Millaiset aurinkolasit sinulla on tai aiot ostaa?
Oon hommaamassa ensimmäiset aurinkolasini voimakkuuksilla ja sehän rajoittaa valikoimaa jonkun verran..
Kommentit (27)
Voimakkuuksilla en löytänyt itselleni mukavia laseja, koska linssille on niin tiukat vaatimukset. Kaikki optikot tarjosivat tosi pieniä ja vanhanaikaisen näköisiä aurinkolaseja. Kävin leikkauttamassa silmäni ja ostin sekö Guccin isot muovisankaiset aurinkolasit että Ray Banin modernit pilottilasit miesten puolelta. Kumpiakaan ei olisi saanut vahvuuksilla.
Nuo Wayfarerit taisi olla sellaiset, ettei onnistu voimakkuuksilla..On kyllä kivat!
Itse kävin noin kolme vuotta sitten Instrussa ja mulle ehdotettiin ihan törkeen näkösiä aurinkolaseja ja nyt vasta uskaltauduin uudestaan niitä etsimään ja ihan kivan näköisiä saakin sitten voimakkuuksilla. Mulla jotain -6 suurinpiirtein.
Paljon riippuu siitä, paljonko sitä voimakkuutta on. Mitä enemmän, sitä surkeammat valikoimat. Ja linssin kaarevuus on kanssa ongelma; voimakkuuksia varten linssin täytyy olla tosi suora.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2013 klo 23:07"]
Okei ei kun vaan etsimään niitä wayfarereita jostakin sitten :D
ap
[/quote] itse ostin omani silmäasemalta pari vko sitten;-)
Tilasin pari päivää sitten jenkkiläiseltä discount firmalta Wayfarerit. 30 euroa posteineen mutta saas nähdä onko aidot.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2013 klo 23:20"]
siis ne on armanit mutt sama malli ;-) t: 10
[/quote]
Juu noita weiffereita ei taidakaan olla niin helppo löytää.. sitten kun silmäasemalla oli jotkut mustat raybanit, joita vilkaisin nopeasti niin optikko sanoi ettei niitä saa vahvuuksilla..
ap
Kattelin myös eilen noita Armanin laseja :) Oon vaan niin huono päättämään näissä kun haluais niin täydelliset.
ap
[quote author="Vierailija" time="05.04.2013 klo 23:38"]
Kattelin myös eilen noita Armanin laseja :) Oon vaan niin huono päättämään näissä kun haluais niin täydelliset.
ap
[/quote] mullaki kesti pari vuotta ett löyty ees lähes täydelliset :-) miinusta 3,5 jtn vaikea löytää...
[quote author="Vierailija" time="05.04.2013 klo 23:38"]
haluais niin täydelliset.
ap
[/quote]Eli?
Ostin eilen aurinkolasit halpahallista viidellä eurolla. Olen ammatiltani asianajaja.
Itselläni on isohkot Pierre Gardinin aurinkolasit voimakkuuksilla sekä jotkut "halvemman optikkomerkin" lasit ilman voimakkuuksia.
Olen etsiskellyt jotain tyylikkäitä ilman voimakkuuksia olevia laseja vielä lisäksi, sillä nuo toiset ovat vähän sporttisempaa mallia. Merkistä viis, mulle kelpaa vaikka market-Iberot jos löytyy nätit :-) Siis kun "ykköslasit" on nuo voimakkuuksilla olevat lasit kuitenkin niin ei hattaa vaikka olisi halvemia lisäksi. Sitten olen haaveillut autoon sellaisista laseista, jotka voi laittaa silmälasien päälle, olisi paljon helpompaa vaan napata jostain ovilokerosta toiset lasit kuin vaihdella silmälaseja arskoihin.
Mulla on isohkot gerry weberin lasit voimakkuksilla. Muovisangat, mustaruskea ohennettu ja pinnoitettu linssi. Lisäksi on jotain "merkittömiä" eri kokoisia metallisankaisia laseja, ihan ok toiminnaltan, mutta en tykkää niistä metalliosista kun ne on kylmät poskea vasten kevättalvella.
Kannattaa katsoa Ray Banin rillimallisto ja myös miesten puolelta. Itsellä Wayfarerit sieltä ja miinusta mukavat 9.5.
Maksoi ohuimmilla muovilinsseillä jotain 500e.
Nro 20 lisää vielä, että aikoo hankkia RB:n Jackie Oh:t samoilla 9.5 miinusvoimakkuuksilla. Ruoholahdessa luvattiin tehdä. 500 e:llä.
Mulla on Raybanin wayfarerit, aviatorit sekä D&G isot muovisankaiset. En vielä tiedä, minkälaiset ostan täksi kesäksi vielä.