Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä tehdä puolukasta - pakastimessa hurjasti puolukkaa

19.05.2006 |

niin, muutto edessä ja syödään pakastinta tyhjäksi. sieltä löytyi litrakaupalla puolukkaa, eipä ole tullut käytettyä.

antakaa vinkkejä mihin kaikkeen sitä voi käyttää. meillä on yksi lapsi 1-vuotias, ajattelin että voisi tehdä ainakin marjapuuroa ja kiisseliä, mutta mitä muuta?? piirakoita vaikkapa muuttoon... mutta tähän mun mielikuvitus loppuukin.

apua!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi sitähän voi laittaa moneen paikkaan.

Piirakat, Muffinit, rahkat

Kaali-raejuusto-puolukkasalaatti on ihanan pirteä.

Jätskin kanssa kun laittaa päärynöitä (säilyke tai tuore), jäisiä puolukoita ja kuumaa kinuskikastiketta niin NAMI,NAMI!

Mun kotiruokablogissani on monta ohjetta jossa on puolukkaa, käy katsomassa jos kiinnostaa(siellä on mm edellä mainitsemani )

Siellä on myös yksi lukijan lähettämä puolukkatuorejuustokääretortun ohje, hyvää sekin... =)

http://www.sekasoppa.vuodatus.net

Taisi Linnullakin olla jotain puolukkaohjeita,

http://www.Lintu75-2.vuodatus.net

Vierailija
2/8 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihana blogi sinulla. kiitos vinkeistä, eiköhän puolukat nyt häviä parissa päivässä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen joskus leikannut lehdestä seuraavan ohjeen ja tällä saa vaihtelua tavallisiin lihapulliin, meillä ainakin tykättiin

puolukkaiset lihapullat

400g jauhelihaa

3/4dl kaurahiutaleita

1 rkl perunajauhoja

3/4dl puolukkahilloa

1/2dl vettä

sipulikuutioita

1 kananmuna

suolaa

mustapippuria

sekoita kaurahiutaleet,perunajauhot,puolukkahillo ja vesi. anna turvota kymmenisen minuuttia. sekoita joukkoon jauheliha, sipuli,muna ja mausteet.

Vierailija
4/8 |
25.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

helppo juttu ja voi miten erilaista kuin joku onneton Dronningholm !

Sitähän sitten kuluu suunnileen kaikkien " perinneruokien" kaaliruokien, mustamakkaran, veri-ja kasvislettujen, karjalanpaistin, maksaruokien, ym ym kyytipoikana.

Ruinasin itse äidin pakastimesta vielä huhtikuussa lisää puolukoita kun hilloni loppuivat

Henk koht eniten himoitsemani perinneherkku on puolukkahillolla täytetyt karjalanpiirakat.joita tosin lähinnä äiti tekee.....AAAAAAAAAHHHHH !!!!

Vierailija
5/8 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitokset näistäkin! taidankin tehdä muuttoporukalle noita puolukkaisia lihapullia perunasalaatin kanssa. ja loput keitän puolukkahilloksi, ne kaupan hillot tosiaan kalpenevat oman rinnalla.

kifuli

Vierailija
6/8 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tarjoa ruokien lisäkkeenä. Nam!

Vierailija
7/8 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puolukoita riittää niin kokeile puolukkamehua, googlen avulla löytyy varmaan ainakin jokin resepti esim. Vaasan Jaakon juomasta. Itse olen sen joskus löytänyt jostain Marttojen jutusta. Se on ihana kesäjuomaksikin, ja sitä voi aikuisille terästää. Eikä tarvita edes mehumaijaa.

Vierailija
8/8 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein sitä kääretorttua ja käytin vinkkisi mukaisesti sitä mansikkakermaa. En ollut tuotteeseen aiemmin tutustunutkaan. Voi että oli hyvää! Siitä tulee meidän uusi kahvipöydän suosikkitarjottava.

elokuunvauva:

Siellä on myös yksi lukijan lähettämä puolukkatuorejuustokääretortun ohje, hyvää sekin... =)

http://www.sekasoppa.vuodatus.net

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi viisi