Meillä on just tällanen sisustus (kuva)! Mielipiteitä?
Kommentit (60)
Inuakin kiinnostaisi nähdä sielukoteja. Linkkiä kehiin!
Entistäjän näkökulmasta ajatellen tuo nykyinen vanhan korvaaminen valemateriaaleilla on ikävää; kuvan puulattia on laminaattia (muovia), listat styroksia ja ns. kaakeliuunikin on uustuotantoa. On ikävää ettei aikamme osaa tuottaa mitään omaa tyyliä, vaan kaikki on kopiota. Tämän vuoksi pidän itse esim. funkkistyyliä hienompana kuin nykyajan kopion kopiota. Eli säälittävä kuva kun tietää, mistä materiaaleista kaikki koostuu.
Ja miksi ihmeessä asunnon pitäisi heijastaa asujan persoonallisuutta? Kuka on sellaisen säännön keksinyt? Sisustusohjelmat ovat kai viimeisen kymmenen vuoden ajan sellaisen ajatuksen istuttaneet kansan päähän. Ei asunnon tarvitse olla kenenkään persoonallisuuden jatke.
Askeettisuus sopii lapsiperheelle. Tykkään siitä minäkin, ettei ole liikaa roinaa, mutta en ihan noin valkoisesta, tulee jotenkin sairaalaolo. Omakin makuni on vaaleaa, mutta enemmän luonnonvärejä kuin maalattua. Sama sisustustyyli, mutta jotain vaaleaa puuta olisi minun juttuni. Mutta makuasiat on makuasioita.
Jos arkkitehtooniset piirteet ovat näyttävät, niin vähäeleinen sisustus on paras ratkaisu, kuten tuossa kuvassa. Takkauuni, korkeat listat, korkea huone, vanhat ovet yms. ovat pääosassa kun huonekaluja ja muuta roinaa on vain vähän.
Kivalta näyttää, kuten Alvhemin stailaukset yleensä! Mun mielestä tuossa kuvassa on kuitenkin pääosassa asunto itse, ei sisustus, kuten edellinenkin totesi. Esim. moderniin uudistaloon sijoitettuna sama sisustus saattaisi näyttää tylsähköltä. Oma huomio kiinnittyy tuota katsoessa kaakeliuuniin ja asunnon valoisuuteen, ei niinkään niukkaan sisustukseen. Asutko ap samanlaisessa asunnossa, vai mikä tämän aloituksen pointti oli? Beiget seinät sisutusratkaisuna?
Tavallista ja kolhoa. Ei yhtään hyvännäköistä huonekalua tai esinettä, paitsi tuo pönttöuuni.
Persoonaton. Näin sisustaa ihminen, joka ei oikein uskalla sisustaa. Ei siis sinänsä ruma, muttei erityisen hienokaan.
Tykkään! Voisin itsekin asua tuollaisessa.
Tykkään. Meillä on hyvin paljon valkoista sisustuksessa. Mukana harmaata. Joissain huoneissa joku lisäväri mm turkoosi, kerma, keltainen, oranssi.
Siis mikä sisustus? Eihän tuolla ollu mitään sisustusta.No, toisaalta iteki tykkään minimalistisesta, mitä vähemmän mitään roinaa missään, sitä parempi.
Tykkään sävyistä. Minusta ei persoonaton, makuja on monia. Jätän sitten niille omasta mielestään "persoonallisille" ihmisille sirkusvärein sisustetut kodit, saavat tuntea itsensä erikoisiksi rauhassa ;)
Persoonallinen ei tarkoita sirkusvärejä. Tyylikäs voi olla monella tapaa, hillitystikin niin että käyttää laadukkaita materiaaleja ja kauniita muotoja. Puu on kaunista, lasi, miksei betoni ja teräskin, tai huonekaluista vanhat kustavilaiset tai talonpoikaiset tai sitten puusepän tekemät pöydät ja hyllyt tai muotoilijoiden klassikot...jos on silmää, osaa yhdistellä ja tehdä miellyttäviä ja iloa tuottavia valintoja.
"Ihan kiva" varmaan parhain termi, ei siis mitään vikaa, kaunis ja rauhallinen tunnelma on, mutta aika tavanomainen. Jotain särmää itse kaipaisin lisää, ei siis välttämättä mitään väri-ilotulitusta, mutta jotain vähän persoonallisempaa.
Mutta eikös se niin ole, että kukin tyylillään ja tärkeintä on että itse viihtyy! Varmasti meidänkin kodista voi olla montaa mieltä :D
Hyllytasot, takki seinällä, beigen ylivaltaa...enää puuttuu ne homet ja tikkaat seinää vasten.
Tuosta puuttuu kaikki persoonallisuus...ei mitään omintakeista, säväyttävää. Jos kaikki asunnon seinät ovat tuota beigeä niin oksennan.
No tässä kodissahan on esim puulattiat ym. mitä miellät persoonallisiksi. Yhdistelystä olen kanssasi samaa mieltä, mutta mielestäni persoonaa voi tuoda esiin muutenkin kuin liikaa yrittämällä. Nykyään kaikki vaan yrittää olla jotenkin niin erikoisia...Ja epäonnistuvat, kun sekin on jo niin samanlaista. Näitä muotoilun klassikoita ei voi mielestäni enää kutsua persoonallisiksi, niin yleisiä ovat. Jokainen sisustakoon niinkuin haluaa.
Ihana. Luo rauhallisen tunnelman josta tykkään tosi paljon. Jotkut ei osaa luoda seesteistä tunnelmaa.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2013 klo 11:42"]
En tykkää, ihan sieluton.
[/quote]
millaisessakohan sikolätissä sinä asut
Aivan ihana, tuon tyylistä tulee meillekin kunha talo valmistuu! :) Laitatko sieluttomaksi haukkunut kuvan omasta sielukkaasta kodistani niin pääsemme näkemään millaista ilmeisesti pitäisi olla niin olisi tarpeeksi hyvä ihminen? ;)