Mitä herkkuja hankitte viikonlopuksi?
Perjantaihyvää vai lauantaihyvää? Mitä herkkuja ahmitte? AP hankki itselleen ja vaimolleen suklaata ja punaviiniä. :)
Kommentit (18)
Valmispullapitko kahvin kera. Lapsilta saattaa jäädä vähän suklaata maistettavaksi.
Pullollisen hieman hintavampaa viskiä - tänään kaksi pientä maistiaista ja huomenna ehkä samanlaiset...?
Söin just 120 gramman pussin Juusto Snackseja, vaikka lääkäri on kieltänyt tuollaiset suolapommit.
Huomiseksi ajattelin ostaa erilaisia juustoja ja suolakeksejä... ellen lähde ulos.
Mämmiä (viljatuote) ja laadukasta tummaa rommia. On muuten uskomattoman ihana yhdistelmä!
Ajattelin leipoa ihan itse, ostin siis pistaasipähkinöitä, kreikkalaista jugurttia, savukanaa ja emmentalia.
Huomenna pyöräytän 16 pistaasipähkinä muffinia ja pellillisen kanapiirakkaa. Riittää sitten synttärivieraillekin :).
Vierailija kirjoitti:
naapurin blondi on aika herkku
Mitä paikkaa ajattelit syödä?
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin leipoa ihan itse, ostin siis pistaasipähkinöitä, kreikkalaista jugurttia, savukanaa ja emmentalia.
Huomenna pyöräytän 16 pistaasipähkinä muffinia ja pellillisen kanapiirakkaa. Riittää sitten synttärivieraillekin :).
Saisinko reseptin? Voisin leipasta vehnästä. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
naapurin blondi on aika herkku
Mitä paikkaa ajattelit syödä?
mitähän tuolta rahaa vastaan sais
Ostin vaikka mitä ja aivan liikaa, mutta erehdyin menemään taas nälkäisenä kauppaan.
Ostin esim. Oululaisen jälkiuunilastuja, niitä ruohosipulin makuisia ja niiden kanssa tuorejuustoa, ranskalaisia perunoita ja grilliin kaikkia grilliherkkuja, mm. eri tavoin maustettuja kanansiipiä, pieniä paprikoita, sipulia, tomaaatteja ja kesäkurpitsaa, jälkkäriksi lähti mukaan jätskiä pari pakettia ja karkkia, Mignon munia viisi kappaletta ja juomaksi Pepsiä. Muutakin herkkua tuli, mutta en muista enää mitä. Ai niin, sellaisia ihania suklaavanukkaita ostin muille yhden ja itselle kaksi purkkia.
Onneksi perhe auttaa syömisessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oi, en millään ehdi kirjoittamaan muffiniohjetta tähän, mutta löysin sen tämän näköisestä kirjasta:
https://www.adlibris.com/fi/kirja/cupcakes-9788231604266
Itse ajattelin koristella kuorrutteen vielä pienillä suklaisilla "linnunmunilla" ja raastetulla limen kuorella. On ihan kevätfiilis jo 😊.
Kanapiirakkaan mulla ei ole ohjetta, sovellan jotakin!
Vierailija kirjoitti:
Huomiseksi ajattelin ostaa erilaisia juustoja ja suolakeksejä... ellen lähde ulos.
Mihin ratkaisuun päädyit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oi, en millään ehdi kirjoittamaan muffiniohjetta tähän, mutta löysin sen tämän näköisestä kirjasta:
https://www.adlibris.com/fi/kirja/cupcakes-9788231604266
Itse ajattelin koristella kuorrutteen vielä pienillä suklaisilla "linnunmunilla" ja raastetulla limen kuorella. On ihan kevätfiilis jo 😊.Kanapiirakkaan mulla ei ole ohjetta, sovellan jotakin!
Kiitos, tämä riittää vallan mainiosti leipomiseen. :)
Irtokarkkeja reilu puoli kiloa, sipsipussi + dippijutut, jäätelöä yksi paketti ja muutama munkki.
Laihdutus pitäisi aloittaa kesää varten, jo mieluiten viimevuoden puolella, mutta aina yksi viikonloppu pitää herkutella vielä ensin kunnolla , ja viikko.
Punaviiniä ja miehelle pari hyvää olutta. Nyt osa punkusta porisee uunissa... tulossa siis Coq au vin. Lisäksi herkutellaan savukalatahnalla ja ruissipseillä. Ovat teinien herkkua ja toivoivat niitä. Kupissa vähän irtokarkkeja ja jääkaapissa jälkiruoaksi pojan leipoma pätkiskakku. Kyllä näillä yhden lauantain herkuttelee ;)
Silliä ja maksamakkaraa.
Ajattelin tehdä sillimaksamakkarakeiton.