Yksin baariin?
Lapsivapaa viikonloppu ja tekis mieli lähteä baariin. Käykö teistä kukaan yksin baarissa? Millaista se on? Tuskin saan ketään kaveria mukaan.
Kommentit (40)
Hei ap, miten olisi lavatanssit?
Niissä ei katsota kieroon yksinkään tulevaa naista!
[quote author="Vierailija" time="15.08.2013 klo 22:19"]
juhlimisesta tarkoitankin, yksinään yökerhoon. Mulla on kahdenlaisia kokemuksia, yksin yleensä käyn.
[/quote]
Baari ei ole yökerho!
[quote author="Vierailija" time="16.08.2013 klo 20:01"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2013 klo 22:19"]
juhlimisesta tarkoitankin, yksinään yökerhoon. Mulla on kahdenlaisia kokemuksia, yksin yleensä käyn.
[/quote]
Baari ei ole yökerho!
[/quote]
Noh, käyn yksin yökerhoissa. Ja siitä on positiivista ja negatiivista kokemusta tullut. Niin ja oon mies.
Riippuu iästä.
Nuorten paikoista en tiedä, mutta keski-ikäisille taitaa suosittu olevan ns. Mummotunneli.
http://www.menaiset.fi/artikkeli/matkailu/uutiset/mummotunneli_avattu_taas_opi_6_toimivaa_iskuvinkkia
[quote author="Vierailija" time="06.04.2013 klo 19:12"]
Tottakai, jos joku mies häntä terassilla lähestyy, niin ollaan kohteliaita, vaikkei haluakaan tai ETSI seuraa. Jos nainen sanoo että painu helvettiin äijä siitä, niin sekin tekisi miehelle kipeää.. Juttuseuraa mukava saada yleensä, mutta ei se tarkoita että nainen kaipaa suhdetta. Itsekästä olisi jutella vain ihmisille joilta haluaa jotain suurempaa. Ei kaikilla meistä ole mitään taka-ajatuksia. Pitää ajatella muitakin kuin omaa persettään ja haluja. ;)
Ei pitäisi olla taka-ajatuksia juu, mutta omien kokemusten perusteella yli 90% naisista luulee, että smalltalkin aloittava mies pyrkii naisen pöksyihin. Olen saanut esim. tupakkapaikalla tylyäkin palautetta vaikka olen ihan kohteliaisuuttani heittänyt pari sanaa naisen suuntaan. Ei edes mitään naisen ulkonäköön tai muihin ominaisuuksiin liittyvää vaan jotain ihan yleispätevää.
Sama kokemus itselläkin. Ja tuo nimenomaan baarissa. Festarit ovat jo ihan toinen juttu. Siellä pystyy mennä juttelemaan naisille ilman, että saa lähtökohtaisen tylyä vastaanottoa. Baareista on ihmisillä niin vahva käsitys seuranhakupaikkoina, että ei siellä oleteta olevan mitään muita kontakteja kuin kontakteja parinhaun merkeissä tai sitten kavereiden välillä.
Itselläni ei ole juurikaan tuttuja uudella paikkakunnalla ja he eivät voi yleensä lähteä lastensa takia mihinkään, joten yksin tulee käytyä baareissa. Haen itsekin seurustelevana ihmisenä baarista juttuseuraa ja kavereita. Työkin on sen verran yksin työskentelyä, että kaipaa kontakteja ja etenkin uusia sellaisia.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2013 klo 21:16"]
Onko se niin, että yksin baarissa liikkuva nuorimies on naisten silmissä säälittävä?
[/quote]
On.
Jos mies ei ole saanut baariin kaveria, niin ei sillä varmaan silloin niitä kavereita pahemmin ole. Kaveriton mies on niin turnoff kuin olla ja voi.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2013 klo 19:12"]
Tottakai, jos joku mies häntä terassilla lähestyy, niin ollaan kohteliaita, vaikkei haluakaan tai ETSI seuraa. Jos nainen sanoo että painu helvettiin äijä siitä, niin sekin tekisi miehelle kipeää.. Juttuseuraa mukava saada yleensä, mutta ei se tarkoita että nainen kaipaa suhdetta. Itsekästä olisi jutella vain ihmisille joilta haluaa jotain suurempaa. Ei kaikilla meistä ole mitään taka-ajatuksia. Pitää ajatella muitakin kuin omaa persettään ja haluja. ;)
Ei pitäisi olla taka-ajatuksia juu, mutta omien kokemusten perusteella yli 90% naisista luulee, että smalltalkin aloittava mies pyrkii naisen pöksyihin. Olen saanut esim. tupakkapaikalla tylyäkin palautetta vaikka olen ihan kohteliaisuuttani heittänyt pari sanaa naisen suuntaan. Ei edes mitään naisen ulkonäköön tai muihin ominaisuuksiin liittyvää vaan jotain ihan yleispätevää.
