13v lapseni haluaa differentiaalilaskentaa käsittelevän kirjan. Minulla ei ole varaa.
Lisäksi yritin selittää lapselle että ensin hänen pitäisi opiskella geometriaa ja kirjainlaskuja. Hänen matikan numeronsa on 8.
Kommentit (37)
^ tämä. Jos 7. luokan matikasta ei saa edes 9 niin ei voi ymmärtää differentiaalilaskentaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KIR - JAS - TO
(Tai joku vanhempi sukulainen joka on jo lukiossa käynyt sopivan matikankurssin.Tai sitten vaan vaikka facessa kyselemään - vanhan opsin mukaisia ’käyttökelvottomia’ matikakirjoja lojuu Suomen kodeissa kymmeniätuhansia kappaleita....
Ei ihme ettei rahat riitä jos kaikki pitää aina heti ostaa (ja uutena tietenkin)
Kirjan nimi on Calculus: A Complete course ja sitä ei käytetä lukiossa...
Ei tullut mieleen että jo osa-alueesta on pilvin pimein kirjoja - tuskin kannattaa hankkia sitä yliopiston kirjaa hyllyyn koristeeksi vaan aloittaa siitä lukion ihan riittävän haastavasta kirjasta...
Ps. Peruskoulun matikan 8 on itse asiassa ’jokaisella’ eli ei kyllä kerro mistään suuresta kyvykkyydestä sinällään...
Fiksut käyttää sitä ÄÖ:tä hyväkseen ja tyhmät ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KIR - JAS - TO
(Tai joku vanhempi sukulainen joka on jo lukiossa käynyt sopivan matikankurssin.Tai sitten vaan vaikka facessa kyselemään - vanhan opsin mukaisia ’käyttökelvottomia’ matikakirjoja lojuu Suomen kodeissa kymmeniätuhansia kappaleita....
Ei ihme ettei rahat riitä jos kaikki pitää aina heti ostaa (ja uutena tietenkin)
Taas
Älykkyys ei ole fiksuutta tai viisautta. Älystä ei ole hyötyä jos sitä ei osaa käyttää.
Ootteko hankkineet kirjastokorttia lapselle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KIR - JAS - TO
Ei tullut mieleen että jo osa-alueesta on pilvin pimein kirjoja - tuskin kannattaa hankkia sitä yliopiston kirjaa hyllyyn koristeeksi vaan aloittaa siitä lukion ihan riittävän haastavasta kirjasta...
Ps. Peruskoulun matikan 8 on itse asiassa ’jokaisella’ eli ei kyllä kerro mistään suuresta kyvykkyydestä sinällään...
Ei niin, siksi haluaisinkin tyttäreni saavan ensin siitä 10 ennen kuin aloittaa lukion oppimäärän opiskelun
Vierailija kirjoitti:
Ootteko hankkineet kirjastokorttia lapselle?
Ollaan kyllä, mutta kirjastossa ei ole yhtään kirjaa joka käsittelis differentiaalilaskuja
Lapsesi tuskin tajuaa kirjasta mitään etkä sinäkään. Kehota lastasi käyttämään enemmän aikaa netissä, niinhän sinäkin teet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta jostain opiskelijakirpparilta. Saatat löytää ilmaiseksikin jos ei ole enää tenttikirjana
Tai laita paikalliselle roskalavaryhmälle ilmoitus, aika monella noita varmaan makaa kirjahyllyssä turhakkeena.
Tai lainaa kirjastosta
Sitä kirjaa myydään 65 eurolla, että onkohan nyt ilmaiseksi kenelläkään annettavana...
Sen ei nyt varmaan tarvitse olla nimenomaan se yksi ja ainoa viimeisin tenttikirja. Ihan mikä vaan lukion differentiaalilaskennan vanhan opsin mukainen kirja riittänee merille niin aluksi...
No heitä nyt joku kirjan nimi, ei AP:n äo riitä
Pitkä matematiikka 13: differentiaali ja integraalilaskennan perusteet. Booky.fi 22,40€ uutena.
Ole hyvä!
Vierailija kirjoitti:
Lapsesi tuskin tajuaa kirjasta mitään etkä sinäkään. Kehota lastasi käyttämään enemmän aikaa netissä, niinhän sinäkin teet.
Minä osaan integroida! Lapsesi normaaliluokkaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta jostain opiskelijakirpparilta. Saatat löytää ilmaiseksikin jos ei ole enää tenttikirjana
Tai laita paikalliselle roskalavaryhmälle ilmoitus, aika monella noita varmaan makaa kirjahyllyssä turhakkeena.
Tai lainaa kirjastosta
Sitä kirjaa myydään 65 eurolla, että onkohan nyt ilmaiseksi kenelläkään annettavana...
Sen ei nyt varmaan tarvitse olla nimenomaan se yksi ja ainoa viimeisin tenttikirja. Ihan mikä vaan lukion differentiaalilaskennan vanhan opsin mukainen kirja riittänee merille niin aluksi...
No heitä nyt joku kirjan nimi, ei AP:n äo riitä
Pitkä matematiikka 13: differentiaali ja integraalilaskennan perusteet. Booky.fi 22,40€ uutena.
Ole hyvä!
Kiitos. Harmi vaan että kun hain tuolta sivulta tuolla nimellä en löytänyt mitään.
Differentiaalilaskenta = derivaatat jne.
Tuo pitkä matematiikka 13 olikin jo itse asiassa jatkokurssi.
Mutta siis perusteet ihan mistä tahansa peruskoulun/lukion ’derivaattakurssista’ eli kirjasta.
Netistä myös esim.
https://matematiikkalehtisolmu.fi/2003/hyyti/diffis.html
Vierailija kirjoitti:
Differentiaalilaskenta = derivaatat jne.
Tuo pitkä matematiikka 13 olikin jo itse asiassa jatkokurssi.
Mutta siis perusteet ihan mistä tahansa peruskoulun/lukion ’derivaattakurssista’ eli kirjasta.Netistä myös esim.
https://matematiikkalehtisolmu.fi/2003/hyyti/diffis.html
Peruskoulussa ei opiskella differentiaali tai integraalilaskentaa t: 9lk
Käske mennä lainaamaan kirjastosta se.
Eikö teidän mielestä lapsen pitäisi itse tehdä töitä kirjan eteen opiskelemalla 7. luokan oppimäärän 10:n tasoisesti?