Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen oikaisuhoidot, yöraudat ja niskaveto

Vierailija
05.04.2013 |

Olisi kiva kuulla kokemuksista! Meillä takana toinen ilta itkun kera ja tätä pitäisi jaksaa vuosi tai kaksi...

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
06.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

apua, mun lapsella on ajat varattuna oikomishoitoon.. purentavirhe on :(

en tiennytkään et ne voi olla kipeätkin ...luulin et laittaminen sattuu, kun kiristetään...

miten meillä ikinä voidaan selvitä ? meidän lapsi on aistiyliherkkä ja kaikki pienetkin laput sun uut vaatteissakin saa kauheet huudot aikaiseksi :(oikeesti mitä mä ten??

Vierailija
22/29 |
06.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mullakin oli niskaveto, ei toiminut, sen kanssa nukkuminen oli täysin mahdotonta. semmonen törkeen iso kehikko pään ympärillä ( ehkä ne on jo nykyään hieman kehittyneempiä?) ei pystynyt makaamaan kuin selällään. jos kyljelle kääntyi niin aamulla oli naamassa kipeet painaumat. 

Oikomishoitoa ei kyllä silti lopetettu, vaan laitettiin toisenlaiset raudat. hampaita piti kyllä poistella sitten välistä, että isompi ja kauemmin kestävä homma se tietty oli.. ekalla luokalla alotettiin ja vasta lukiossa pääsin eroon kaikesta suussa olevasta romusta. Eikä mun hampaat ees olleet erityisen vinksallaan tai purennassa suurta vikaa.. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
06.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli lapsena niskavedot ja heitin ne vehkeet pariin kertaan ikkunasta ulos. Mutta vanhemmat oli sitkeitä ja vaativat käyttämään. Lopulta totuin niihin ja pidin niin kauan kuin oli tarkoituskin. En osaa muuta neuvoa antaa kuin pysykää kovina ja tukekaa lastanne.

Vierailija
24/29 |
21.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on niskaveto/päälaenveto ja ei sen pitäminen ole mitään mukavaa, nukkua voi vaan selällään ja aamulla hampaat on kipeät. Eikä sitä tule jokapäivä pidettyä 12t

Vierailija
25/29 |
21.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuntuu ihan mahdottomalta aluksi nukkua niiden kanssa, sopikaa että lapsi pitää kotona koulun jälkeen iltapäivän ja illan, poislukien harratukset tietenkin. Siinä tulee monta tuntia vedon kanssa ja niihin tottuu. 

Vierailija
26/29 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on tulossa niskavedot ja vähän jännittää. Tällä hetkellä mulla on nyt kuminauhat jotka tuntuvat aika kipeältä. Huomenna mulle laitetaan sellaset metalliset "sormukset" hampaiden ympärille ja onneksi saan nämä kuminauhat pois. Mulla on ollut ennen sellainen kitalaki koje jonka hoito sitten lopetettiin. Nyt vain haluaisin tietää että: sattuuko näiden yörautojen laitto? Entä yöllä? Kiitos jos vastaatte pian yöraudat tulee mulle viikon päästä ☺️

Vierailija
27/29 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tänään sain omani pois. Oon ala-asteella, ja oli mulla 2 ja puoli vuotta. Kipu lakkaa hiljatellen, kun tottuu. Omista lähti ne rinkulat suusta ekoilla kerroilla tosi monta kertaa öisin, ja sit aina vaan uudet hakemaan, mutta lopulta nekin sit pysy, kannattaa siis varautua, jos ne yhtäkkiä yöllä lähteekin, jos lapsi nukkuu oudossa asennossa, sillä lapsi herää siihen ja sit se rauta homma sattuu ja painaa poskea vasten, mutta en tiedä olinko ainoa, jolla näin on tapahtunut, mutta kerroin vain, että ei yllätyksenä tule.

Niin siis kipu lakkaa hiljatellen, ite pidin 2-5 viikkoa suunnilleen, ja totuin.

Voin sanoa, että jos nää raudat on sun lapsella eikä sulla, sun tulee olee ihanaa katsoa sitä riemua, kun hän saa ne pois! Ite olin innoissani, eikä renkaiden otto sattunut paljoa, vaikka jännitti hieman, sillä ne otettiin sellaisilla isoilla pihdeillä. Voin sanoa, että näiden rautojen pito on worth it, koska edes renkaiden pois otto ei satu, eikä ne ole niin hirveät, kun niitä on hetken pitänyt.

En tiedä, puhummeko edes samoista raudoista, mutta itse puhuin siis niskavedosta. Olen super pahoillani jos teillä on eri yöraudat ja olen tullut selittämään hirveän turhaa asiaa.

Vierailija
28/29 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsella on ollut niskaveto eka luokalta asti nelosluokalle ja pitää sitä yhä... lisäksi hänellä on alahanpaiden takana semmonen metalli kaari. Oikee nimitys oli muistaakseni "linguaalikaari" joku aika sitten selvisi että tulee vielä ainakin yksi uusi oikomiskoje. 29.6 on seuraava käynti. Katotaan saako se sen uuden kojeen sitte??

Vierailija
29/29 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella ollut 1,5v käytössä. Aluksi tuntui että ei tule mitään, mutta oppi itse laittamaan heti ja tottui käyttämään. Nyt saadaan toivottavasti kohta pois. On ollut kausia kun on ottanut yöllä pois ja välillä pidetty väliöitä ilman. Avopurenta ja etuhampaat oli virheasennossa.