Hs: Miltä konmarittajien arki näyttää neljä vuotta järjestelybuumin jälkeen?
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Eli jos en vuoteen ole lukenut jotain kirjaa tai kuunnellut jotain levyä tai tarvinnut esim juhlamekkoa niin pitää heittää pois. Selevä, enpä taida kuitenkaan totella.
Jos et alunperinkään mieti, tarvitsetko mainittuja tavaroita vai et, niin ei niitä tarvitse edes suunnitella heittävänsä pois.
Vierailija kirjoitti:
Kolme sivua Marittajat vs. Marmattajat, mutta ei veläkään kukaan ole saanut sitä hesarin juttua tänne!
Ymmärrä nyt hyvä ihminen, että se on laitonta.
Minä pakkaan ikeakassiin tavaroita joita en tarvi. Ja sitten kierrätykseen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Konmaritus ja Marie Kondon persoona näyttäytyvät jo tässä ajassa todella lapsekkaina ja itsekeskeisinä. Kun ilmastotietoisuus leviää läpi kaikkien yhteiskuntaluokkien, konmari muistetaan viimeisenä vanhan kerskakulutuskulttuurin ilmentymänä. Aikuiset ihmiset kyselemässä itseltään, mikä vipstaakkeli pirskuu iloa.
Jos tietäisit paremmin, niin Konmaritushan on mitä ekologisin tapa elää! Ollaan iloisia siitä mitä jo omistaa ja pidetään siitä hyvää huolta, niin ei tarvitse ostaa kokoajan lisää. Kyseenalaistetaan entiset kulutustottumukset.
Ja pöh. Ollaan jotenkin lapsenomaisen ignorantteja niistä rakenteista, jotka kulutusta ylläpitävät, ja sitten vielä inhimillistetään roskiin heitettävä roina.
Sen sijaan että oltaisiin järkeviä ja kysyttäisiin: mitä minä tarvitsen ja miten pystyn sen maapalloa vähiten vahingoittaen hankkimaan, mietitään vain että mikä on kivaa ja mikä ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolme sivua Marittajat vs. Marmattajat, mutta ei veläkään kukaan ole saanut sitä hesarin juttua tänne!
Soita poliisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soita poliisille.
Miksi ihmeessä soittaisin? Ihan riittää, että ilmoitan ylläpidolle, ja teksti lähtee.
Onhan se huolestuttavaa kun joku tarvitsee kirjan filosofiat että saa kotinsa järjestettyä. Mutta osoittaa hyvin miten asiat nykyään on . Mitään ei osata itse ajatella .
Onpa outoa mielikuvia konmarista täällä joillain. Voihan olla että mielipiteisiin sitten vaikuttaa ne jotka on vienyt ihan extremeen niiden tavaran karsimiset. Mutta se menee varmaan jo minimalismin puolelle. Itse en esim oikein tykkää sellaisesta että on kaksi toppia käytössä ja vuoden välein se korvataan uudella. Ne pesee pyykkiä joka toinen päivä ja vajaita koneellisia. Mikä järki.. konmari on sellaista kohtuullista, ei missään siinä käsketä menemään minimalismiin. Tai että heittää roskiin kaiken mitä ei tarvi. Järkevä KIERRÄTTÄÄ ne jotenkin. Antaa eteenpäin tarvitsevalle ja huonot (rikki) roskiin