K: Millainen on naislapsi?
Mieslapsen määritelmä tunnetaan, mutta millainen on naislapsi? (Juu, suurin osa naisista, ihan kuin miehistäkin, on vastuullisia aikuisia)
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaa tehdä tietyn ruoan (yksinkertainen salaatti, tyyliin pilko ja sekoita). Ainekset kunnossa. Tietää millaista ruoka on, koska sitä on syöty ravitolassa, eineksenä ja kotitekoisena (miehen laittamana) monia kertoja. On nähnyt sivusta valmistamisenkin. Kuulostaa hienolta. Ei tästä riitaa voi syntyä, eihän?
Nyt tapahtuu magia, vaihe yksi. Hän ei piittaa siitä, millainen ko. ruoka on vaan pilkkoo hutiloiden ainekset ihan liian karkeiksi, ei puhdista niitä kovista tai huonoista osista kunnolla, ei mittaa ainesten määriä ja suhteita, ei maista eikä mausta, ei anna maustua tai kypsyä ohjeen mukaisia aikoja. Lopputulos on jotain muuta kuin piti, eikö se maistu kenellekään. Lapset eivät koske eikä mieskään kahdesti maistele.
Magia, vaihe kaksi. HÄN alkaa valittaa ja uhriutua turhasta työstä, kun häntä ei arvosteta. Niin paljon hän suunnittelee ja näkee vaivaa perheen ruokkimiseksi ja palkkiona - ei mitään. Kukaan ei ruokiaan syö. Menee biojätteisiin. Turhaa työtä, eikä hän enää ikinä edes yritä. Yhyy, naisen kohtaloa, miehillä on niin helppoa eivätkä ihan ilkeyksissään arvosta naisen suurta vaivannäköä syömällä sitä tuotetta.
Magia, vaihe kolme. Mies, kokemuksen ja tiedon valossa, kertoo naisen virheet ja kuinka oikeaoppisesti ko. ruoka tulisi valmistaa. Se on kuin kiekon pudotus jäähän. Välitön rähinä eikä taklauksia voi välttää, taitaa tulla sääntörikkeitäkin. Kritiikki tai neuvominen kun on henkilökohtainen loukkaus. Suorin sanoin: ei mies saa neuvoa tekemään paremmin, vaan pitää osoittaa tukea ja sympatiaa kun harmittaa. Valittaminen salaatin kelpaamattomuudesta ja turhasta työstä ei ole ongelma joka pitäisi ratkaista, vaan pyyntö tuelle ja hyväksynnälle.
Toistetaan sama päivittäin tai ainakin useita kertoja viikossa.
Kuulostaa kyllä kummalliselta, jos joku tuollaisen pirttihirmun kanssa on päätynyt pistämään hynttyyt yhteen. 🤔 Ja hankkinut vielä lapsiakin! Mitkähän lienee olleet ne naisen positiiviset puolet, jotka ovat niin paljon painaneet vaakakupissa...
Hän oli a) nainen ja b) kiinnostunut. Teininä sitä ei välttämättä osaa kaikkea ajatella loppuun saakka.
Nonnih, eli oma moka. Koska teini-iän jälkeen olisi ihan hyvin voinut erota. Ellette sitten pistäneet lapsiakin alulle jo silloin teininä?
Tietenkin se on ”oma moka”, eihän tässä siitä edes nyt ole kyse. Paljon tällaista ongelmaa on tosin ilmaantunut vasta lasten saamisen myötä. Että sikäli siis voi sanoa, että sitä ei mitenkään osannut edes ennakoida eikä voinut nähdä silloin kun päätöksiä ja sitoutumisia tehtiin. Jälkiviisaus on hienoin laji viisautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te lietsotte täällä naisvihaa. Säälin teidän tyttäriä joista koitatte kasvattaa vahvoja naisia. Mulla on arabimies ja hän arvostaa mua naisena. Islam arvostaa mua paremmin naisena enkä ole mikään objekti tai vahva nainen. Arabimies saa naisen tuntemaan prinsessaksi ja meidän perheessä tytöt ovat niitä prinsessoja. Siinä olisi vinkkejä suomalaisille juopoille ja mammanpojille, avaa naiselle ovi, kanna kauppakassit eikä nainen kanna edes omaa laukkua, ojenna käsi kun nainen nousee autosta, kehu naista ja osta lahjoja. On suomalaisissa miehissä paljonkin vikaa kun eivät osaa olla herrasmiehiä.
Se on semmoinen homma että, sinulta KaapuAkka, kukaan ei ole kysynyt _yhtään_mitään_ ja voit olla varma että ei tulekaan kysymään. Revi se kaapu niskaasi ja työnnä sukka suuhusi, sinun "mielipiteet" eivät kiinnosta ketään !
Kulje sä vaan minihameessa ja hanki vielä silarit joka on naista alistavaa ja ne antaa kuvan että naiset alistuu miesten katseille ja arvostelulle. Hijabissa oon paljon vapaampi ulkonäköpaineilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te lietsotte täällä naisvihaa. Säälin teidän tyttäriä joista koitatte kasvattaa vahvoja naisia. Mulla on arabimies ja hän arvostaa mua naisena. Islam arvostaa mua paremmin naisena enkä ole mikään objekti tai vahva nainen. Arabimies saa naisen tuntemaan prinsessaksi ja meidän perheessä tytöt ovat niitä prinsessoja. Siinä olisi vinkkejä suomalaisille juopoille ja mammanpojille, avaa naiselle ovi, kanna kauppakassit eikä nainen kanna edes omaa laukkua, ojenna käsi kun nainen nousee autosta, kehu naista ja osta lahjoja. On suomalaisissa miehissä paljonkin vikaa kun eivät osaa olla herrasmiehiä.
Se on semmoinen homma että, sinulta KaapuAkka, kukaan ei ole kysynyt _yhtään_mitään_ ja voit olla varma että ei tulekaan kysymään. Revi se kaapu niskaasi ja työnnä sukka suuhusi, sinun "mielipiteet" eivät kiinnosta ketään !
Kulje sä vaan minihameessa ja hanki vielä silarit joka on naista alistavaa ja ne antaa kuvan että naiset alistuu miesten katseille ja arvostelulle. Hijabissa oon paljon vapaampi ulkonäköpaineilta.
Hahhah! Uskottele vain itsellesi mitä haluat.
Nähdäkseni silarit, minarit ja hijabit ovat osa samaa ilmiötä, jossa naisen on pukeuduttava tietyllä tavalla miesten takia, joko miellyttääkseen tai suojautuakseen. Mutta sinähän et tätä tajua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hahhah! Uskottele vain itsellesi mitä haluat.
Nähdäkseni silarit, minarit ja hijabit ovat osa samaa ilmiötä, jossa naisen on pukeuduttava tietyllä tavalla miesten takia, joko miellyttääkseen tai suojautuakseen. Mutta sinähän et tätä tajua.
Meidän tytöille ei ainakaan sellaista aivotonta roskaa näytetä mitä länsimaalainen media syöttää. Siinä annetaan alistava naiskuva kuinka naisella pitäisi olla täytettä takamuksessa, paljasta pintaa ja jättirinnat. Länsimaissa suurin ongelma on plastiikkakirurgia. Tytöt sairastuu syömishäiriöön ja menevät plastiikkairurgialle hakemaan ikuista nuoruutta. Hijab on paljon pientä siihen verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olenkohan minä?
Kiinnostaa paljon enemmän haltiat, yksisarviset ja merenneidot, kuin mitkään "aikuisten jutut". Kuvittelen usein olevani merenneito.
Pidätän hengitystä kun kävelen tupakoitsijoiden ohi. Pelkään tummiin pukeutuvia huppupäisiä ihmisiä ym.
Tykkään noudattaa suunnilleen samanlaista päivärytmiä ja sääntöjä, kuin noudatin 10 -vuotiaana.
Saan kuitenkin arkiset asiat hoidettua, siivoan, maksan laskut ym.
Sä oot vaan symppis persoonallinen ihminen
-ap
Joo, oikea lumihiutale.
Suomalaiset naiset on katkeria kun eivät saa tuntea olevansa prinsessoja. Totta kai ymmärrän teidän katkeruuden. Jokainen nainen haluaa olla prinsessa. Myöntäkää vaan pois.
