Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko vauvan viedä luennolle?

Vierailija
06.04.2013 |

Voiko mielestänne hiljaisen, vaunuissa nukkuvan vauvan kanssa mennä luennolle yliopistolle? Tuleeko pahoja katseita, voiko luennoitsija kieltää tulemasta?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
06.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2013 klo 13:56"]

[quote author="Vierailija" time="06.04.2013 klo 13:53"]

Toivottavasti joku abortin opiskelujen vuoksi tehnyt huomaa että toisinkin olisi voinut valita

[/quote]

toki, en kannata aborttia. mutta silti, lapset hoidetaan kotona tai viedään päivähoitoon. ei yliopistolle tai töihin. jos ei voi hoitaa itse kotona tai viedä hoitoon, adoptio on paras ratkaisu. yliopisto ei ole vauvojen hoitoon.....osa yrittää ihan tosissaan saada tutkinnon...

[/quote]

Mm. ne nopasti valmistuvat perheelliset, jotka pitävät vauvaansa mukanaan kuuluvat niihin jotka yrittävät aj saavat tutkinnon. Sinä kuulut johonkin toiseen ryhmään?

Vierailija
2/29 |
06.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2013 klo 14:45"]

[quote author="Vierailija" time="06.04.2013 klo 13:05"]

Kyllä ainakin oikiksessa ois katsottu kieroon jos vauvan kans olisit hiippaillut luennolle.

[/quote]

Mä olen nähnyt oikiksen luennoilla vauvoja. En huomannut kenenkään katsoneen kieroon, eikä itseänikään haitannut vaunuissaan nukkuva vauva. 

[/quote]

Sama täällä. Ja miehellä lääkiksessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
06.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisin luennoitsijalta, että käykö. Ainakin se on kohteliasta, jos ei muuta. Mun luennoilla oli aikoinaan yhdellä opiskelijalla aina välillä vauva mukana, mutta hän kysyi multa luvan.

Vierailija
4/29 |
06.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, mutta lähellä ovea niin että heti pääsee ulos, jos vauva herää.Kysy siinä nyt kaikilta lupa, jos isossa salissa on noin 300 kuuntelijaa.

En ole se luennoitsija, mutta näin on toimittu niillä luennoilla, joilla itse olen ollut. Parhaassa tapauksessa kukaan ei edes huomaa vauvan olemassaoloa.

Vierailija
5/29 |
06.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varmaan kysyä. Minua häiritsisi itkevä vauva luennoilla, parempi olla varma, että vauva pysyy hiljaa.

Vierailija
6/29 |
06.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luennoitsijasta kiinni varmaan. Itse en opiskelijana kauheasti tykkäisi jos olisi vauva salissa (anteeksi) varsinkaan pidempien luentojen aikana. Mulla itsellänikin on pieniä lapsia, mutta silti. Saattaa se kuitenkin alkaa kitistä kesken luennon vaikka muuten suht rauhallinen luonteeltaan olisikin. Jos joku tulisi samalle luennolle vauvan kanssa ja hänellä olisi siihen luennoitsijan lupa, en siitä kuitenkaan kohtausta järjestäisi tai mieltäni osoittaisi. Pitäisin vaan peukut pystyssä että piltti nukkuu.

Vierailija
7/29 |
06.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, mutta juttele ainakin luennoitsijan kanssa ja kerro, että OIKEASTI poistut salista heti, jos vauva pitää pienintäkään ääntä. Vauvat eivät mielestäni kuulu luentosaleihin tai oppitunneille, sillä äiti/isä ei kuitenkaan pysty keskittymään luentoon täysillä, itkevä vauva aiheuttaa aina hässäkkää salissa ja huonolla tuurilla koko luentokeikasta jää vain paha mieli. Hyvällä tuurilla kaikki menee hyvin ja kukaan ei edes huomaa vauvan läsnäoloa, mutta toisaalta jo lastenrattaiden näkeminen voi joissain opiskelijoissa aiheuttaa hermostumista, jos on esim. huonoja kokemuksia luennolle raahatuista huutavista vauvoista, jolloin muillekin vauvoille "herkistyy" ja koko luennon ajan vain jännittää, että milloin se itku sieltä parahtaa ja luento menee pilalle.

Vierailija
8/29 |
06.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollu kurssilla, jossa yksi opiskelija kävi vauvan kanssa. Kysyi luvan luennoitsijalta, joka kysyi myös muilta oliko kellään sitä vastaan. Istui takana oven vieressä. Jos vauva heräsi ja alkoi huutaa tai äännellä ylipäätään, oli äiti lapsineen velvoitettu poistumaan. Näin kävi pari kertaa kun vauva alkoi jotain "höpötellä" äänekkäästi. Äiti hoiti tilanteet hyvin. Ei häirinnyt ketään.

Vierailija
9/29 |
06.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan voi viedä, mutta turha kuvitella että siitä luennosta on sulle mitään hyötyä.

Vierailija
10/29 |
06.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 täsmentää, että olen itse saanut lapseni silloin, kun olin päätoiminen opiskelija ja olen ottanut lapsen mukaan aivan poikkeuksellisessa hätätilanteessa, tyyliin: ei hoitopaikkaa ja pakollisen ryhmätyön työstäminen sovittu tietylle päivälle. Itse en vedä herneitä nenään, jos luennolla on mukana vauva, mutta vedän kyllä herneet nenään, kun itse olen järjestänyt lapset hoitoon ja käytän rajallisista tunneistani aikaa luennolla keskittymiseen ja sitten jonkun muun kallisarvoinen bambino karjuu kitarisat heiluen koko luennon ajan. Ei kiva.

Vierailija
11/29 |
06.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2013 klo 11:54"]

Varmaan voi viedä, mutta turha kuvitella että siitä luennosta on sulle mitään hyötyä.

[/quote]

Olipa outo kommentti. Etkö sinä oikeasti pysty keskittymään opiskleuun jos vauvasi on unessa samassa huoneessa?

Vierailija
12/29 |
06.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut usealla luennolla, jossa on ollut vauvoja tai lapsia. Isoilla massaluennoilla en ole välttämättä edes huomannut, että jossain takanurkassa on ollut nukkuva vauva lastenvaunuissa, joten se on ollut minusta ihan ok. Joskus, jos vauva on alkanut itkeä, vanhempi on poistunut hyssyttelemään luentosalin ulkopuolelle - minusta myös ihan ok.

Olen ollut myös pienillä, 10-30 ihmisen luennoilla, joihin on tuotu hereillä olevia taaperoita tai leikki-ikäisiä lapsia. Vanhemmalla on ollut lapselle mukana leluja, ja niillä lapsi on puuhastellut luennon ajan. Jos lapsi on hermostunut, vanhempi on poistunut hetkeksi ulos lapsen kanssa, ja palannut sitten takaisin luennolle. En ole mitenkään erityisen kielteisesti suhtautunut näihin tilanteisiin, mutta vähän kuitenkin olen sitä mieltä, että puuhastelevat taaperot eivät kuulu luennoille. Lapset mielestäni kuitenkin vähän häiritsevät luentoa, ainakin jos sattuvat istumaan vieressä. Koskaan kukaan ei ole sanonut näille vanhemmille mitään, ainakaan suoraan. Johtuisiko siitä, että opiskelen alaa, jossa suurin osa tulee työskentelemään lasten kanssa valmistuttuaan ja on "lapsirakkaita", jolloin tavallaan oletetaan, että lapset ovat myös luennoilla kaikkien mielestä ihan ok.

