Superlantionpohjalihakset luonnostaan? En ole
koskaan kärsinyt minkäänlaisista pissanpidätys vaikeuksista tai -karkailuista koko elämäni aikana. Kolme raskautta ja lasta, ei odotusaikanakaan mitään eikä synnytysten jälkeen.
Olenko joku poikkeusyksilö vai onko muitakin? Ihmetyttää vaan joskus, kun lukee että naisilla on niin yleisiä virtsakarkailut yms. hankaluudet. Tietysti olen tyytyväinen tilanteeseeni, en valita :)
Kommentit (10)
Heh ollaan ainutlaatuisia. Minulle ei muuten tullut lainkaan raskausarpiakaan, vaikka kolmannesta turposin järkyttävän kokoiseksi.
Kysyn teiltä onnellisilta, oletteko käyneet bodyattack-tyylisissä jumpissa, missä hypitään paljon, haarahyppyja jm hyppyjä. Ei mullakasn muuten, vaan juuri hypyissä ja tiedän että trampoliinilla juuri pari viikkoa ennen kuukautisia. Sitten on löysin vaihde. Ei mulla muuten mitään hätää ole.
Minäkin huomasin vasta kunnon hyppelyissä kolmannen alatiesynnytyksen jälkeen. Tokassa tuli toisaalta kaksoset. Kolmannessa ponnistusvaihe oli niin nopea, että ehkä lihakset eivät ehtineet kunnolla mukautua. Jumppa on auttanut hieman, muttei täysin.
Tosin olen tyytyväinen, ettei edes täysaikaisessa kaksosraskaudessa tullut raskausarpia.
Täälläkin super-ne-lihakset!! Mutta olen saanut sellaiset nyt tokan synnytyksen jälkeen kun aloitin aktiivisen treenauksen geishakuulien kanssa. Siis aloitin 3v sitten sen päivittäisen treenin
moi ap, noin mäkin luulin joskus olevani, vaikka oli jo 5 lasta ja ikääkin.
nyt 50-vuotiaana paljon urheilevana olen alkanut kärsiä ponnistusinkontinenssista.
ilmeisesti ap ja muut superäidit eivät hyppelehdi tai juokse. ei mullakaan ole koskaan tullut ainuttakaan raskausarpea, vaikka useampi raskaus ja yks kaksosellainen. lähtekääs ap ja muut juoksemaan ja vaikka pelaatte 2 h sulkista, niin katotaan kuinka virtsat pysyy.
jos mä en urheilis, olisin autuaan tietämätön inkontineenssista eikä se mua vaivais.
Mä olen hyppinyt, pomppinut ja juossut, eikä kolmen synnytyksen jälkeen mitään lirahteluja. Nyt olen neljättä kertaa raskaana ja jostain syystä alkuraskaudesta lirahti pöksyyn aina aivastaessa ja yskiessä. Se meni ohi raskauden edetessä. Oli kumma juttu...
Nää on taas näitä supermammoja, keillä on se bmi 19, tissit c-kuppia ja muuten hoikka kroppa, ei arpia, ei ylimääräistä nahkaa ja helvetin hyvännäköisiä jne.
Ja eivät varmasti urheile kun tällaisia mammoja ei missään näy! No en mäkään missään vaiheessa ole itse noteerannut kärsiväni löysistä lihaksista, mutta kun treenaa niitä niin kyllä huomaa eron.
Onnea vaan teille jotka kuvittelette olevanne parempia kuin muut.
Samaa olen ihmetellyt. Lapsetkin olen tehnyt av:n mittapuulla mummoiässä. Mulla on syvätvatsalihakset hyvässä kunnossa, onkohan siitä apua. Joskus harvoin jumppailen niitä lantionpohjalihaksia kun muistan