Kesävauvan pukeminen??
Viime hetken paniikki alkanut tulemaan ;)
Eli esikoista odotan ja laskettu aika on kesäkuun lopulla. Nyt olen alkanut miettimään, että minkälaista vaatetta kesävauva tarvitsee? Jos on esim. 20 asteen helteet? Pitkähihaista varmaankin pitää olla ja myssy tietysti, mutta minkälaista vaatetta? Tarviiko vastasyntynyt paksua vaatetta vai käykö esim. pitkähihainen paita ja potkarit jne..?
Olisin kiitollinen kaikista neuvoista! Uskomatonta millaisen stressin voi tuostakin asiasta ottaa ;))
Kommentit (6)
Hankin siis kaikenlaisia vaatteita :)
Fleecehaalari on jo hankittuna ja pari pukua missä on hieman paksumpi paita/takki...
On tämä haastavaa ;)
-ap
Etukäteen mietittynä on vaikeaa arvioida mitä vauva tarvitsee. Tulet kyllä itse huomaamaan, miten ymmärrät heti jo itsekin, mitä laitat vauvalle päälle. Minä myös aikoinani mietin samoja vaatetusongelmia, mutta ne hoituivat siinä sivussa, vauva opettaa :) Nyt on jo kahden lapsen kokemus, mutta varmuudella en osaisi pukemisia vieläkään näin etukäteen sanoa. Onnea tulevalle! :D
Mun vauva syntyi hellekesänä ja pitkähihaisia bodeja käytin lähinnä ihan alussa/sisällä. Lyhythihaisia sitten ulkona ja usein pelkkä body päällä, ei housuja. Suurin osa, tai oikeastaan kaikki lämpimät ja paksut vaatteet jäi käyttämättä...
" Ihmisten ilmoilla" oli lyhythihainen body ja shortsit tms. Itse asiassa ilmava T-paita oli musta vauvalla parempi kuumalla ilmalla kuin ihossa kiinni oleva body. Aurinkovarjo rattaissa oli aika must, niin sai vauvan varjoon.
Kiva että jaksatte kertoa kokemuksianne ja neuvoa tulevaa äitiä :)
On varmasti ihan totta, että kyllä sitä sitten osaa ja vauva opettaa ;) Vaikea se on varmasti miettiä kovasti etukäteen..sittenhän sen näkee kun vauva syntyy että millaisia ilmoja on.
Ja ehkäpä ne myös sairaalassa sitten vähän opastavat :D
Kiitos kaikille!
-ap
helteille voit varata lyhythihaisia ja ehkä jonkun hellepuvunkin. Viileille päiville ehkä joku fleecepuku (ohut) tms. Ei tarvi mitään paksuja, periaatteessa vauvalle puetaan saman verran kuin itselle. Kesällä joku pieni fleecepeitto on kätevä vaunuissa, sen saa mukaan lämmikkeeksi jos on tullut puettua vauva ohuesti.