No ei kyllä ole mitään kateutta eikä katkeruutta. Mä haluan olla aikuinen NAINEN. En lapsen tasolle jämähtänyt pikkuprinsessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai niin, mutta millainenkohan olikaan mieslapsi? Hmm...
Viettää kaiken mahdollisen aikansa vanhempiensa luona ja kiukuttelee heille.
Eräs tuttu lähes 30v. nainen, jolla ei ole mitään käsitystä miten normaaleita asioita hoidetaan. Esimerkiksi isänsä täyttää hänen veroasiansa, maksaa nettipankin kautta laskuja, hoitaa auton katsastukset sun muut, koska ei itse kuulemma osaa eikä JAKSA opetella. Syö valmisruokia tai äitinsä ruokapöydässä. Käy kyllä ihan töissä kaupan kassalla, mutta elämä koostuu lähinnä bilettämisestä ja itsensä ehostamisesta. Miehet vaihtuu tiuhaan ja on muutenkin kovin ailahtelevainen ihminen ja koittaa joka asiasta selviytyä mahdollisimman helpolla, ettei tarvitsisi opetella mitään tai nähdä vaivaa minkään eteen.
Oikein tyypillinen iskän pikkuprinsessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaa tehdä tietyn ruoan (yksinkertainen salaatti, tyyliin pilko ja sekoita). Ainekset kunnossa. Tietää millaista ruoka on, koska sitä on syöty ravitolassa, eineksenä ja kotitekoisena (miehen laittamana) monia kertoja. On nähnyt sivusta valmistamisenkin. Kuulostaa hienolta. Ei tästä riitaa voi syntyä, eihän?
Nyt tapahtuu magia, vaihe yksi. Hän ei piittaa siitä, millainen ko. ruoka on vaan pilkkoo hutiloiden ainekset ihan liian karkeiksi, ei puhdista niitä kovista tai huonoista osista kunnolla, ei mittaa ainesten määriä ja suhteita, ei maista eikä mausta, ei anna maustua tai kypsyä ohjeen mukaisia aikoja. Lopputulos on jotain muuta kuin piti, eikö se maistu kenellekään. Lapset eivät koske eikä mieskään kahdesti maistele.
Magia, vaihe kaksi. HÄN alkaa valittaa ja uhriutua turhasta työstä, kun häntä ei arvosteta. Niin paljon hän suunnittelee ja näkee vaivaa perheen ruokkimiseksi ja palkkiona - ei mitään. Kukaan ei ruokiaan syö. Menee biojätteisiin. Turhaa työtä, eikä hän enää ikinä edes yritä. Yhyy, naisen kohtaloa, miehillä on niin helppoa eivätkä ihan ilkeyksissään arvosta naisen suurta vaivannäköä syömällä sitä tuotetta.
Magia, vaihe kolme. Mies, kokemuksen ja tiedon valossa, kertoo naisen virheet ja kuinka oikeaoppisesti ko. ruoka tulisi valmistaa. Se on kuin kiekon pudotus jäähän. Välitön rähinä eikä taklauksia voi välttää, taitaa tulla sääntörikkeitäkin. Kritiikki tai neuvominen kun on henkilökohtainen loukkaus. Suorin sanoin: ei mies saa neuvoa tekemään paremmin, vaan pitää osoittaa tukea ja sympatiaa kun harmittaa. Valittaminen salaatin kelpaamattomuudesta ja turhasta työstä ei ole ongelma joka pitäisi ratkaista, vaan pyyntö tuelle ja hyväksynnälle.
Toistetaan sama päivittäin tai ainakin useita kertoja viikossa.
Kuulostaa kyllä kummalliselta, jos joku tuollaisen pirttihirmun kanssa on päätynyt pistämään hynttyyt yhteen. 🤔 Ja hankkinut vielä lapsiakin! Mitkähän lienee olleet ne naisen positiiviset puolet, jotka ovat niin paljon painaneet vaakakupissa...
Tuo nainen on voinut aluksi ollakin ns. normaali ihminen ja sitten kun on "päästy" vakituiseen parisuhteeseen, niin sitten onkin paljastanut todellisen karvansa.
