Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

14v tytär haluaisi mennä sunnuntaina valtakunnansalille, päästänkö?

Vierailija
05.04.2013 |

Niiden luokalla on joku uskontojakso menossa, missä tutustuvat paikallisiin uskontokuntiin ja järjestöihin, olivat tänään käyneet siellä salilla katselemassa paikkoja, joku esittelijä oli ollut paikalla.

Nyt tyttö haluaisi mennä sunnuntaina niiden kokoukseen tekemään jotain muistiinpanoja tms.. Uskallanko päästää, menenkö katsomaan perään?

Olemme evankelisluterilaisia ja minun mielestäni muihin uskontoihin tutustuminen on ok.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
06.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vastaaja 15, mitenniin provo, perustele hieman? Etkö ole nähnyt teini ikäisillä tytöillä kulma- tai nenälävistyksiä?

Jotenkin tuntuu, että entiset jehovantodistajat tulivat tähän nyt purkamaan omia tuntojaan. Jokaisella, joka on jostain uskontokunnasta lähtenyt erilleen, löytyy varmasti  aina jotain kielteistä sanottavaa siitä (omasta) lahkostaan.

Ja tosiaan ihan vain tytön kaveriksi olin menossa katsomaan, kun ei tunne sieltä juuri ketään yms.. ap

Vierailija
2/27 |
06.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2013 klo 21:35"]

Hei vastaaja 15, mitenniin provo, perustele hieman? Etkö ole nähnyt teini ikäisillä tytöillä kulma- tai nenälävistyksiä?

Jotenkin tuntuu, että entiset jehovantodistajat tulivat tähän nyt purkamaan omia tuntojaan. Jokaisella, joka on jostain uskontokunnasta lähtenyt erilleen, löytyy varmasti  aina jotain kielteistä sanottavaa siitä (omasta) lahkostaan.

Ja tosiaan ihan vain tytön kaveriksi olin menossa katsomaan, kun ei tunne sieltä juuri ketään yms.. ap

[/quote]

Hienoa :) Mukavaa tutustumis kokousta teille molemmille. Tulethan huomenna illalla kertomaan miten sujui ja mitä pidit esitelmästä ??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
06.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2013 klo 21:35"]

[/quote]

Hienoa :) Mukavaa tutustumis kokousta teille molemmille. Tulethan huomenna illalla kertomaan miten sujui ja mitä pidit esitelmästä ??

Vierailija
4/27 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, mun tyttö käy helluntailaisten nuortenilloissa, kun siellä söpöjä poikia. Emme ole  uskovaisia

Vierailija
5/27 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tietenkin uskallat! Mene mukaan jos sinulle siitä tulee turvallisempi mieli mutta mitä pelkäät siellä tapahtuvan?

Vierailija
6/27 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäresi on hyvin herkässä iässä. Uskonnot, varsinkin omituiset lahkot voivat olla hyvin taitavia manipuloitsijoita. Laita hänet vaikka luterilaiseen kirkkoon tutustumiskäynnille. Meno on sen verran mietoa että henkisista vaurioista ei liene vaaraa.

Vierailija
7/27 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikun ajattelin, että millaiset niiden kirkonmenot on jne.. Tyttö meni punaiseksi, kun sanoin, että taidat mennä kattomaan söpöjä poikia. ap

Vierailija
8/27 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on krooninen noro. Voisin tulla tartuttamaan tyttäreesi noron niin ei pääse menemään sinne valtakunnansalille.

Vierailija
9/27 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2013 klo 22:57"]

Niiden luokalla on joku uskontojakso menossa, missä tutustuvat paikallisiin uskontokuntiin ja järjestöihin, olivat tänään käyneet siellä salilla katselemassa paikkoja, joku esittelijä oli ollut paikalla.

Nyt tyttö haluaisi mennä sunnuntaina niiden kokoukseen tekemään jotain muistiinpanoja tms.. Uskallanko päästää, menenkö katsomaan perään?

Olemme evankelisluterilaisia ja minun mielestäni muihin uskontoihin tutustuminen on ok.

[/quote]

ilman muuta päästät tyttäresi, ja menet itsekin. Aivan varmasti tulette molemmat hämmästymään ihanasta sydämellisesta vastaanotosta salilla :)

kaikki ovat teille ystävällisiä, tulevat tervehtimään jne

kaikki ovat siististi pukeutuneita, käyttäytyvät hyvin, pienet lapsetkin istuvat ja osallistuvat , jne

eli kannatta mennä ja tutustua todistajiin ja etenkin raamatun totuuteen.

