Vauvan leikit
Itsellä siis 6kk ikäinen vauva, kova on tuohuamaan. Ei viihdy samojen lelujen kanssa kovin pitkään :D
Ja yksin ei myöskään.
Yrittänyt miettiä mikä olisi se parhain touhuaminen tämän ikäiselle, kun hän itse ei vielä pääse eteenpäin jne.
Sylissä jo kova änkääminen istumaan vaikka ei vielä itse pysty. Hermostuu pahasti mahallaan kun ei pääse eteenpäin.
Kommentit (20)
tykkää kuunnella kun luetaan, ihan sama mitä, vaikka lehteä, kuvia ei tarvii nähdä
On kokeiltu mattoa missä on sellainen lelukaari yläpuolella.
Vähän aikaa se kiinnostaa, mutta sitten pitää päästä syliin tai muuhun.
Leluja on tosiaan paljon, koittanut päivittäin vaihdella jne.
Tykkääpi tosi paljon erillaisista pehmeistä leluista, tosin haluaa kaikki aina suuhun. (neuvolasta sanottiin ettei hampaita ole vielä tulossa)
Mutta ei sitä varmaan voi kun odottaa tässä tilanteessa ? Kovat on halut hänellä lähteä liikkeelle, mutta ei vielä pääse :D
Mites joku vauva hieronta? Googlaat ohjeita ja otat öljyn käyttöön. Vois tykätä jos fyysistö kontaktia koko ajan haluaa.
Tykkää tosiaan kuunnella myöskin, itsellä jotain vanhoja satuja vanhoilla kaseteilla.
Illalla se päälle ja sylissä kuuntelee/naureskelee.
Kantoliinaa myös yritin kun haluaa lähellä olla niin paljon, ei tykännyt sitten yhtään.
Vieläkin täysi imetyksellä vaikka pitäisi jo alkaa muutakin kokeilemaan, mutta kun rauhoittuu rinnalla ja nukahtaa usemmiten.
Neuvolastakin sanoivat että voisi alkaa maistella soseita, ei tykkää niistä yhtään.
Vai olenko liian "lepsu" itse. Pitäisikö alkaa vaan soseita tarjoamaan enempi, ja omaa aikaa vauvalle ?
Nukkuu edelleen minun vieressä pinnasänky on, siellä ei nukahda yrittänyt kyllä.
Ap
Eihän se opikaan liikkumaan, jollei sitä pidetä lattialla harjoittelemassa.
Vauvajumppaa, vaunulenkkejä, vauvatapahtumia: värikylpyä, vauvakinoa, avoin päiväkoti, vauvamuskari, vauvauinti. Laita sitteriin katsomaan kun teet omia hommia. Kylvystä monet vauvat tykkää.
Kaupan soseet on kamalaa kakkaa. Tee soseet itse. Alkuun ei tarvitse kun keittää perunoita ja soseuttaa rintamaitoon että on tuttua makua. Tai sitten korvikkeeseen.
Kaupan soseissa ei oo mitään vikaa. Turvallista ja sopiva koostumus pienenkin syödä.
On lattialla joka päivä, mahallaan ja selällään. Kyljellä myöskin.
Lähinnä ongelma on se että ei viihdy vaikka miten yrittäisi. Leluja tarjonnut käännelyt jne.
Tuo kyljelleen kääntely saa hänet nauramaan paljon :D
Vierailija kirjoitti:
Eihän se opikaan liikkumaan, jollei sitä pidetä lattialla harjoittelemassa.
No omat vanhemmat antoi sose "reseptejä"
En vielä kokeillut, Maito,voi,peruna velli sekoitus. Tai sitten banaani,maito.
Kai se on omasta laiskuudesta sitten kiinni, jos ei soseet kelpaa.
No ainakin minun vauva kuvista päätellen kelpasi :D
Mennyt tämä vauva aika niin nopeaan, että en haluaisi vielä lopettaa imetystä :(
Ap
EI voita vauvalle! Herranjestas. Kysele mieluummin neuvolasta vinkkejä soseisiin.
Meillä aina kaikista mielenkiintoisimpia leluja o olleet mahdollisimman epämääräiset tavarat, mieluiten sellaset mitkä ei oo leluja tai mitä ei periaatteessa sais ottaa :'D
No telkun kaukosäädin häntä kiinnostaa kovasti, ja televisio. Tosin en vielä noita kahta haluaisi hänen kokeilevan vielä.
Yrittänyt tosiaan monenlaista tekemistä, mikään ei tunnu kiinnostavan sen 5 minuuttia pidempään.
Talouspaperin repiminen on kyllä joka päiväinen ilo, valvottuna tietysti. Lampun tuijotus ja sille "huutaminen" jokeltelu kovalla äänellä.
Tuntuu että vauva on nyt jo kyllästynyt ainakin leluihin, mitä vaihdan päivittäin. Olleet samat lelut kierrossa liian usein. Uusia tilalle ja sama kierre toistuu.
Ja tuolla voilla tarkoitin että se lämmitetään ja sulaa sinne soppaan/soseeseen pieni nokare jne. (ei kylmiltään)
Ap
Ei voita missään muodossa noin pienelle! 🙈
Vierailija kirjoitti:
No telkun kaukosäädin häntä kiinnostaa kovasti, ja televisio. Tosin en vielä noita kahta haluaisi hänen kokeilevan vielä.
Yrittänyt tosiaan monenlaista tekemistä, mikään ei tunnu kiinnostavan sen 5 minuuttia pidempään.
Talouspaperin repiminen on kyllä joka päiväinen ilo, valvottuna tietysti. Lampun tuijotus ja sille "huutaminen" jokeltelu kovalla äänellä.
Tuntuu että vauva on nyt jo kyllästynyt ainakin leluihin, mitä vaihdan päivittäin. Olleet samat lelut kierrossa liian usein. Uusia tilalle ja sama kierre toistuu.
Ja tuolla voilla tarkoitin että se lämmitetään ja sulaa sinne soppaan/soseeseen pieni nokare jne. (ei kylmiltään)
Ap
Voissa on suolaa. Ei saa antaa mitään missä on suolaa vauvalle.
Vierailija kirjoitti:
Mennyt tämä vauva aika niin nopeaan, että en haluaisi vielä lopettaa imetystä :(
Ap
Et kai maidolla tarkoita tavallista maitoa?
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap mikä oikein olet kun olet niin pihalla? Oletko joku kuuskymppinen? Ei soseiden aloitus lopeta imetystä. Ja ei sinun vanhemmat ole paras taho pyytää neuvoja vauvan ruokiin, suositukset on muuttunut niin paljon vanhempiesi ajoista.
Puuhamatto Ootko kokeillut?