Vierailija
13/29 |
06.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi viedä :) Jos jollain on sanomista, niin se on hänen ongelmansa. Lisättäköön vielä että itsellä ei ole tullut tilannetta että olisi tarvinnut viedä, ja oma vauva ei edes suostunut nukkumaan vaunuissa, niin en olisi voinut mennä, mutta monella luennolla olen ollut missä on ollut tuore äiti, vauva mukana vaunuissa. Ovat aina istuneet oven lähellä ja kaikki on mennyt hyvin.

Vierailija
14/29 |
06.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain satunnaisesti "hätätapauksessa". Silloinkin poistut heti, jos vauva yhtään itkee tai muuen ääntelee. Hiukan isompaa vauvaa ei saa päästää ryömimään/konttaamaan luentosaliin missään olosuhteissa (eli jos ei nuku tai istu vanhemman sylissä hiiren hiljaa, niin poistut paikalta).

Mitä enemmän porukkaa on luennolla sitä useampaa vauva häiritsee herätessään. (samalla tavalla kovassa yskässä luennolle tuleva tai kännykän päälle unohtanut häiritsee koko porukkaa, joten ei vauva ole ainoa mahdollinen häiriötekijä). Joten mieti ihan todella eikö ole mitään muuta vaihtoehtoa, kuin ottaa vauva mukaan luennolle ja onko kokonaisuuden kannalta parempi, että olet mukana vauvan kanssa vai että annat varmasti luentorauhan muille ja hoidat vauvan kotona opiskellen itsenäisesti siinä sivussa.

Vierailija
15/29 |
06.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi yksi opiskelukaveri vastasyntyneen kanssa. Aivan hiljaa vauva oli. Äänähdystäkään kuulunut. Nukkui enimmäkseen, söi välillä.Vähän isompi vauva voi olla ongelma, kun kaipaa seurustelua, leikkiä ja liikettä Ihan pienimmät on vähääntyytyväisiä, jos ei ole mahakipuja.

Itse olen vienyt tyttöni mukaan seminaariin muutaman kerran. Tasan ei haittaa ketään. Siinä tuo istuu mun vieressä ja pelaa tabletilta jotain peliä äänettömänä. Pari kertaa itse kuiskasin jotain. Kyse on jo kouluikäisestä.

Vierailija
16/29 |
06.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä mietin samaa asiaa, kun yritin äitiyslomalla suorittaa myös joitakin opintoja. Joillakin luennoillahan on läsnäolopakko, joten huonona ihmisenä ajattelin, että hätätilanteessa voisin ottaa vauvan mukaan luennolle, jotta saisin edes nimeni läsnäololistaan, vaikka joutuisinkin sitten lähtemään kesken luennolta. Mitään oppimistahan siinä ei tietysti silloin tapahdu :), mutta ajattelin, että hätä ei lue lakia, ja että opiskelen ne asiat sitten itsekseni kotona. Mutta olin siis tosiaan valmis lähtemään heti pois, mikäli vauva heräisi tms. Lopulta en joutunut kertaakaan ottamaan vauvaa luentosaliin, vaan sain esim. äitini siksi aikaa vaunuttelemaan vauvan kanssa yliopiston lähettyvillä, mutta muutamissa pienemmissä ryhmätyötapaamisissa vauva oli kyllä mukana kysyttyäni siihen muilta ryhmäläisiltä luvan.

Vierailija
17/29 |
06.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ainakin oikiksessa ois katsottu kieroon jos vauvan kans olisit hiippaillut luennolle.

Vierailija
18/29 |
06.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei häiritsisi itseäni ollenkaan. Olen 20 v opiskelija ja itse lapseton.

Vierailija
19/29 |
06.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tota...luuletko että voit töihinkin viedä vauvan mukana kun on "hätätilanne"? yliopisto ei ole mikään leikkipuisto ja kakarat viedään joko hoitoon tai pysytään itse kotona. ei tarvitse muiden oppimista tulla häiritsemään jos on ittellä käynyt paska tuuri...

Vierailija
20/29 |
06.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä alan luennoilla olette nähneet vauvoja mukana? Ihan mielenkiinnosta kysyn.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi