Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistisairas mummo

Vierailija
23.03.2019 |

Kuinka helposti mummua pääse katsomaan hoitolaitokseen ja mitä voin sen kanssa tehdä? En ole biologisesti sukua mummolle, mutta hänen poika on äitini kanssa naimisissa. Hän ei muista mua lainkaan.

Pääsenkö katsomaan mummoa, jos menen yksin laitokseen käymään? En ole varma, onko henkilökuntaa informoitu musta kun suku ei täysin hyväksy mua homouden yms takia.
. Voinko jättää hänelle kuvia tai lahjoja yms. ja olla varma, että mummo saa ne?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi kirjoitusvirheet yms. Olen hieman humalassa.

ap

Vierailija
2/9 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan osaa sanoa mitään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa niinku oisit menossa työstään randomisti mummoja johonkin hoivakotiin.

Älä mene humalassa.

Juttele hoivakodin hoitajien kanssa. Papereissa pitäisi näkyä kaikki sukulaiset. Jos sinua ei oo sinne merkitty, selosta tilanteesi.

Mummua voit vaikka ulkoiluttaa. Kyllä hoitajat neuvoo. Etenkin, jos sitoudut säännöllisesti käymään.

Kyllähän se muustisairas mummu voi hyvinkin vanhoja asioita muistaa, vaikkei nykyhetkestä tietäisi mitään.

Vierailija
4/9 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa niinku oisit menossa työstään randomisti mummoja johonkin hoivakotiin.

Älä mene humalassa.

Juttele hoivakodin hoitajien kanssa. Papereissa pitäisi näkyä kaikki sukulaiset. Jos sinua ei oo sinne merkitty, selosta tilanteesi.

Mummua voit vaikka ulkoiluttaa. Kyllä hoitajat neuvoo. Etenkin, jos sitoudut säännöllisesti käymään.

Kyllähän se muustisairas mummu voi hyvinkin vanhoja asioita muistaa, vaikkei nykyhetkestä tietäisi mitään.

Nämä tunnejutut on mulle outoja, mutta mummu on siellä yksin ja sekaisin, enkä vaan voi hyväksyä sitä, että muut jättävät sen sinne kun se ehkä eniten tarvitsee jotakuta.

En ole menossa, jos olen ottanut. Mummun mies oli alkoholisti. Se huomaisi ja saattaisi ahdistua.

Olen ennen muiden kautta toimittanut lahjoja. Voin kyllä soittaa ihmisille, jos mua ei ole läheiseksi merkitty. Toivon, että on.

ap

Vierailija
5/9 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kuinka tarkkoja ovat isoissa laitoksissa, mutta ainakin meidän pieneen pääsee kaikki, jotka kertovat että tulen katsomaan sitä ja sitä, fiksuimmat kertovat, olen tyttären tytär, naapuri, vanha ystävä, Martta oli hoitotätini jne. Ihan hyvä kun kertovat, myöhemmin kun dementikolle on ehkä jäänyt joku tunne päälle voidaan puhua siitä.

Tietenkin voit viedä tuliaisia ja hän ne saa, toki ne voidaan ottaa pois, jos hän päättää syödä kuvat ja tunkea pehmolelun vessan pyttyyn.

Ihan kiva on mennä valokuva albumin kanssa ja kertoilla siinä olevista kuvista, tässä olemme syömässä, tuossa on poikasi, tuossa äitini ja tuo pikkuinen olen minä.

Vierailija
6/9 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Humalassa et pääse mummoja tapaamaan.

Vierailija
7/9 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senkun menet. Kerrot vaan ketä olet menossa tapaamaan ja että olet sukulainen. Ei sen enempää tarvi selitellä. Ei se mikään vankila ole.

Vierailija
8/9 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistuu sun näkemisestä ku ei tunne eikä muista sua ollenkaan.

Vierailija
9/9 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Senkun menet. Kerrot vaan ketä olet menossa tapaamaan ja että olet sukulainen. Ei sen enempää tarvi selitellä. Ei se mikään vankila ole.

Ei se mikään sukulainen oo. Mummolle vieras ihminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan