Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko olla totta?! (Kaverin eläkkeestä)

Vierailija
07.04.2013 |

Että joku kolmekymppinen saa työkyvyttömyyseläkettä 1100e kuussa?! Siihen päälle vielä lapsilisä ja kotihoidontuki niin tienaa enemmän kuin normaalit työssäkäyvät! Eihän se voi mennä noin?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2013 klo 14:39"]

No totta kai voi mennä noin. Tuo summa on muuten tosi pieni, ja aika kummallista, että ap on siitä kateellinen. 

[/quote]

Aika kummallista sekin, että ap tuntuu kadehtivan ihmisä, joka jo kolmikymppisenä joutuu työkyvyttömyyseläkkeelle. Sehän on tosi surullinen kohtalo. 

Vierailija
22/34 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut mitäs me ap sulle tehdään, jos sä joskus sairastut? Kun et kerran koe että eläkeläinen ansaitseen ihmisarvoisen elämän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP ei taida ymmärtää et eläke on vakio. Kun kaverin lapset on aikuisia ei tipu kotihoidontukea tai lapsilisää vaan ainoa tulo on toi eläke. Eläkkeestä ei myöskään kerry eläkettä niinkuin työstä joten kaverilla on aika kusiset paikat 60-100vuotiaana jos ja kun mies lähtee eikä ole jakamassa kuluja.

Saako tolla summalla enää vuokra-asuntoakaan parinkymmenen vuoden päästä?

Vierailija
24/34 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2013 klo 14:42"]

Mietin vain, että miehensä tienaa ihan hyvin joten ei joudu yksinään kuluja kattamaan. En ole kateellinen, minusta vain turhan paljon taskurahaa naiselle joka ei tee mitään.

[/quote]

Oletko ihan tosissasi? Vai kuvitteletko, että kotona lasta hoitava nainen "ei tee mitään"?

Ja onko sinusta ihan itsestään selvää, että naisen kuuluu elää miehensä siivellä ilman omia tuloja?

Olenko minä jotenkin outo, kun monet tämän palstan kirjoitukset ovat kuin suoraan 1950-luvulta, vanhakantaisine sukupuoliroolikäsityksineen?

Vierailija
25/34 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2013 klo 14:58"]

Mut mitäs me ap sulle tehdään, jos sä joskus sairastut? Kun et kerran koe että eläkeläinen ansaitseen ihmisarvoisen elämän.

[/quote]

Ap:n elättää sossu niinkuin tähänkin asti. Tai ap on valmis vaihtamaan terveytensä 1100 €/kk joten toivottavasti saa tarvitsemansa sairauden. Voi sitten käytellä taskurahojaan.

Vierailija
26/34 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2013 klo 14:55"]

Täältäkin pesee... Mun isä on varhaiseläkkeellä lennonjohtajan työstä ja saa miltei 7000€ bruttona eläkettä.

[/quote]

Nyt puhutaan työkyvyttömyydestä, ei vapaaehtoisesti osa-aikaeläkkeelle siirtyneistä.

Vierailija
27/34 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap. Mistä sinä tiedät toisen tulot? Ja en ymmärry ajatusmaailmaasi koska olen itsekin työKYVYTTÖMYYSeläkkeellä koska en kykene töihin ja se on raskasta koska tiedän että en pysty olemaan kuin 4 seinän sisällä lasten kanssa enkä kykene menemään silloinkaan töihin kun lapset aloittavat koulun.tämä saa ahdistuksen ja muut kasvamaan entisestään. Niin ja joudun myös syömään lääkkeitäkin vielä tämän kaiken muun lisäksi jotta saan pidettyä asunnon kunnossa ja jotta pääsen lasten kanssa edes pihalle. Elämä ei todellakaan ole herkkua.tosin eläkkeeni ei ole noin paljon. Olisi kiva päästä takaisin työelämään joskus mutta saa nähdä miten käy.

Vierailija
28/34 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap minäkin olen JOUTUNUT työkyvyttömyyseläkkeelle :(

olen vakavasti sairas, minulla on useita kroonisia siarauksia, aivokasvain syöpä, epilepisaa, astmaa..........solumyrkyistä johtuvia vaivoja....

olen sairas kaiken aikaa, saan kaikki kulkutaudit heti, eli flunssa on kerrallaan monta viikkoo, sit voi olla pari ilman...

ymmärrätkö, en HALUAISI olla sairas? haluaisin olla terve, elää normaalia elämää.

minulla on pieni lapsi, haluaisin saada elää ja olla äiti lapselleni mahdollisimman kauan ...nyt saan juosta kontrolleissa ja tutkimuksisaa ja jännittää tuloksia...ennuste ei ole kovin hyvä..

miten ihanaa olisi , kun en olisi sairas..

onko niin vaikeaa ymmrätää, ettei sairas halua olla sairas???

lapseni ovat myös kärsivinä osapuolina, heidän äiti on sairas, makaa sairaalassa milloin minkäkin vaivan vuoksi....miltä heistä tuntuu ??

eli älä ole kateellinen !

vaihtaisin heti sairaudet pois ja menisin vaikka tällä eläkkeellä töihin, jos sillä saisin terveyden..

niin ja se eläke bruttona on 1300 e/kk

nauttikaa siis isosita palkoistanne

ja tereydestänne !!! 

Vierailija
29/34 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuttavasi on eläkkeellä? Mistä tiedät hänen kipunsa, lääkkeensä ja jokapäiväisen elämän hankaluudet.Ja tilanne jatkuu ja jatkuu,...........................

Vierailija
30/34 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako kodinhoitotukea jos on eläkkeellä?

Vierailija
31/34 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

nr.27 jatkaa vielä. Tiedätkö ap että myös noista rahoista joutuu maksamaan veroja.Itse maksan siis noista rahoista vuokran,sähkölaskun joka on n.200e sekä veroja maksan saman verran.

Vierailija
32/34 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2013 klo 19:05"]

Saako kodinhoitotukea jos on eläkkeellä?

[/quote]

Saa (tai siis kotihoidontukea saa, kodinhoitotukea ei olekaan), jos on perheessä on alle 3-vuotias lapsi, josta ei saa vanhempainpäivärahaa ja joka ei ole kunnallisessa päivähoidossa.

Kotihoidontukea saa, vaikka molemmat vanhemmat kävisivät täyspäiväisesti töissä, kunhan nuo mainitsemani kriteerit täyttyvät.

Vierailija
33/34 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä olen hiukan kateellinen. Ilmeisesti ap:n kaverilla on sairastuessaan ollut palkkatuloja, ja eläke on laskettu sen mukaan.

Minun työkyvyttömyyseläkkeeni on nykyinen minimi, 738 e/kk. Onneksi sentään takuueläke nosti summan tuohon sieltä reilusta 600 eurosta, jonka kansaneläke ja pieni työeläkekertymäni teki aiemmin. Minulla ei sairastuessani ollut työpaikkaa, olin vain vuosia aiemmin tehnyt kaikkia mahdollisia pätkätöitä, joten eläkkeeseen ei laskettu tulevaa aikaa.

Tällä minä sitten elelen elämäni hamaan loppuun saakka, maksaen yksinäni kaikki kuluni. Saan lisäksi vain pientä asumistukea, koska en asu vuokralla, vaan yritän maksella asuntolainaani surkeasta hökkelistä.

Toivottavasti mua ei kukaan erehdy kadehtimaan, vaikka voihan sellaistakin tietty tapahtua...

Vierailija
34/34 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paremmat tulot tuolla ystävälläsi olisi jos pystyisi töissä käymään.

Itse olen parikymppisenä sairastunut tautiin, joka vie suurimman osan sairaseläkkeelle alle nelikymppisenä. Moni saa eläkepaperit jo alle kolmekymppisenä. Olen laskenut, että jos lähivuosina joudun jäämään eläkkeelle, tulee eläkkeeni olemaan maksimissaan 1500 €/kk. Ei mitenkään houkuttele tuommoinen tulojen romahtaminen.

Kovasti toivon että saisin mahdollisimman pitkään vielä olla työelämässä mukana ja nauttia kohtuullisesta elintasosta.

Surkein mahdollinen skenaario on se että joutuisi olemaan työttömänä joitakin vuosia ennen eläkkeelle joutumista ja saisi jonkun minimieläkkeen.

Ainoa mikä on varmaa, on se että joudun jäämään eläkkeelle vuosia ennen oikeaa eläkeikää. Ap ehkä nauttisi tämmöisestä tilanteesta ihan täysillä? Siltä juttunsa ainakin kuulostavat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi