr....
Pakkoko sitä on huutaa, jos ei tarvii. No, negaa annan surutta niille, jotka jättävät lunastmatta.
Ei sitten voi kysyä, että sopiiko maksuaika ja sanoa, että minä päivänä maksaa. Koska tuo " ensi viikko" yleensä tarkoittaa sitä, että maksu tulee joko A) ensi kuussa tai B) ei koskaan.
Ja mulla on kohteissa maininta, että maksu viikon sisällä.
Vierailija:
Silti jatkuvasti, kun joku on huutanut tuotteen ja kohde sulkeutuu, voittaja laittaa mailia ja kysyy " onko tää pakko ostaa, kun en mä sitä nyt sitten oikeen tarviikaan" . Grr....
Nyt tosin odottelen ostajan maksavan paketin postikulut. Itse hinta on maksettu pari viikkoa sitten, postikuluja on lupailtu. No, minulla
ei ole kiire... muisti vaan voi tehdä tepposet enkä kohta muista koko asiaa. Eipä ole ostajakaan kovin aktiivinen ollut.
Kohtapuoliin palautan jo maksetut rahat.
EIKÄ ikinä ole ollut mitään noita ongelmia, joita mainitsitte. Yhden kerran on ostaja sanonut, ettei pystykään lunastamaan huutoa (ei ollut rahaa), enkä siitäkään viitsinyt negaa nakata, kun oli niin mukava ihminen.
Pitäisi varmaan käyttää isoja kirjaimia..