Mitä kirjoja luette nyt?
Heissan, olisi kiva saada lukuvinkkejä.
Kommentit (155)
Riikka Pulkkisen Vieras. Kirjailijan kahdesta aiemmasta kirjasta pidin kovasti eikä tämäkään ole pettänyt odotuksia. Kirjaston lainajonoon vaan!
Paul Austerin Talvipäiväkirja. Tykkään Austerista paljon. Suosittelen lämpimästi. Sattumuksia Brooklynissa on varsinainen klassikko.
Mulla on kesken Milan Kunderan Olemisen sietämätön keveys, Stephenie Meyerin Houkutus, Leo Tolstoin Anna Karenina ja Virginia Woolfin Nainen peilissä. Näistä suosittelen mitä tahansa paitsi Houkutusta, paitsi jos kestää uskomattoman määrän myötähäpeää.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2013 klo 10:21"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2013 klo 23:39"]
Dekkareita kahlailen, tarkemmin sanottuna A. Christieitä ja nyt menossa Seitti. En ole vielä yhtään ihan tylsää lukenut, nyt vajaa 20 mennyt. Jossain tässä välissä meni myös Kyrön Kerjäläinen ja jänis, ihan ok, hyvää kieltä.
[/quote]
Onko tuo Seitti niitä Christien näytelmiä, joihin hän on siis keksinyt tarinan, mutta nämä romaanit ovat jonkun toisen kirjoittamia (murharouvan nimi on "yllättäen" silti isoimmalla)? Itse yritin joskus lukea jonkin sellaisen, enkä kyllä pitänyt yhtään. Vaikka Christietä ei kai perinteisesti pidetä minään tyylitaiturina, vaan juonet ovat hänen vahvuutensa, huomasin pitäväni kyllä kovasti hänen tyylistäänkin, jota ei tuossa kirjassa tietysti ollut.
[/quote]
jep, en muista kenen sovittama Christien näytelmästä. Siinäpä menee muiden joukossa. Eihän se teksti ole niin hyvää kuin muut mutta ei se ole niin nuukaa. Onhan ne käännöksetkin aina jonkun muun kirjoittamia kuin rouvan itsensä, siinäkin kieli muuttuu, en siis alkuperäisellä kielellä jaksa lukea.
Tiit Aleksejev: Pyhiinvaellus : kertomus ensimmäisestä ristiretkestä
Aleksandr Solženitsynin Gulag - Vankileirien Saaristo ollut työn alla koko talven.
Salaisen viuhkan lainasin juuri kirjastosta kiva kuulla, että oli hyvä.
Hyvä ketju, tulee paljon uusia vinkkejä
[quote author="Vierailija" time="05.04.2013 klo 13:04"]
Mulla on kesken Milan Kunderan Olemisen sietämätön keveys, Stephenie Meyerin Houkutus, Leo Tolstoin Anna Karenina ja Virginia Woolfin Nainen peilissä. Näistä suosittelen mitä tahansa paitsi Houkutusta, paitsi jos kestää uskomattoman määrän myötähäpeää.
[/quote]
Olemisen sietämätön keveys on niin hyvä! Kunderaa vaan lukulistalle!
Juuri lopetin Yiyun Lin Kulkurit, kertoo 70-luvun lopun Kiinasta. Tosi hyvä kirja, ehkä jonkun makuun vähän raaka.
Pulkkisen Vierasta voin myös suositella, tosin loppu oli jotenkin kökkö ja hätäisesti kirjoitetun oloinen. Pääosa kirjasta oli kuitenkin tosi ihanaa luettavaa, nautin paljon.
Mä tunnustan lukevani hömppää :). Jennifer Weiner on suosikkikirjailijani. Onko kukaan lukenut tuota suomalaista uutta chic-kirjaa, Klaukkala? Tykkäsittekö?
[quote author="Vierailija" time="05.04.2013 klo 13:05"]
[quote author="Vierailija" time="05.04.2013 klo 13:04"]
[/quote]
Olemisen sietämätön keveys on niin hyvä! Kunderaa vaan lukulistalle!
[/quote]
Jep, todella hyvä on. Tykkään myös Gabriel Garcia Marquezista (kirjoitinkohan oikein...), siis mm. Sadan Vuoden Yksinäisyys ja Rakkautta Koleran Aikaan.
Suosittelen myös Arthur C. Clarken kirjoja, jos scifi yhtään nappaa. Mm. 2001 Avaruusseikkailu. Minun suosikkini häneltä on Kaukaisen Maan laulut.
Anu Silfverbergin Äitikortti. Mielenkiintoisia näkökulmia, vaikken kaikkea allekirjoitakaan.
Mulla on menossa Hannu Väisäsen uusin. Tykkään. Olen tykännyt hänen koko tuotannostaan paljon. Toiset kengät on ollut tähän mennessä paras.