Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiantuntija työ? Mitä se on?

Vierailija
22.07.2023 |

Aina kuulee jonkun sanovan, että "teen vaativaa asiantuntijatyötä". Mitä ja millaista työtä siis tämä henkilö tekee, esimerkkejä?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiantuntijatyö on vaan hienompi nimitys toimistomaiselle, läppärin ääressä tehtävälle tietotyölle.

Vierailija
2/36 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten on vielä erityisasiantuntijan työ, se on niin vaativaa ettei tämmöinen sippisidukkavalas sohvalta pysty edes kuvittelemaan sen vaativuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse näkisin asiantuntijatyön olevan jotain, mihin ei ihan normi duunari kykene. Vaatii vähintään jonkun alan korkeampaa osaamista.

Vierailija
4/36 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No selventääkö, että asiantuntija on perehtynyt laajasti johonkin tiettyyn asiaan, esim. itse teen vaativaa asiantuntijat yötä ja olen perehtynyt lääkkeisiin, niiden tehoon, turvallisuuteen, kyseisen hoidon kustannusvaikuttavuuteen jne.

Vierailija
5/36 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiantuntijatyö (yhdyssana) on esim. tietyn alueen tutkivaa tai kehittävää työtä. Esimerkiksi itse olen erään teknologiasuuntaisen alan työssä, jossa joudun kehittämään uusia sovelluksia/prosesseja.

Vierailija
6/36 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiantuntijatyö on työtä joka vaatii korkeaa koulutustasoa ja laajaa tietämystä tietyltä alalta. Asiantuntijatyö itsenäistä, työssä vaaditaan esimerkiksi oman työn suunnittelua ja isojen päätösten tekoa itsenäisesti. Toisaalta työ vaatii myös verkostoitumista ja yhdessä toimimista eri sidosryhmien kanssa. Asiantuntijatyössä käytetään tiedettä ja tietämystä erilaistan käytännön ongelmien ratkaisemiseen. 

Esimerkiksi lääkäri ja opettaja tekevät asiantuntijatyötä. 

Vaativa asiantuntijatyö taitaa olla enemmän mielipidekysymys, erityisasiantuntija on työnimike ja vaatimukset ovat asiantuntijaa kovemmat.

Vierailija
7/36 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä pitäisi lähestyä selvittämällä mihin käyttötarkoitukseen nämä määritelmät on alunperin luotu.

Vierailija
8/36 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No esim itse käytännössä tein asiantuntijatyötä (pomon ym asiantuntijoiden mukaan), mutta koska koulutukseni on eri kuin se työn sisältö, nii työkkäristä väitettiin että sovin parhaiten tyyliin kassamyyjäksi 😂

Vierailija
9/36 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse osata mitään eikä tietää mistään mitään mutta saa silti palkkaa.

Vierailija
10/36 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse näkisin asiantuntijatyön olevan jotain, mihin ei ihan normi duunari kykene. Vaatii vähintään jonkun alan korkeampaa osaamista.

Mä taas näkisin, että asiantuntija on ihan normiduunari joka on kouluttautunut asiantuntijatehtäviin.

Helposti kuulostaa ylimieliseltä jos ajattelee, että normiduunari ei kykene.

Normiduunari on muuten by the way yhdyssana, mutta ehkä asiantuntijat korjaavat jos ei ole.

-duunari, joissain jutuissa asiantunteva.

Vierailija
11/36 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No esim itse käytännössä tein asiantuntijatyötä (pomon ym asiantuntijoiden mukaan), mutta koska koulutukseni on eri kuin se työn sisältö, nii työkkäristä väitettiin että sovin parhaiten tyyliin kassamyyjäksi 😂

Kassamyyjä on kassamyynnin asiantuntija, sekin on hyvä ammatti.

Vierailija
12/36 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suojatyö jossa selitetään kaikille itsestäänselviä asioita

Vierailija
13/36 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin se on yhdyssana.

Vierailija
14/36 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkärin virkailijoiden huoneen kohdalla lukee asiantuntija. Siellähän on mm lähärit töissä

Vierailija
15/36 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on tradenomin asiantuntijatyö. Liittymämyynnin ohella.

Vierailija
16/36 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinkas paljon se kassamyyjä tosiasiassa ymmärtää kassajärjestelmän toiminnasta, kuinka kehittäisi sitä tehokkaammaksi tai lisäarvoistaisi? Kommenttiasi kutsutaan saivarteluksi.

Vierailija
17/36 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä asiantuntijoita on nykyään lähes joka asiassa. Te suomalaiset uskotte heitä. Molempien on helppo hypätä asiantuntija tittelin taakse. (Yleisön ja asiantuntijoiden). Tosiasiassa näiden tietämyksen taso on monasti siinä, onnistuuko takapuolen pykiminen kunnolla.

Vierailija
18/36 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä asiantuntijoita on nykyään lähes joka asiassa. Te suomalaiset uskotte heitä. Molempien on helppo hypätä asiantuntija tittelin taakse. (Yleisön ja asiantuntijoiden). Tosiasiassa näiden tietämyksen taso on monasti siinä, onnistuuko takapuolen pykiminen kunnolla.

Tarkoitan pyyhkiminen.

Vierailija
19/36 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aito asiantuntijatyö on itseohjautuvaa. Puuhastellaan jotain ja oikea käsi ei tiedä mitä vasen tekee. Ja välillä ollaan puuhastelematta. Työn tuottavuutta yleensä hankala määritellä. 

Joissain firmoissa toki on joku johto tai projektin johto ja kaikilla järkevät roolit joiden puitteissa tehdään. 

Vierailija
20/36 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitin juuri työkkäriin, että voisin kurssittautua asiantuntijaksi ja etätyöntekijäksi, nämä 2 ammattia kiinnostaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi