Miksi jotkut kyyläävät ja kopeloivat toisten eväitä?
Niin, miksi jotkut toimivat näin työpaikan kahvihuoneessa? Esittävät tungettelevia kysymyksiä ruokavaliosta, allergioista ym. Vieläpä klähmivät ruokia, purkkeja ja pakkauksia tyyliin "jaa sullon tämmönen, mitäs tässä onkaan?!"
Miksi? Miksi ihmeessä? Olenko oikeasti velvollinen tilittämään lähes vieraalle ihmiselle syitä eväsvalintoihini?
Kommentit (10)
Tosi ärsyttävää. Meillä töissä on pari tuollaista kyylää, jotka haluaa ehdottomasti tietää jopa mausteet, mitä siihen edellispäivänä tehtyyn ruokaan on laittanut.
Vierailija kirjoitti:
Tosi ärsyttävää. Meillä töissä on pari tuollaista kyylää, jotka haluaa ehdottomasti tietää jopa mausteet, mitä siihen edellispäivänä tehtyyn ruokaan on laittanut.
Niinpä. Ja joidenkin ruoka-aineiden välttely saa jotkut kyylät suorastaan näkemään punaista. Edes allergia ei ole sopiva syy välttää ruoka-ainetta, koska "kaikkihan siitä tykkää" ja "pitäisihän ihmisen koettaa siedättää itseään". Arrgh!
- ap
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin sipasen peppumehut yhden mulukeron voileipään joka päivä. On mulukerolla kuulemma maha usein sekasin ja näkyyhän toi vessaan juoksevan monta kymmentä kertaa päivässä.
Ihan oikein sille mulukerolle, täytyypä ottaa myös käyttöön yhden ääliö pomon eväisiin.
Samaa olen pohtinut. Ehkä niillä on obsessio ruokaan, esim ikuinen laihdutusprojekti
Meillä töissä keittolan emäntä kyttää toisten eväitä ja on avoimesti kateellinen jopa Chiquita-banaaneista, koska hän itse syö niitä kaikkein halvimpia, koska kaikki rahat menenee Kokoomuslaisen kulissielämän ylläpitämiseen.
Terveisiä vaan Eikkulille...
Ja millä oikeudella ne koskevat lupaa kysymättä edessäni oleviin purkkeihin ja pakkauksiin?
- ap
Vierailija kirjoitti:
Samaa olen pohtinut. Ehkä niillä on obsessio ruokaan, esim ikuinen laihdutusprojekti
Ruoka herättää yllättävän paljon tunteita. Jopa se vaatimaton ruoka, jonka työkaveri on kantanut kotoaan eväsrasiassa töihin. Hetkinen, tästähän tulee mieleen se tarina Pandoran lippaasta. Pandora avasi eväsrasiansa, ja sisältö kiihdytti työkaverit uteliaisuuden ja raivon valtaan!
- ap
Ehkä koskijoille voisi sanoa kun ne ottaa purkin käteen "hei, mitä sä teet" ja samalla kurotat kädellä sen takaisin. Että on vaan hämmentynyt olemus. Jospa ne tajuaa että nyt törkeää, ruokakin on toisen omaisuutta. Ja sano noille kun kyselee että en minä tiedä mitä siinä on, minua ei ruoka niin paljon kiinnosta, kunhan on hyvää. Jospa aihe vaihtuisi
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin sipasen peppumehut yhden mulukeron voileipään joka päivä. On mulukerolla kuulemma maha usein sekasin ja näkyyhän toi vessaan juoksevan monta kymmentä kertaa päivässä.
Mitä on peppumehu?