Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jatkuvat ihastukset ja huonommuuden tunteet

Vierailija
24.03.2019 |

"Kärsin" jatkuvista ihastuksista vaikka olen naimisissa oleva perheen äiti. Kun yksi ihastus loppuu toinen jo kolkuttelee ovella. Tätä on jatkunut jo vuosia. Yksi ihastus saattaa kestää parikin vuotta ellei enemmänkin. Ihastus antaa kauheasti potkua ja jännitystä arkeen varsinkin jos tuntee saavansa vastakaikua. Hommassa on kääntöpuolensa (sen lisäksi tietysti, että eiahän tämä ole reilua miestäni kohtaan). Kun ihastus ottaa vallan ja tuntuu, että toiselta saa vastakaikua alan joka kerta tuntea kauheaa huonommuuden ja kelpaamattomuuden tunnetta, epävärmuutta. Alan miettiä, että eihän tuommoinen ihminen voi oikeasti olla kiinnostunut minusta tai pitää minua viehättävänä. Sitten menen ihan pohjamudissa kunnes taas seuraavan kerran näemme. Sitten olen taas onneni kukkuloilla päivän, pari ja mietin taukoamatta häntä. Ja taas sama alamäki. Mikä minua oikein vaivaa? Moni ihastus on lopulta loppunut osaltani juuri tähän kun huomaan, että toinenkin on ihastunut, tulee kauhea häpeän tunne ja alan vältellä häntä. Eihän tässä ole mitään järkeä. Oliko ihan sekavaa selostusta? Toivottavasti ymmärsitte mitä tarkoitan.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko liittyä lapsuudenkokemuksiin? Olet ehkä tottunut käyttämään tiettyjä keinoja saadaksesi huomiota, mutta et ole tullut rakastetuksi (lapsena) omana itsenäsi vikoineen päivineen.

Vierailija
2/7 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa vielä.. En jotenkin osaa olla miesten kanssa. En vai osaa olla luonteva oma itseni. Tämä on sikäli hassua, että minulla on 3 veljeä. Yksi heistä on vuoden nuorempi kuin minä, 2 muuta sen verran paljon nuorempia, että en ollut lapsena heidän kanssaan oikeastaan ollenkaan. Vuotta nuoremman veljen kanssa olemme läheisempiä kuin kahden muun kanssa. Lapsena olisin halunnut tutustua veljeni kavereihin, mutta olin arka ja ujo enkä osannut varmaan edes ilmaista haluani tutustua heihin. Haaveilin joskus isoveljestä, joka ottaisi minua mukaan ja tutustuttaisi kavereihinsa. Teininä parhaalla kaverillani oli isoveli, jolla oli paljon poikia ja tyttöjäkin kavereina. Joskus viikonloppuisin he kokoontuivat kaverini kotiin. Me olisimme kovasti halunneet myös mukaan ja tutustua poikiin, mutta meitä ei koskaan otettu mukaan. Se harmitti todella paljon.

Isä ja äiti ovat vieläkin yhdessä. Kun olin lapsi isä oli paljon työreissuilla ja töissä yleensäkin. Viikonloppuiltaisin hän oli urheiluharrastuksensa parissa. Tästä äitini kantaa kaunaa, ettei isä ollut "koskaan" kotona kun olimme pieniä. Isä on ollut hyvä isä, mutta läheistä suhdetta meillä ei ole koskaan ollut (vaikka hyvät välit onkin). Muistan, että olen ollut joskus isän sylissä ja isä on kannustanut ja kehunut. Sen sijaan muistan, että olen kovasti kaivannut äitini kehumista kauniiksi. En muista, että hän olisi koskaan kehunut ulkonäköäni. Muistan kun ollessani n. 20 vuotta he olivat kyläilemässä erään kaverini vanhemmilla. Minulla oli lempipaitani päällä, paita joka päällä tunsin itseni kauniiksi ja hyvän näköiseksi. Jälkeen päin äitini sanoi, että oli hävennyt minua niin paljon kun minulla oli niin avonainen kaula-aukko. Että miksi tuossa iässä kaikilla tulee tissien esittely kausi, vaikkei kauheasti olekaan mitä esitellä. Voitte vain kuvitella miltä tuntui. 

Ehkä tämä lähti vähän harhapoluille, mutta tuntuu, että asioita alkaa pulppuilla mieleen. Ehkä näillä on jotain tekemistä keskenään. Paljon muutakin tuli mieleen liittyen ulkonäköön, joka tuntuu olevan vähän hankala aihe minulle(kin) vaikka järjellä tajuan, ettei siinä ole mitään vikaa.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla huono itsetunto?

Lisäksi, jos miehesi ei pysty antamaan sinulle hellyyttä ja vastaamaan tunnetarpeisiisi, voi huonommuuden tunne johtua välillisesti siitä. Projisoit suhteenne heikkouden myös ihastuksiisi.

Vierailija
4/7 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt huomasin, että kun olisimme kovasti halunneet mukaan kaverini veljen kaveriporukkaan eikä meitä siihen otettu, hommaan liittyi häpeä. Tunsin kovasti häpeää kun menimme kaverilleni ja heillä oli nämä isoveljen kaverit. Kaikki vain katsoivat meitä eivätkä sanoneet mitään. Vähin äänin sitten hipsimme kaverini huoneeseen tai muualle syrjään. Tunsin kelpaamattomuutta ja häpeää, samaa mitä nyt tunnen poikien/miesten kanssa. Tämä on hassua kun yleensä huomaan, että miehiä kiinnostaa, mutta ajattelen, että se on vai minun pääni sisällä.

ap

Vierailija
5/7 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sinun pääsi sisällä. Häpeäkelat naksahtaa päälle ihastuksesta, nuo kaksi tunnetta ovat sinussa toisiinsa kietoutuneina.

Vierailija
6/7 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, ja nyt vasta muistin, että olin todella lääpälläni yhteen tuon kaverini veljen kavereista. Asiathan alkaa loksahdella paikoilleen! Kiitos av-palsta :D

ap

Vierailija
7/7 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnetteko te muut häpeää ihastuessanne?

Ap