Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saada 4-vuotias tyttö uskomaan, että hän ei saa komennella aikusia?

Vierailija
23.03.2019 |

Tyttö on yhä hirveän uhmakas eikä suostu uskomaan, että lapset eivät saa komentaa aikuisia.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helppoa,kerrot lapselle ,että aikuiset määrää,koska tietävät paremmin,miten kuuluu menetellä.Jos 4 v on fiksumpi ,kuin sinä itse,silloit voit toimia hänen mielensä mukaan.

Voi hyvä luoja....

Vierailija
22/28 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinkuin moni jo kirjoitti. Et tee niinkuin lapsi käskee! Tänään oma 2v yritti komentaa että mennään toiseen kauppaan mihin mentiin. Siinähän huusi ja raivosi. Mentiin tietenkin sinne minne aikuinen halusi.

Tälläistä kasvatustakaan en ymmärrä. Lapsi ei saa ikinä vaikuttaa mihinkään ja aikuinen päättää kaiken koska ”minä määrään ja olen aikuinen.” Meidän 3v joskus kysyy voidaanko käydä jossain kaupassa missä hän haluaa, tottakai käydään jos on aikaa, miksei käytäisi? Sama jos mieheni kysyisi voidaanko käydä jossain niin tottakai. Meillä kunnioitetaan kaikkia ihmisiä ja heidän toiveitaan huolimatta iästä. No, ehkä tästä syystä meidän lapset ei raivoakkaan vaan puhuvat nätisti. Te ette vaan osaa kasvattaa niitä lapsianne.

Eli 10metriä ennen kauppaa minun olisikin pitänyt kääntyä ja kävellä 2km toiseen kauppaan? En olisi tehnyt niin myöskään jos mieheni olisi ehdottanut. Lapsi sai mm. Päättää minkä pipon laittoi kauppaan lähtiessä ja kaupassa sai päättää otetaanko banaaneja vai päärynöitä. T. Hirveä auktoritäärinen äiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinkuin moni jo kirjoitti. Et tee niinkuin lapsi käskee! Tänään oma 2v yritti komentaa että mennään toiseen kauppaan mihin mentiin. Siinähän huusi ja raivosi. Mentiin tietenkin sinne minne aikuinen halusi.

Tälläistä kasvatustakaan en ymmärrä. Lapsi ei saa ikinä vaikuttaa mihinkään ja aikuinen päättää kaiken koska ”minä määrään ja olen aikuinen.” Meidän 3v joskus kysyy voidaanko käydä jossain kaupassa missä hän haluaa, tottakai käydään jos on aikaa, miksei käytäisi? Sama jos mieheni kysyisi voidaanko käydä jossain niin tottakai. Meillä kunnioitetaan kaikkia ihmisiä ja heidän toiveitaan huolimatta iästä. No, ehkä tästä syystä meidän lapset ei raivoakkaan vaan puhuvat nätisti. Te ette vaan osaa kasvattaa niitä lapsianne.

Eli 10metriä ennen kauppaa minun olisikin pitänyt kääntyä ja kävellä 2km toiseen kauppaan? En olisi tehnyt niin myöskään jos mieheni olisi ehdottanut. Lapsi sai mm. Päättää minkä pipon laittoi kauppaan lähtiessä ja kaupassa sai päättää otetaanko banaaneja vai päärynöitä. T. Hirveä auktoritäärinen äiti

Lue tuo ensimmäinen viestisi sillä äänensävyllä jolla sen olet kirjoittanut. ”Siinähän huusi ja raivosi, tietenkin mentiin sinne mihin aikuinen halusi!” Tuolla tyylillä varmasti kerroit sen myös lapselle, siksi hän huusi ja raivosi. Lapset eivät ole tyhmiä. Jos olisitte edes joskus menneet pyynnöstä siihen kauppaan kun lapsi halusi, hänelle olisi riittänyt selitys ”kuules, me ollaan jo tässä prisman pihalla ja vaan täällä on sitä juustoa mitä tarvitaan huomisen ruokaan. Huomenna kuitenkin tuutte päikyn jälkeen isin kanssa kauppaan niin mitä jos menette silloin cittariin? Kysytään isältä heti kun päästään kotiin eiks vaan?” Ja lapsi olisi innostunut huomisesta ja raivoaminen olisi jäänyt. Nyt hän kuitenkin jo valmiiksi tiesi ettei ikinä saa sitä mitä haluaa.

Vierailija
24/28 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttämällä mallia lapselle. Lopeta siis itse lapsesi komentelu, ala kunnioittaa häntä, näytä, että kuuntelet, selitä miksi aikuisia pitää totella.  Sitten kun lapsi komentelee, niin älä mene siihen mitenkään mukaan: toisesta korvasta sisään jaa toisesta ulos. Käy lapsen kanssa läpi päivän kulku, että lapsi tietää suurinpiirtein mitä on tulossa ja sitten toimit itse vain koko päivän ajan rationaalisesti, että lapsikin voi ymmärtää missä mennään ja miten.  Ja koko ajan skarppaat itse ettet ala komentelemaan lasta.

Vierailija
25/28 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samalla tavalla toimit kuin vaikka komentavien koirien kanssa, eli kun väärään äänilajiin käskytetään, niin et kuule, et näe. Vasta kun on vaihdettu oikeaan äänilajiin, se saavuttaa edes tajunnan.

Vierailija
26/28 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googleta Janna Rantalan juttuja! Lämmin suositus.

Vierailija
27/28 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka vitsaa säästää se vihaa lastaan

Vierailija
28/28 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanot sille: että nyt turpa kiinni, ja istut tuossa jäähyllä 5minuuttia. Seuraavalla kerralla, kun avaan suunsa ilman lupaa, istutat sitä 10 minuuttia jäähyllä. Tätä jatketaan, kunnes tulee 18 vuotta ikää tai oppii.

Hyi helvetti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme