Antti Rinne: Lihaa vain heille jotka sen pystyvät ja haluavat maksaa!
Olen sanonut, että lihassa, ja siitä on tullut kauhea kohu. Ei se mikään lihavero ole, kun arvonlisävero, joka on vähän korkeampi lihalle kuin kasviksille tai ilmaston kannalta puhtaammille vaihtoehdoille. Olen itse lihansyöjä edelleenkin ja olen sen valmis maksamaan, koska mielestäni oleellista on se, että saamme tämän maapallon säilytettyä tuleville sukupolville. Jos nykyisellä uralla jatketaan, niin maapallo on elinkelvoton joidenkin kymmenien tai sadan vuoden päästä, hän painotti Ylelle
Eli Antti Rinne kuittaa oman vastuunsa maksamalla. Hyvä kun kansahan hänen lihansa maksaa. Elikkä rikkaat saa syödä lihaa ja turmella maapallon mutta köyhät ohjataan lihaverolla syömään juureksia. Hyvä köyhät! Eläköön työttömät, pelastakaa se maailma kun pomonne mässää lihalla jonka maksatte vaikka ette ikinä enää saa itse lihoja maistaa. Ensin köyhille lisävero lihaan, seuraavaksi käyttökielto, Anna Kontula ja lii anderrosonhan ovat jo kertoneet kieltävänsä autoilunkin!!! Hah hah työttömät, lihasoppanne on siis tästälähtien selkeämmin vaan soppa (tai juuressoppa ;))
kuka määrittää sen että millä maksulla saa vapautuksen eikä tarvi miettiä omia valintojaan maapallon pelastuksessa? Rinne ja anderrsonko?
Kommentit (76)
Mielestäni liha on jo nykyiselläänkin liian kallista, ainakin pienituloisille.
Miksi ihmeessä köyhien pitäisi edes syödä kaikkea haluamaansa? Varakkaammat taas voivat syödä mitä haluavat ja se on usein jotain aivan muuta kuin lihaa ja maitoa.
Aina voi pummit mennä töihin jos lihaa haluaa syödä. Ai mutta sittenhän heidän pitäisi tehdä muutakin kuin maata sohvalla ja valittaa.
Vierailija kirjoitti:
Musta tulee todella vihainen jos en saa päivässä vähintään 300g lihaa mielelleni ja lihaksilleni. Jos te nostatte lihan hintaa, että minä köyhä ihminen en pysty enää ostamaan niin sitten varastan kaupasta tai navetasta kanoja!
Opettele syömään jotakin muuta niin lähtee tuo hirveä vihakin jota nyt tunnet.
Ihminen ei voi olettaa, että eläimet eläisivät vain sen takia, että pääsevät ihmisen lautaselle.
Itse kannatan Rinnettä ehdottomasti. Lihakarjan kasvattajilta kaikki tuet pois ja liha sen hintaiseksi, mitä sen kuuluukin olla, että tuottaja pärjää ja se ostaa kenen kukkaro kestää. Ihmiset voi äkkiä huomata, että härkikselläkin pärjää. Sisareni on ollut 40v kasvissyöjä ja hyvin on pärjännyt elämänsä, eikä ole päivääkään tarvinnut iolla vihainen sen takia, jos ei ole lihaa lautasella.
Luulen että jää lyhyeksi tuo innostus pelastaa maailmaa kieltämällä suomalaisilta liha. Viimeistään juhannuksena kansa nurkuu kun ei olekkaan makkaraa grilliin, maissintähkiä paahtaa rikkaimmat kun niitäkään ei köyhä saa, työttömät grillaa ohdakkeita osmankäämin kukintoja ja herneenvarsia.
Sipilä ohjas työttömiä töihin-hirveä kapina työttömiltä, entä kun liha, juusto, munat, voi verotetaan maailman pelastamiseksi niin kalliiksi ettei työtön voi koskaan ostaa niitä?
Vierailija kirjoitti:
Ei lapsosilta ole kukaan maitoa pois viemässä. Äitykät pistää vain tissinsä jatkossa(kin) pikkuisten suuhun kuten tarkoitettu. Lehmänmaito ei ole ihmisille luotu ja muissa maissa ihmiset selviävät hengissä vaikka maitoa kuluu paljon vähemmän. AIV loi aikoinaan populismia Valion kanssa pyhällä maidolla ja sen jälkeen saatu ihmiset uskomaan tähän "totuuteen". Kuitenkin Suomessa on esimerkiksi pieruperseitä enemmän kuin muissa maissa joten se siitä terveellisestä maidosta.
Kyllä sitä lehmän maitoa kaupassa ihan ihmisille myydään. Samoin olen antanut sitä aikoinani navetassa vastasyntyneille kissanpennuille jotka olivat kuolla, olisko pitänyt näännyttää nälkään?
Tarkoitus on heikentää suomalaisia miehiä. Liha ja muut eläintuotteet pois ja tilalle soijaa, joka häiritsee hormonituotantoa. A-seet myös pois kansalaisilta, etteivät pysty puolustautumaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä köyhien pitäisi edes syödä kaikkea haluamaansa? Varakkaammat taas voivat syödä mitä haluavat ja se on usein jotain aivan muuta kuin lihaa ja maitoa.
Onko se sitten sinulta pois jos et itse kerran lihaa syö, että köyhä söisi lihaa? Mä haluan syödä lihaa, kananmunia, perunoita ja kananmunia ja tulen syömään niitä maksoi mitä maksoi tavalla tai toisella. Savvy?
Antti Rinne voi syödä loppuelämänsä sirkkoja ja jauhomatoja.
No mutta tuohan on hyvä juttu! Rikkaat syö itsensä sairaaksi lihaa mässyttämällä ja köyhät pysyy terveenä. Just muuten söin juureskeittoa ja täytyy sanoa, että oli mahdottoman hyvää ja edullista: perunaa, porkkanaa, lanttua, palsternakkaa, sipulia + mausteita ja suolaa. Aitoa täysjyväruisleipää, päälle hieman voita, ravintohiivahiutaleita ja juustoviipale, lasiin piimää ja lautaselle vielä mungpavun ituja, tomaattia ja vihreää salaattia. Jälkkäriksi meni kookoskermaa ja marjoja ja banskua. Sain vitamiineja, hivenaineita, rasvaa, kuituja, probiootteja ja prebiootteja, proteiiniakin, hyviä hiilareita ja monenlaisia hyviä ravintotekijöitä, joita ei lihassa ole.
Lihansyöjät lihoo ja sairastuu. Katsokaa näitä tunnettuja lihanmussuttajia, esim. Antti Rinne ja Timo Soini. Sellaisiako haluatte olla? Mulla olisi varaa ostaa lihaa, mutta pistän ne rahat mieluummin luomukasviksiin ja kunnon liikuntavermeisiin. Kalaa syön, mutta hullua olisi syödä eläimiä, jotka on vartavasten kasvatettu kiduttamalla ihmisten syötäväksi. Yäk mikä ajatuskin. Täydellinen en ole minäkään eläin- ja luontoystävällisyydessä, käytän kohtuudella maitotuotteita ja omien kanojen munia. Ja ehei, en äänestä vihreitä enkä demareitakaan. Itseasiassa minulla ei ole puoluetta enkä tiedä äänestäkö ketään, koska ei ole yhtään riittävän hyvää ja fiksua ehdokasta tarjolla. Mutta kaikki mikä vähentää eläintuotantoa ja typerää lihansyöntiä on hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Luulen että jää lyhyeksi tuo innostus pelastaa maailmaa kieltämällä suomalaisilta liha. Viimeistään juhannuksena kansa nurkuu kun ei olekkaan makkaraa grilliin, maissintähkiä paahtaa rikkaimmat kun niitäkään ei köyhä saa, työttömät grillaa ohdakkeita osmankäämin kukintoja ja herneenvarsia.
Sipilä ohjas työttömiä töihin-hirveä kapina työttömiltä, entä kun liha, juusto, munat, voi verotetaan maailman pelastamiseksi niin kalliiksi ettei työtön voi koskaan ostaa niitä?
Nyt olet kyllä lukenut aloituksen huonosti. Missä siinä kielletään liha? Eli tsot tsot poika, eipäs liioitella.
Kyse olisi vain alvin nostosta lihan suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta tulee todella vihainen jos en saa päivässä vähintään 300g lihaa mielelleni ja lihaksilleni. Jos te nostatte lihan hintaa, että minä köyhä ihminen en pysty enää ostamaan niin sitten varastan kaupasta tai navetasta kanoja!
Ihminen ei voi olettaa, että eläimet eläisivät vain sen takia, että pääsevät ihmisen lautaselle.
Itse kannatan Rinnettä ehdottomasti. Lihakarjan kasvattajilta kaikki tuet pois ja liha sen hintaiseksi, mitä sen kuuluukin olla, että tuottaja pärjää ja se ostaa kenen kukkaro kestää. Ihmiset voi äkkiä huomata, että härkikselläkin pärjää. Sisareni on ollut 40v kasvissyöjä ja hyvin on pärjännyt elämänsä, eikä ole päivääkään tarvinnut iolla vihainen sen takia, jos ei ole lihaa lautasella.
Härkispaketti 5e, lihapaketti 3.5e, paljonko niitä veroja sitten aiotaan nostaa, jos härkispaketin ostaminenkin on halvempaa?
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitus on heikentää suomalaisia miehiä. Liha ja muut eläintuotteet pois ja tilalle soijaa, joka häiritsee hormonituotantoa. A-seet myös pois kansalaisilta, etteivät pysty puolustautumaan.
Tämä juuri. Sen takia on tärkeää näille rikkaille saada testosteronia stimuloiva ruoka pois köyhien ja pienituloisten käsistä etteivät kapinoi ja ovat väsyneitä. Kato kun rautaa pumppaamalla ja lihaa syömällä on peloton ja uhmakas olo. Voi lyödä nyrkin ovesta läpi ihan tuosta vaan.
Maidon pakkojuotatus lapsille on ihan outoa. Ei se luita pidä kunnossa. Vai mistä joutuu se, että Suomi on osteoporoosin luvattu maa, vaikka sitä maitoa on kiskottu kaksin käsin. Ja Aasianmaissa ei kyseistä vaivaa ole, vaikka ei maitoa juoda ollenkaan.
Samaten liha ei ole ihmiselle välttämätöntä. Ei ne eläimetkään riemusta kilju, kun synnyttävät aina uusia ja uusia vauvojaan ihmisten lautaselle. lihateollisuus on ihan kamalaa teurastusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ei kiinnosta. Tarvitsen lihaa, että olen vahva ja ärhäkkä olo. Siis kun mä syön lihaa niin tunnet ihan päässä hyvän olon ja voimaantumisen tunteen. Ei treenikään kulje tai ajatus ilman lihaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se sitten sinulta pois jos et itse kerran lihaa syö, että köyhä söisi lihaa? Mä haluan syödä lihaa, kananmunia, perunoita ja kananmunia ja tulen syömään niitä maksoi mitä maksoi tavalla tai toisella. Savvy?
Sittenhän olet valmis maksamaan enemmän ja veroja kannattaa nostaa.
Vierailija kirjoitti:
No mutta tuohan on hyvä juttu! Rikkaat syö itsensä sairaaksi lihaa mässyttämällä ja köyhät pysyy terveenä. Just muuten söin juureskeittoa ja täytyy sanoa, että oli mahdottoman hyvää ja edullista: perunaa, porkkanaa, lanttua, palsternakkaa, sipulia + mausteita ja suolaa. Aitoa täysjyväruisleipää, päälle hieman voita, ravintohiivahiutaleita ja juustoviipale, lasiin piimää ja lautaselle vielä mungpavun ituja, tomaattia ja vihreää salaattia. Jälkkäriksi meni kookoskermaa ja marjoja ja banskua. Sain vitamiineja, hivenaineita, rasvaa, kuituja, probiootteja ja prebiootteja, proteiiniakin, hyviä hiilareita ja monenlaisia hyviä ravintotekijöitä, joita ei lihassa ole.
Lihansyöjät lihoo ja sairastuu. Katsokaa näitä tunnettuja lihanmussuttajia, esim. Antti Rinne ja Timo Soini. Sellaisiako haluatte olla? Mulla olisi varaa ostaa lihaa, mutta pistän ne rahat mieluummin luomukasviksiin ja kunnon liikuntavermeisiin. Kalaa syön, mutta hullua olisi syödä eläimiä, jotka on vartavasten kasvatettu kiduttamalla ihmisten syötäväksi. Yäk mikä ajatuskin. Täydellinen en ole minäkään eläin- ja luontoystävällisyydessä, käytän kohtuudella maitotuotteita ja omien kanojen munia. Ja ehei, en äänestä vihreitä enkä demareitakaan. Itseasiassa minulla ei ole puoluetta enkä tiedä äänestäkö ketään, koska ei ole yhtään riittävän hyvää ja fiksua ehdokasta tarjolla. Mutta kaikki mikä vähentää eläintuotantoa ja typerää lihansyöntiä on hyväksi.
Tuosta tietenkin juusto ja banaani pois, ilmaston vuoksi ;(
Ihan joutuu miettimään että miten kolmen pojan yksinhuoltaja saa pojille proteeiinit kun koko ajan juoksevat niin energiaa tarvitaan mutta kai ilmaston puolesta on juureksilla yritettävä. Itsekkin tykkään makkarasta leivän päällä mut… menee nyt afrikkalaisten vuoksi kun ne ei osaa siellä vähentää päästöjä. Kiva on ollut poikia joskus kinkkuleivillä hemmotella mutta kai ne siitä retikastakin innostuvat- rakkaus on tärkein aines ruuanlaitossa. Enemmän tuossa tuo kalskahtaa tosiaan että rinne ja muut jatkavat tuota syömistään että eikö se vero sitten ohjaa tarpeeksi vai miten se maailma pelkällä rahalla paranee, jos ilmasto oikeesti huolettaa niin eikö silloin pitäis rinteen itsensäkin lihasta luopua kun ei se maksaminen yksistään niitä saasteita sieltä ilmasta hävitä!
Kohta on kaikilla köyhillä maalla omat kanat ja possu
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni liha on jo nykyiselläänkin liian kallista, ainakin pienituloisille.
Ihminen on sellainen peto, että sen mielestä kenenkään muun elävän henki ei ole minkään arvoinen. Siihen lihaan kun on aina kuollut joku ja sen tuntevan olennon elämä on siihen loppunut. Ja sekin olisi halunnut elää. Ja sitten valitetaan, kun jauhelihapaketti maksaa muutaman euron. Lihan tulisi olla luksusruokaa eikä jokapäiväistä mussutettavaa. Ei ne eläimetkään halua koulla teidän lautasille. Possu on viisaampi kuin koira, mutta silti kenellekään ei tulisi mieleen kohdella koiria niin kuin possuja kohdellaan. Ja tietenkin vain sen takia, että halpaa lihaa saadaan maskkinoille.
Eli annetaan vaan maapallon tuhoutua, ei tehdä mitään. Saa sitten Pertsa syödä sen lihapalansa pari senttiä halvemmalla.
Just.
Minusta tuo on hyvä aloite Rinteeltä. Kotimainen luomuliha voisi jäädä kalliimmaan alvin ulkopuolelle.
Kasvikset halvemmiksi! Kannatan.