Ehkä se johtuu siitä että jos jää naiset on paljon iskuyritysten kohteina? Muakin lähestyttiin kaikenmaailman ehdotuksin ku olin hyvin pitkälti raskaana. Kyllä siinä taas hetken mietti, et kaikenlaista sitä.... Mutta olen sitä mieltä että on se rasittavaa jos tuttavallinen ihminen tulkitaan niin, että pokaamassahan se! Ihmiset on erilaisia. Jotkut oikeesti vaan on sellaisia. Kannattaa katsoa aina kuinka ko.ihminen käyttäytyy kaikkien muidenki seurassa, jos alkaa liikaa epäilyttää että onko takaa-ajatuksia. Tämä vinkki siis niin miehille kuin naisillekin.
Käyn melkein aina yksin :) Voi mennä mihin huvittaa neuvottelematta :)
Onko se niin, että yksin baarissa liikkuva nuorimies on naisten silmissä säälittävä?
Poikkean joskus baarin juomaan oluen tai lasin viiniä, lukemaan lehteä ja tarkkailemaan ihmisiä. Iltaisin juhlimaan en osaa oikein yksin lähteä, vaan aina tulee kutsuttua mukaan kaveri.
Jos mies on yksin baarissa mikä tekee siitä säälittävän? Syitä voi olla monenlaisia:
-ei saanut kaveria mukaan
-halusi varta vasten lähteä yksin (helpompi tutustua ihmisiin, lähestyä ihmistä ilman kaveriporukan luomaa painetta)
-uusi paikkakunnalla, mutta kuitenkin tarpeeksi rohkea lähtemään liikkeelle
En jaksa enempää listata, mutta mikä todennäköisyys näistä olisi törmätä luuseriin? Miettikää sitä hetki pään sisällänne.
Itse en ainakaan jaksa kavereitten kanssa lähteä joka viikonloppu baariin kun aina onnistuvat koheltamaan jotain. Olenko luuseri? Kai mä sit olen :)
Vaatiihan se rohkeutta mennä yksin baanalle.
Olenkin nyt viikonlopun vapaalla, ja taidan testata yksin baariin lähtemistä :D Sain idean tästä ketjusta! Mikäs baari Helsingissä olisi ystävällinen yksinäiselle nätille naiselle...?
Mikäli joku nyt aihetta vielä pohtii lähes vuoden jälkeen niin nuori nainen ilmoittautuu! Olen useasti käynyt yksin baarissa. Yleensä tarvitsee kyllä pohjat, jotta on itsevarmempi olo eikä turhaan mieti koko ajan miksi olen yksin lähdössä? Onko tässä järkeä? Tässä kohtaa kuitenkin on syytä muistaa, että olet oikeasti yksin: eli kukaan ei ole huolehtimassa sinusta. Alkoholia tulee siis nauttia niin, että pärjäät. Kannattaa yksinään lähtiessä muutenkin olla varovainen, kaiken maailman hulluja liikkuu.
Kokemukseni yksin baarissa olemisesta ovat vain positiivisia. Olen toki myös paljon porukoissa baarissa ollut, mutta kun olen yksin mennyt, olen tutustunut uusiin ihmisiin ja saanut jopa yhden hyvän ystävän sieltä :) Joten mieli avarana, kannattaa mennä itsekin juttelemaan ihmisille (tupakkapaikka hyvä paikka tähän!). Ja rohkeasti vain tanssimaan sekaan, jossain vaiheessa saatat huomata tanssivasi jonkun porukan seurueessa ja viettäväsi loppuillan heidän kanssaan.
Tsemppiä kaikille yksin yössä vaeltajille, moikataan kun tavataan!