Vierailija
10/27 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu, että 4:llä on jotain ennakkoluuloja. Tiedän muutaman jehovan todistajan tästä läheltä ja minusta ovat oikein fiksuja ja kunnollisia ihmisiä. Itse en ole uskova.

Vierailija
11/27 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä päästäisi, veisin psykiatrille.

Vierailija
12/27 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vastaaja 7. Mitä sinne valtakunnansalille pukea päälle, kun emme ole koskaan käyneet? Haittaako, kun tytölläni on siniset hiukset ja pari lävistystä? Ap

Vierailija
13/27 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt tosiaan kuuluu koulutehtäviin, miksi ei. Mutta jos tutustumiskäynnin jälkeen tahtoo mennä uudestaan, voisi olla keskustelun paikka. Sinänsä kai hyvä jos tarkoitus opettaa, että samanlaisia ihmisiä lahkoissakin on? T: ateisti mörköö

Vierailija
14/27 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2013 klo 23:46"]

Hei vastaaja 7. Mitä sinne valtakunnansalille pukea päälle, kun emme ole koskaan käyneet? Haittaako, kun tytölläni on siniset hiukset ja pari lävistystä? Ap

[/quote]

kiinnostuneet tulevat ihan niin pukeutuneina kuin haluavat. ei ole vaatimuksia tietenkään.

Jehovan todistajat itse pukeutuvat kokouksiin, miehillä on puku ja naiset hameissa. sama on lapsilla.

kiinnostuneilta ei tietenkään lävistyksiä tms estetä tulemasta niiden takia.

Todistajat eivät voi lävistyksiä käyttää, toki tietty korvikset naisilla.

eikä tupakointia sallita.

tehän nyt menisitte sinne lähinnä tutustumaan paikkaan ja uskontoon.

Kun kiinnostutte teille aletaan pitämään tutkistelua.

Mitään ei tuputeta.

Sunnuntaina on aina ensin puhe, vanhin pitää puheen aiheet vaihtelee, ajankohtaisia asioita, milloin mistäkin pohjautuen raamattuun. Lopuksi tutkitaan vartiotornilehdestä tutkittava kirjoitus, josta esitetään kysymyksiä ja niihin saa vastata.

Vierailija
15/27 |
06.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan fiksulta. T:ap

Vierailija
16/27 |
06.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse vanheellis-lestadiolainen, tyttösi on riittävän nuori myös tutustumaan meidän tilaisuuksiin. Tutustuminen yleensä tapahtuu viisaiden ja oppineiden uskonmiesten kanssa. Että koskahan tyttösi tulisi tutustumaan vanheellis-lestadiolaisten kyyteihin? :)

Vierailija
17/27 |
06.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet antanut ottaa lävistyksiä, niin sitten voit antaa hyvin mennä Jehovantodistajien tilaisuuteenkin! Provohan se sieltä pätkähti.

Tässä kuvitteellisessa tilanteessa olisin itse lähtenyt mukaan, minuakin kiinnosta millaisia tilaisuuksia ne ovat. Itse olen kristitty, mieluiten päästäisin, olisin suorastaan iloinen jos nuori haluaisi mukaan ev.lut srk.aan tai jonkun maltillisen vapaan suunnan toimintaan.

Vierailija
18/27 |
06.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan vähän ihmeellistä että lukiolaisilla (olihan se niin) teetetään tuollaisia tehtäviä. Yliopistossa oli aikanaan tuollainen kurssi, mutta se lakkautettiin, enkä yhtään ihmettele. Itse kävin kauheassa krapulassa jehovien tilaisuudessa, ja siinä oli kyllä naurussa pitelemistä. Vaikea uskoa, että joku sellaiseen hurahtaa, mutta 14v on herkässä iässä. Oman tyttäreni uskaltaisin periaatteessa päästää, mutta en ihan hänen käytökseensä.

Vierailija
19/27 |
06.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kävimme katolisessa kirkossa...jos koulua varten on pakko mennä...älä päästä yksin, ei niistä tiedä ja tuon ikäinen on manipuloitavissa. Mene hänen kanssaan.

Vierailija
20/27 |
06.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsuuden bestis oli jehovaperheestä, ihan tavallisia ihmisiä, paitsi eivät ryypänneet kuten mun vanhemmat