Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työasiaa (motivoimaton työ)

Vierailija
06.04.2013 |

jaksaisitteko kauan työssä joka ei motivoi mitenkään teitä eikä vaadi suurempaa ajattelua, päivisin on jopa hiljaista ja kulutat aikasi netissä surffailemalla? Riittäisikö tuo teille, kunhan palkka maksetaan vai kaipaatteko jotain haastetta? Minulla on ns. helppo toimistotyö josta maksetaan jonkinmoinen korvaus (yli 2500 mutta alle 3000e/kk) Joskus vain turhaudun vaikka tiedän että näinä aikoina saa olla iloinen että on paikka mihin mennä ja mistä maksetaan korvaus. Suurta stressiäkään ei työ aiheuta. Tietysti YT-neuvotteluja voi pelätä koko ajan. Kokemuksia ja kommentteja?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
06.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh huh! Toimistossa työskentelevillä on näköjään ihan oman luokan ongelmansa. Vaihda vaikka hoitoalalle, niin saat ihan uudenlaiset ongelmat, et ehdi tehdä töitäsi kunnolla vaikka haluaisit, joudut luopumaan ihmisläheisestä työtavasta, et ehdi kuuntelemaan kunnolla lausetta loppuun jne....ja et taatusti voi viettää aikaasi netissä, sillä seuraava asiakas odottaa jo vuoroaan...

Vierailija
2/6 |
06.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kelpaisi tuollainen työ.

Mieheni jää työttömäksi lähiaikoina, koska hänen päänsä hajosi vääränlaisesta hommasta. Siinä sai kyllä tehdä fyysisesti vaikka mitä (sitä mies toivoikin), mutta työ oli vääränlaista miehen luonteelle ja ärsytti häntä jatkuvasti. Käteen jäi kuussa 1300€ verojen jälkeen, eli mitään lisämotivaatiota ei ainakaan palkasta saanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
06.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vähän samanlainen tilanne. Palkkakin samoilla tietämillä. Töitä on kohtalaisesti, joku päivä voi jopa olla kiire, mutta pääsääntöisesti ehdin surffata netissäkin ja työ on aika rutiininomaista toimistotyötä.

Mä tein sellaisen ratkaisun, että hakeuduin opiskelemaan tutkintoa, jonka voi tehdä työn ohessa. Sitten, jos alkaa jurppia urakalla tai työssä tulee jotain sellaista eteen, että alan vaihtaminen on paikallaan, teen sen suurempia surematta.

Vierailija
4/6 |
06.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia vastauksista! Olen toki iloinen että saan töissä käydä. Kunhan vain pohdiskelen asiaa. Päivät kuluvat töissä ilman sen suurempia onnistumisen elämyksiä. Joskus jopa harmittaa että tavallaan "tyhjänpanttina" siellä istun 8h kun on hiljaista. Mutta kai minulle sitten maksetaan menetetystä vapaa-ajasta. Ja ekä kohta työnantajakin huomaa että meitä on liikaa: potkii ylimääräiset pois. 

Vierailija
5/6 |
06.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2013 klo 13:10"]

Mulla on vähän samanlainen tilanne. Palkkakin samoilla tietämillä. Töitä on kohtalaisesti, joku päivä voi jopa olla kiire, mutta pääsääntöisesti ehdin surffata netissäkin ja työ on aika rutiininomaista toimistotyötä.

Mä tein sellaisen ratkaisun, että hakeuduin opiskelemaan tutkintoa, jonka voi tehdä työn ohessa. Sitten, jos alkaa jurppia urakalla tai työssä tulee jotain sellaista eteen, että alan vaihtaminen on paikallaan, teen sen suurempia surematta.

[/quote]

Vai onko tilanne se niinkuin meidän työpaikalla, osa tulee vain viettämään aikaansa työpaikalle ja suurin osa päivästä kuluu muuhun kuin työntekoon? Sitten tulospalkkioita maksettaessa itketään vääryyttä

Vierailija
6/6 |
06.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ainakaan meidän työssä (ap) ei pysty vaikuttamaan tulospalkkion määrään omalla työllään mitenkään. Sekin voisi olla yksi motivaattori jos jotenkin pystyisi johonkin vaikuttamaan.