Tästähän tulikin mielenkiintoinen keskustelu :)
Kehtaiskohan sitä lähteä... Haluan vain vähän tuulettua :)
Ap
Täällä taas joku katkera mies kommentoinut.
"Yksin baariin menevä mies on sen sijaan säälittävä, joten valitse mies vain sellaisista, jotka liikkuvat porukassa.
ja
Hieno asenne! Tasa-arvo kunniaan! Miehet suohon ja naiset jalustalle!"
sekä:
"Hienoa naisen kommentointia: en ole, mutta olen kuitenkin. Tässä on yksi syy siihen, miksi miehillä on joskus hankaluuksia uskoa, mitä naiset sanovat ja keskittyvätkin vain siihen, mitä naiset tekevät. "
Sama mies käynyt sotkemassa keskustelua ja asiayhteyksiä.. Viimeinen miehen kommentti: mitä tuokin meinasi? Että mietin vain että miten tämä keskustelu taas miehen kääntämänä kääntyi MIEHIIN? Kysehän oli vain naisesta, joka suunnitteli yksin baariin lähtemistä. Ja mielestäni ap:n juttu oli järkevä. Tottakai, jos joku mies häntä terassilla lähestyy, niin ollaan kohteliaita, vaikkei haluakaan tai ETSI seuraa. Jos nainen sanoo että painu helvettiin äijä siitä, niin sekin tekisi miehelle kipeää.. Juttuseuraa mukava saada yleensä, mutta ei se tarkoita että nainen kaipaa suhdetta. Itsekästä olisi jutella vain ihmisille joilta haluaa jotain suurempaa. Ei kaikilla meistä ole mitään taka-ajatuksia. Pitää ajatella muitakin kuin omaa persettään ja haluja. ;)
[quote author="Vierailija" time="06.04.2013 klo 19:06"]
Juttuseuraa mukava saada yleensä, mutta ei se tarkoita että nainen kaipaa suhdetta. Itsekästä olisi jutella vain ihmisille joilta haluaa jotain suurempaa. Ei kaikilla meistä ole mitään taka-ajatuksia. Pitää ajatella muitakin kuin omaa persettään ja haluja. ;)
[/quote]
Kuinka nainen saa pubissa seuraa? Istumalla näkyvällä paikalla ja odottamalla, että joku tulee puhuttelemaan. Tällöin naisen on helppo sanoa, että "on vain pitämässä hauskaa" tai vaikka sitten se "painu helvettiin", jota myös näkee ja kuulee aina välillä.
Kuinka mies saa seuraa pubissa? Menemällä itse puhuttelemaan naisia. Miehiä ei kannata juuri puhutella leimautumatta homoksi (valitettavasti). Naisille juteltaessa iskeminen on automaattinen oletus, joten ei kannata mennä juttelemaan, ellei aio iskeä. => Miehen ei kannata mennä baariin YKSIN, ellei aio iskeä naisseuraa itselleen. Kaveriporukassa meneminen onkin sitten asia erikseen.
Jos nainen on yksin baarissa, oletan hänen olevan joko juoppo tai huora.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2013 klo 09:00"]
[quote author="Vierailija" time="07.04.2013 klo 03:35"]
[quote author="Vierailija" time="06.04.2013 klo 19:16"]
Jos nainen on yksin baarissa, oletan hänen olevan joko juoppo tai huora.
[/quote]
Sama täällä. Osuu niin usein oikeaan.
[/quote]
Tämä juoppohuora menee tänään yksin baariin, koska varattu elokuvalippu pitää noutaa tuntia aiemmin, eikä lähistöllä ole hyviä kahviloita, laadukkaita baareja kylläkin. Menen siis juoppouksissani nauttimaan lasin viiniä ennen kuin elokuva alkaa.
Ihan oikeasti ihmiset, kannattaako olla niin ahdasmielinen ja tehdä oletuksia ihmisistä jonkun yhden seikan perusteella? Ihanko totta olette kaikilta yksin baarissa olevilta naisilta kysyneet, että mitä siellä ovat tekemässä ja he ovat kertoneet olevansa huora tai juoppo?
[/quote]
Helpommin menee juttelemaan ihmiselle, joka on yksin. Se on asian hyvä puoli ainakin!