Kaikki omat tunteet ja tarpeet laitetaan toisten ihmisten "vastuulle". Ei nähdä ihmisten välisiä rajoja selvästi. Kun itse mokaa tai joku osoittaa jonkin tekemän virheen, niin sille keksitään aina ulkopuolinen syy X. Koskaan ei pyydetä anteeksi tai kanneta vastuuta omista sanoista ja teoista.
Eli samanlaisia kuin mieslapset lopulta. Näillä ihmisillä on jäänyt joku lapsuuden kehitystehtävä käymättä. Muita ei osata ajatella yksilöinä, vaan muut ovat täyttämässä naislapsen henkisiä tai fyysisiä tarpeita. Silloinkin kun tällainen naislapsi auttaa muita, tapahtuu se hänen omasta tarpeesta käsin aina. Usein naislapsi auttaakin toista ihmistä vain sellaisen tarpeen tai tunteen kanssa, jonka hän on itse omista tarpeista käsin kuvitellut toiselle.
Teini-ikään jämähtäneitä naisia. Täällä onkin jo monia hyviä esimerkkejä, esim. kerrotaan äänekkäästi mistä ei pidetä, annetaan miesten tehdä "miesten työt" ja perinteiset "naisten työt" ei suju (kokkaaminen, siivoaminen yms) sekä puheenaiheet pyörivät ulkonäössä.
35v nainen joka tarvii äitinsä apua päivittäin. Hänellä jopa omat lapset, jota äiti tietenkin hoitaa. Ei suostu menemään töihin, eli olettaa lapsen lailla että joku elättää. Mies ei kuitenkaan saisi tehdä pitkää päivää töissä, koska tämä nainen tarvii omaa aikaa jne. Ostaa kalliita juttuja sen enempää miettimättä onko heillä varaa siihen. Tai no, kyllähän iskä ja äiti aina sit auttaa, jos meinaa rahat loppua. On vähän yksinkertainen, keskustelu hänen kanssaan on äärimmäisen tylsää. Puhuu lähinnä itsestään ja omista vaivoistaan.
Tarvitsee miehen maksamaan menojaan. Haluaa kaiken ja heti. Asiat pitää tehdä, niin ku naislapsi haluaa tai alkaa kiukuttelu. Ei osaa olla vanhempana vahva aikuinen. Antaa lapsen määräillä. Hoidattaa oman vastuualueensa mielellään muilla.
Meghan Markle, Saara Aalto...
jääneet noin 13-vuotiaiksi
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset naiset on katkeria kun eivät saa tuntea olevansa prinsessoja. Totta kai ymmärrän teidän katkeruuden. Jokainen nainen haluaa olla prinsessa. Myöntäkää vaan pois.
Ehei, höpsö. Suomalainen nainen on kuningatar....sen oikean miehen kanssa, joka on kuningas. Prinsessaleikit jäävät lapsuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaa olla jatkuvasti huomion keskipisteenä ja äänessä. Heittäytyy heti avuttomaksi ja autettavaksi, jos homma ei ole mieluinen. Saa järjettömiä raivokohtauksia kun asiat ei mene toivotulla tavalla. Lässyttää vauvaäänellä, koska kuvittelee olevansa jotenkin söpö.
En mä ainakaan noin tee. Oon vaan paljon vapaampi islamissa kun mulle ei anneta raskaata roolia. Islam on antanut sen miehelle. Muslimiperheissä tytöistä kasvatetaan prinsessoja.
Monelta tällaiselta prinsessalta surullista kyllä silpastaan se alapää, useimmiten pikkulapsena :'(
Yksi tuttu nelikymppinen nainen rutisee ja kitisee, jos ei tykkää jostain asiasta, rakastaa Hello Kitty roinaa, ei jaksa kantaa mitään käsissään vaan kitisee. Ehkä vika on hänen vanhemmissaan jotka ovat hemmotelleet tyttärensä. Saa mm. vanhemmiltaan edelleen kuukausirahaa. Työelämään ei ole kiirettä, koska ei kuulemma jaksa aikaisia herätyksiä. Kaikki ei vaan osaa/ymmärrä aikuistua.